Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Erfaring med forhandlere i Trondheimsområdet?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Snabron
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 20
Join date : 06.01.2009

Erfaring med forhandlere i Trondheimsområdet? Empty
PosteTema: Erfaring med forhandlere i Trondheimsområdet?   Erfaring med forhandlere i Trondheimsområdet? EmptyTir Mar 09, 2010 1:25 pm

Hei,

jeg har en 2006 1.8l TDCI S-max. Det har vært mye feil og trøbbel med den, og nå når garantien er gått ut er jeg bekymret for hvilke kostnader som kan påløpe nå framover. Så derfor har jeg begynt å se meg om i markedet igjen.

Den foreløpige konklusjonen er den samme som for 3-4 år siden: med 3 barn og sporadisk behov for 7 seter, men sterk motvilje mot å kjøpe "buss" av typen Galaxy, 807 etc., så er S-Max et veldig attraktivt alternativ. En Audi Q5 hadde vært veldig kult, men 200 000 mer for en bil som er akkurat litt for liten?

Så jeg er altså kanskje villig til å gi Ford en ny sjanse. Og da lurer jeg på: hvilke erfaringer har folk i Trondheim med de to Ford-forhandlerne (Kverneland og Melhus Bil). Jeg har temmelig blandede erfaringer medførstnevnte, og synes kanskje ikke akkurat at verkstedet er så veldig på hugget. Men er Melhus noe bedre?
Til Toppen Go down
FOMAX
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 08.09.2009

Erfaring med forhandlere i Trondheimsområdet? Empty
PosteTema: Re: Erfaring med forhandlere i Trondheimsområdet?   Erfaring med forhandlere i Trondheimsområdet? EmptyTir Mar 23, 2010 12:15 pm

Hei,
Vi har vår tredje Ford, nå S-max (Man lærer aldri) og jeg kan bekrefte at Kvernland og Melhus bil er av samme kaliber. Følgende sitater fra verkstedet på Melhus:
- "Når du har en så gammel bil må du regne med mye feil" Dette var i 2009 om min da 7 år gamle Focus. En feil verkstedet ikke fant, men som jeg vha internett klarte å spore til en defekt sensor. Fikset selv, men irriterer meg grenseløst at jeg måtte betale verksted for feilsøking og "liksomreparering". I tillegg klarte verkstedet å levere feil sensor til meg. Jeg prøvde å forklare hva jeg skulle ha, men fikk bare en sur tone om "trenger bare reg. nr, finner det selv!" Makan til arroganse..

Når det er sagt tror jeg du vil slite med hvilken som helst Ford forhandler på ettermarked. Den eneste jeg vet i regionen som er knallbra på service er Røros Auto! Jeg angrer bittert på at jeg ikke kjøpte bil der! De hadde virkelig fortjent det!

Mvh
Fomax
Til Toppen Go down
 
Erfaring med forhandlere i Trondheimsområdet?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Erfaring med ivdc
» Skiboks/erfaring
» Erfaring etter salg av S Max
» Erfaring med service
» Erfaring med S-Max i kulde

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: