Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max

Go down 
+4
Titanium-S
thatr
MortenS
Tonnymh84
8 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 39
Bosted : Akershus

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyTir Jan 18, 2011 3:05 am

Hei!
Kom over dette forumet da jeg drev og sjekket opp info om Ford S-max og fant ut at her vil jeg gjerne bli medlem!
Bestilte meg ny S-Max for 2 uker siden hos Bilia etter en prøveturer som absolutt overtalt meg (-: Fantastisk bil
å kjøre og massevis av plass.
Her er bilen jeg har bestilt:

Ford S-max titanium S 163 HK Powershift
Frozen white (Var jo bare lekker i hvit)
Fleksipakke
Nøkkelfri start og adgang
Panoramatak
Premium sound stereoanlegg med DAB
Setepakke (El seter foran...)
18" Mystique silver felger
Bakkestarthjelp
Dieselvarmer med fjernkontroll
Dekktrykkovervåkning
El håndbrekk
Parksensor foran og bak
Alarm
Ventilerte framseter
Vinterhjul på 17" felger (Pigg)
3. seterad
Safetechpakke (Aktiv førerhjelp, Ivdc, bakkestarthjelp og keyless drive)

Gleder meg som en unge!
Går nok noen måneder før jeg får den, håper på levering i April.
Hvis det er noen som har forslag til utstyr som jeg bør ha med i tillegg, så gjerne
gi meg beskjed.

Tror jeg fikk en bra pris på bilen, etter å ha innhentet flere tilbud hos flere forhandlere.
Endte på 532900,- Ca 65 000,- i rabatt.

Oppdatering 3/4-2011

Har lagt til Safetech pakke i dag. Har også bestilt Toughguard lakkforsegling hos Bilia slik at jeg får bilen levert ferdig lakkforseglet.
Så med oppgradering til 17" vinterhjul, safetech pakke og lakkforsegling ble bilen 17800,- dyrere gitt Very Happy


Sist endret av Tonnymh84 den Fre Feb 04, 2011 1:05 am, endret 1 gang
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyTir Jan 18, 2011 4:57 pm

Gratulerer med nybilkjøp! Smile


Du får deg en herlig kjøremaskin.. Nedtur og sette seg inn i min bil nr. 2, en Vw Touran 2010 modell, etter å ha kost meg i maxen. Very Happy
Har stort sett det samme utstyret som deg, men inkl. stor navi, Nerdrumkrok og "bare" 140hk.
Prismessig ga jeg (s)max av hva økonomien min tåler , så valgte stor navi isteden for største motoren. Angrer heller ikke, for jeg syntes det ser bedre ut med skjerm isteden for masse knapper.

7 seter vel? Er xenon i flexipakka? Ellers så "MÅ" du ha xenon. Punktum!


Jeg kjører på 17" med 225/45 Nokian Hakka R. Sitter fantastisk godt på veien.
Har hytte i Trysil og veiene fra oppi der er kjent for å være meget glatte. Vi har også 1 mil med relativt bratt og dårlig vei frem til hytta. Maxen har absolutt ingen problemer på disse veiene. Jeg er faktisk overrasket hvor godt den sitter på vinterføre.

Har kjørt med samme profil på mine to foregående biler også, uten problemer Smile


Så konkluksjon: Gå for 17", 16" ser VELDIG puslete ut på denne store bilen.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 39
Bosted : Akershus

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyTir Jan 18, 2011 6:31 pm

Takker for det (-:

Ja, kjøpte selvfølgelig 7 seter også, hehe... Glemte det på listen.
Xenon tror jeg har blitt standard på S utgaven, Xenon med HID,
det er jo et must selvfølgelig.

Navigasjon valgte jeg vekk da det koster litt mer en det smakte,
pluss at jeg har en bærbar gps fra før. Hadde jeg kjøpt Navi i tillegg vet jeg at jeg fort hadde lagt til andre ting som ryggekamere etc.. Hehe. Skummelt det der.

Når det kommer til vinterhjul. så tenker eg det samme som deg, 16" blir kanskje litt lite på den bilen. Tror jeg får oppgradere til 17". Kjører du piggfritt eller pigg?





Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyTir Jan 18, 2011 8:48 pm

Ja xenon er vel standard på S'en. Overså at du skrev S.


Enig i at navi ikke akkurat er verdt pengene, men jeg var fast bestemt på at jeg skulle ha den skjermen. Angrer også skikkelig på at jeg ikke tok med ryggekamera, når jeg først "investerte 20 høvdinger på navi.

Kartoppdateringer er også skammelig dyrt. Mener det var 2500kr pr. Kartoppdatering, som kommer engang i året.
Får det største TomTom navien for den prisen.


Jeg bor i Ski rett utenfor Oslo, så bilen går i 80% av kjøretiden sin i Osloområdet.
Etter min mening er det bare tull med piggdekk her.

Har som sagt ikke hatt noen problemer med piggfritt, verken her eller i Trysilområdet.


Har aldri hatt bil med pigg selv, men alt i alt så er vel pigg eller ei en smakssak :-)

Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 39
Bosted : Akershus

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyTir Jan 18, 2011 9:53 pm

Ja, 2500 for kartoppdatering er jo skammelig dyrt, men enig med deg at Dashbordet ser bedre ut med Navi.

Har en Volvo V50 som har piggdekk på og en Toyota Corolla som jeg kjører piggfritt, må vel si at det ikke er store forskjellen. Eneste er mer dekkstøy på pigg, men selvfølgelig litt bedre på veldig isete føre. Jeg har ihvertfall bestilt bilen med piggdekk, da vi reiser en del over fjellet til Ålesund og Bergen til familie. Dessuten syntes jeg at S-maxen var meget godt isolert, så tror ikke jeg vil merke mye til dekkstøyen. Fruen føler seg litt mer vel med piggdekk og (-:

Må si dagene går seint når man venter på grom bil (-:





Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyFre Jan 21, 2011 2:56 pm

Helt enig med deg. Føler man seg utrygg/tryggere med pigg, så velger man det :-)


Er faktisk overrasket over hvor godt bilen er isolert, til å være en såpass stor bil også.
Mye bedre isolert enn nr. 2 bilen vår, en Vw Touranen 2010 modell.


Det som også overrasker meg, er at det er veldig få ting som irriterer meg på bilen(selv om det er noe). Så da må det jo være en god bil
Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
thatr
Normal Freak
Normal Freak
thatr


Antall Innlegg : 14
Join date : 30.08.2010

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyFre Jan 21, 2011 5:11 pm

Hei.

Ikke for å ødelegge gleden for deg, men levering i april med bestilling nå høres litt optimistisk ut. Jeg bestilt tidlig i august og siste tilbakemelding fra forhandler i dag er produksjon ca 20.februar og levering 3 uker senere.

Håper bare bilen er så bra i bruk som alle sier.
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 39
Bosted : Akershus

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptySøn Jan 23, 2011 12:52 pm

Ja, er fullt klar over at det kan ta lenger tid å få levert bilen. Men som eg skrev så "håper" jeg å få bilen i april. Jeg trenger derimot ikke bilen før Juli, da min samboer ikke har termin med tredjeman før i slutten av juni, var derfor jeg bestilte bilen nå, for å være litt i forkant. Men det er vel lov å håpe Very Happy .

Fikk beskjed om 4-6 måneders levering hos forhandler, var vist litt leveringstid på Powershift og individual stylingen. Uansett jeg tror og vet jeg at denne bilen er verdt å vente på, dette blir nok en familiebil vi kommer til å trives i, selv om jeg ikke har vært noe Ford fan fra før.

Fantastisk bil med masse plass, sportslig kjørefølelse og ikke minst stor plass og fin å se til.
Dette blir nok bra uansett xD

Til Toppen Go down
Titanium-S
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 35
Join date : 14.12.2010
Bosted : Hønefoss

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptySøn Jan 23, 2011 2:58 pm

Kan jeg spørre deg om hvilken forhandler du bestilte hos?
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 39
Bosted : Akershus

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptySøn Jan 23, 2011 6:26 pm

Hei!
Tror jeg nevnte det tidligere, men bestilte den hos Bilia i Oslo... Very Happy
Var det noe spesielt du tenkte på?
Til Toppen Go down
Titanium-S
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 35
Join date : 14.12.2010
Bosted : Hønefoss

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptySøn Jan 23, 2011 7:47 pm

Rabatten...:-)
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 39
Bosted : Akershus

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptySøn Jan 23, 2011 8:18 pm

Hei igjen!
Ja, ble bra med rabatt på bilen, no skal det sies at jeg innhentet tilbud hos mange forhandlere og presset samtlige på pris. Når jeg skulle få tilbud hos Bilia var jeg meget direkte med selger og hadde allerede et bra tilbud fra forhandler i Bergen. Samtidig tror jeg at selgeren hadde en god dag på jobb Very Happy Nå er jeg også en person som liker å prute og syntes at det også er en morsom del av kjøpet, ekstra deilig å vite at man har fått god pris.

Alle forhandlere har en del å gå på når det gjelder pris, så det gjelder å legge seg selv litt i jernet, men noen syntes at dette er litt ubehagelig.

Har du kjøpt bil? Hvis ikke kan du selvfølgelig få en kopi av tilbudet som du kan ta med deg til forhandler, så ordner de sikkert samme pris Very Happy
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 39
Bosted : Akershus

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptySøn Jan 23, 2011 8:25 pm

Ser at du allerede har kjøpt bil, men lurte på kor du har kjøpt de sommerfelgene du har på bilen? De felgene var jo bare super nice og kledde bilen noe vanvittig. Lekker bil forresten Very Happy
Til Toppen Go down
Titanium-S
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 35
Join date : 14.12.2010
Bosted : Hønefoss

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyMan Jan 24, 2011 8:51 am

Tonnymh84 skrev:
Hei igjen!
Ja, ble bra med rabatt på bilen, no skal det sies at jeg innhentet tilbud hos mange forhandlere og presset samtlige på pris. Når jeg skulle få tilbud hos Bilia var jeg meget direkte med selger og hadde allerede et bra tilbud fra forhandler i Bergen. Samtidig tror jeg at selgeren hadde en god dag på jobb Very Happy Nå er jeg også en person som liker å prute og syntes at det også er en morsom del av kjøpet, ekstra deilig å vite at man har fått god pris.

Alle forhandlere har en del å gå på når det gjelder pris, så det gjelder å legge seg selv litt i jernet, men noen syntes at dette er litt ubehagelig.

Har du kjøpt bil? Hvis ikke kan du selvfølgelig få en kopi av tilbudet som du kan ta med deg til forhandler, så ordner de sikkert samme pris Very Happy

Ja, vi vurderer å kjøpe en helt ny S-Max så hvis du kan maile meg tilbudet du har fått til bjorn_arntzen@hotmail.com så hadde det vært supert! Jeg liker å prute jeg også:-)
Til Toppen Go down
Titanium-S
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 35
Join date : 14.12.2010
Bosted : Hønefoss

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyMan Jan 24, 2011 8:52 am

Tonnymh84 skrev:
Ser at du allerede har kjøpt bil, men lurte på kor du har kjøpt de sommerfelgene du har på bilen? De felgene var jo bare super nice og kledde bilen noe vanvittig. Lekker bil forresten Very Happy

De felgene sto på bilen da vi kjøpte den. Jeg liker de innmari godt, tror de heter MS Design. Orginale Ford felger tror jeg men ganske dyre etter hva jeg har hørt:-/
Til Toppen Go down
roarkopp
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 8
Join date : 26.01.2011

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyTor Jan 27, 2011 2:28 am

Grattis med grom bil!!!
Har en standard Titanium S 140hk og Y-design (liker de jeg da) 18'', xenon (HID), mørke ruter osv..... Med sportsunderstell og 18'' ligger den utrolig bra på veien. Det er liksom ikke bilen det står på i svingene...:-). Ellers er jeg utrolig fornøyd med resten av bilen, ingen feil så langt (bank i bordet). Kjørt 41' km siden mars 2010, så det blir noen timer kjøring i løpet av uka.

Lykke til, du blir garantert fornøyd (hvis du ikke får en mandagsbil, tror Ford har hatt noen av de)

Roar
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 39
Bosted : Akershus

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptySøn Jan 30, 2011 11:24 am

Titanium-S skrev:
Tonnymh84 skrev:
Hei igjen!
Ja, ble bra med rabatt på bilen, no skal det sies at jeg innhentet tilbud hos mange forhandlere og presset samtlige på pris. Når jeg skulle få tilbud hos Bilia var jeg meget direkte med selger og hadde allerede et bra tilbud fra forhandler i Bergen. Samtidig tror jeg at selgeren hadde en god dag på jobb Very Happy Nå er jeg også en person som liker å prute og syntes at det også er en morsom del av kjøpet, ekstra deilig å vite at man har fått god pris.

Alle forhandlere har en del å gå på når det gjelder pris, så det gjelder å legge seg selv litt i jernet, men noen syntes at dette er litt ubehagelig.

Har du kjøpt bil? Hvis ikke kan du selvfølgelig få en kopi av tilbudet som du kan ta med deg til forhandler, så ordner de sikkert samme pris Very Happy

Ja, vi vurderer å kjøpe en helt ny S-Max så hvis du kan maile meg tilbudet du har fått til bjorn_arntzen@hotmail.com så hadde det vært supert! Jeg liker å prute jeg også:-)

Hei!

Da har jeg sendt tilbudet som avtalt til deg. Beklager det tok litt tid, men jobber skift og har ikke vært hjemme siste uken.
Jeg har dessverre ikke det endelige tilbudet jeg bestilte bilen med på mailen min, da jeg oppgraderte motor
og la til ventilerte framseter og alarm da jeg fikk det tilbudet jeg sender deg no. Har kun det endelige oppsettet
mitt i papirformat. Men tilbudet har samme rabatt jeg fikk på det endelige oppsettet mitt, så blir bare å plusse
på mellomlegget mellom 140 hk og 163 hk hvis du skal ha det.

Uansett et super bra tilbud som du sikkert ser xD.

Håper dette hjelper med prutingen.

Mvh

Tonny
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 39
Bosted : Akershus

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptySøn Jan 30, 2011 11:32 am

roarkopp skrev:
Grattis med grom bil!!!
Har en standard Titanium S 140hk og Y-design (liker de jeg da) 18'', xenon (HID), mørke ruter osv..... Med sportsunderstell og 18'' ligger den utrolig bra på veien. Det er liksom ikke bilen det står på i svingene...:-). Ellers er jeg utrolig fornøyd med resten av bilen, ingen feil så langt (bank i bordet). Kjørt 41' km siden mars 2010, så det blir noen timer kjøring i løpet av uka.

Lykke til, du blir garantert fornøyd (hvis du ikke får en mandagsbil, tror Ford har hatt noen av de)

Roar

Hei!

Takker for det Very Happy
Ja, tror jeg kommer til å trives veldig bra i denne bilen og satser på at det ikke blir en "mandagsbil" som du sier xD.
Nå er det bare ventetiden som tar knekken på meg Very Happy Ble vist oppgradering til 17" felger på vinter no også, 16" så litt
lite ut på bilen. Litt farlig med ventetiden for da får man VELDIG mye tid til å se i brosjyrer og "oppgradere" bilen med mer utstyr, hehe,
farlige greier....
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 39
Bosted : Akershus

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyTir Feb 01, 2011 11:23 pm

Hei!
Poster denne tråden her også. Sitter å lurer på om jeg skal bestille Safetechpakken til bilen. Denne inneholder aktiv førerhjelp, IVDC og nøkkelfritt system. Det er IVDC biten jeg er helst ute etter.

Er det noen som har erfaringer med IVDC kontra sportsfjæring? Noen som har noen anbefalinger om Ivdc er verdt pengene? Forstod det sånn fra ford at ved valg av denne pakken, velges sportsfjæring vekk og bilen vil ikke bli orginal senket, men man kan isteden justere demperenes hardhett (comfort, normal, sport). Tenker det kan være greit å kunne velge mellom dette ved dårlig vei eller hvis 18" blir for "hardt".

Lurer også på kordan bilen blir utseendemessig når den ikke er senket med S utgaven?

Takker for svar.

Tonny


Til Toppen Go down
roarkopp
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 8
Join date : 26.01.2011

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyOns Feb 02, 2011 2:09 am

Hei igjen,
Jeg har ikke IVDC og kan ikke svare deg på det, men syntes at sportsfjæring og 18'' er helt konge. Kjører endel på litt dårlige, humpete telehiv veier på Østlandet og opplever ikke at det er for hardt eller ubehagelig.
Opplever at sportsfjærene har forholdsvis lang vandring (til å være senket 30mm) og selv med "full" bil og humpete vei, er ikke dette stutt. Samtidig som de er faste og fine når man tar svingene i godt driv.

Jeg hadde ikke brukt pengene på IVDC.
18'' og forholdsvis lav profil på dekket ser klart best ut når chassis er senket, syntes nå jeg da...


mvh Roar
Til Toppen Go down
kenha
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 50
Join date : 15.07.2010

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyTor Feb 03, 2011 12:47 am

Hei, jeg gikk for Safetechpakken og er veldig fornøyd med IVDC. ujevnheter takles bra selv i sport modus.
Men er du i tvil ville jeg dratt innom en forhandler og prøvekjørt de forskjellige variantene, jeg var vel innom tre forhandlere og prøvekjørte før jeg bestemte meg.

Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 39
Bosted : Akershus

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyFre Feb 04, 2011 12:54 am

kenha skrev:
Hei, jeg gikk for Safetechpakken og er veldig fornøyd med IVDC. ujevnheter takles bra selv i sport modus.
Men er du i tvil ville jeg dratt innom en forhandler og prøvekjørt de forskjellige variantene, jeg var vel innom tre forhandlere og prøvekjørte før jeg bestemte meg.


Hei!
Takker for svar! Da ble det safe-tech pakke på meg og xD. Fikk snakket meg til 3000,- i rabatt på den pakken så det ble 10000,- kr ekstra på bilen.
Må si det er en grei pris med tanke på at man får med aktiv kjørehjelp, Ivdc, bakkestarthjelp og keyless drive.

Valgte denne pakken etter mye om og men, men mye av grunnen var at vi kjører veldig ofte langturer over fjellet til Bergen og Ålesund, pluss at jeg kjører mye på dårlig vei. Ivdc vil og være mest praktisk med tanke på at jeg har små barn og har mulighet for å justere kjørekomforten hvis de syntes at det blir ubehagelig i sportmodus. Har hatt senket bil før og det ble etterhvert slitsomt å kjøre over fartsdumper Very Happy Men eg vet jo ikke om det hadde blitt problem på s-maxen.
Har også planer om å seinere kjøpe MS design felger i større dimensjon og da vil vel Ivdc være kjekt å ha!

At bilen er senket ser selvfølgelig mye bedre ut, men bilen blir kjøpt som en familiefrakter og da måtte det praktsike til slutt overstyre. Men med 18" felger så ser nok denne bilen grom ut uansett Very Happy Har vel uansett helgardert meg og kan forhåpentlig slippe å irritere meg over at jeg kun hadde valgt sportsfjæring evt. Dette blir vel uansett at individuelt valg, "smaken er som baken og den er delt" som de sier.

Nå gjenstår bare den evig tunge ventetiden Sad Så hvis noen har en tidsmaskin, så gjerne gi meg beskjed xD

Takker uansett for alle tilbakemeldinger og hjelp, det har vært en stor hjelp. Hadde vært kanon med et biltreff når eg får bilen Very Happy

Skal oppdatere her etterhvert som jeg får byggedato og leveringsdato på bilen!
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 39
Bosted : Akershus

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyOns Mar 02, 2011 3:32 am

Fikk vite idag at med safetech-pakke på Titanium S så blir bilen fortsatt fabrikk senket, så jeg får vist i pose og sekk. Kan vel ikke klage på det Very Happy Må vel ringe forhandler snart, for jeg har ikke fått estimert byggedato enda (snart gått 2 måneder siden bestilling). Tok det lang tid for dere andre å få byggedato?
Til Toppen Go down
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 42
Bosted : Troms

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyOns Mar 02, 2011 10:09 pm

Så kjekt å få i pose og sekk da. Smile

Ang. byggedato har jeg ingenting å bidra med. :p
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max EmptyFre Mar 04, 2011 11:51 am

Tonnymh84 skrev:
Fikk vite idag at med safetech-pakke på Titanium S så blir bilen fortsatt fabrikk senket, så jeg får vist i pose og sekk. Kan vel ikke klage på det Very Happy Må vel ringe forhandler snart, for jeg har ikke fått estimert byggedato enda (snart gått 2 måneder siden bestilling). Tok det lang tid for dere andre å få byggedato?

Jeg fikk estimert byggedato rundt 3 mnd etter bestilling mener jeg å huske.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Sponsored content





Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty
PosteTema: Re: Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max   Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max Empty

Til Toppen Go down
 
Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Har akkurat bestillt ny S-Max
» Ny S-MAX er bestilt!
» Ny S-Max bestilt
» Bestilt ryggekamera.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: