Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Erfaring med service

Go down 
5 posters
AvInnlegg
KE
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 10
Join date : 07.02.2009

Erfaring med service Empty
PosteTema: Erfaring med service   Erfaring med service EmptyLør Feb 07, 2009 2:37 am

Tok min første service på 20 000 km.

Betalte en anselig sum for at de skulle sjekke hele bilens karroseri for mulige rustangrep. Dette må gjøres hvis rustgarantien skal gjelde.

Når jeg leverte bilen var den helt møkkete og like møkkete da jeg fikk den tilbake.
Da jeg hadde Toyota leverte de aldri ut bilen møkkete. Dessuten kan jeg ikke forstå hvordan de kan ha sjekket karroseriet i det hele tatt, uten å fjerne møkken først.

Klaget til verksmesteren som ikke hadde annet å svare enn at de hadde gjort jobben på den måten som var riktig.

Håpløs service på Bilia Fornebu, men de vet å ta seg godt betalt!
Til Toppen Go down
pondus
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 26.02.2008

Erfaring med service Empty
PosteTema: Re: Erfaring med service   Erfaring med service EmptySøn Feb 08, 2009 10:49 pm

KE skrev:


Betalte en anselig sum for at de skulle sjekke hele bilens karroseri for mulige rustangrep. Dette må gjøres hvis rustgarantien skal gjelde.



Dette var jeg ikke klar over. Hva kostet herligheten?
Til Toppen Go down
underdog
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 20
Join date : 02.08.2009

Erfaring med service Empty
PosteTema: Re: Erfaring med service   Erfaring med service EmptySøn Sep 06, 2009 4:25 pm

Har betalt følgende for mine standard service på Kverneland Stavanger
1.service : 2.590 NOK ("20.000" km, virkelig kjørt ~12.000) - 2007
2.service : 3.220 NOK ("40.000" km, virkelig kjørt ~ 25.000) - 2008
3.service : 4.930 NOK ("60.000" km, virkelig kjørt ~ 36.000) - 2009
4.service : Ringt i går, de skulle ha ~4700. Virkelig kjørt 50.000 km

Hva med dere andre ?

Angående rust så tok jeg ingens sjanse - utførte understellsbehandling på bilen via Tuff-Kote når den var ny (~4.300 NOK)
Nå er bilen 4 år og Tuff-Kote har kalt inn bilen for sjekk og etterstell (betalte 2600,-). Andre med erfaring ?


Underdog


Sist endret av underdog den Tir Nov 02, 2010 7:37 pm, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
KE
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 10
Join date : 07.02.2009

Erfaring med service Empty
PosteTema: Re: Erfaring med service   Erfaring med service EmptySøn Aug 29, 2010 12:25 pm

Mener det var ca kr 1000 av totale servicekosten for at de skulle se etter at det ikke var rustangrep. Tok neste service i Sverige der det var halv pris. Reparert ting på Ford garanti gjorde de også.
Til Toppen Go down
TDCI2008
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 8
Join date : 21.08.2013

Erfaring med service Empty
PosteTema: Re: Erfaring med service   Erfaring med service EmptyOns Aug 21, 2013 11:21 pm

Karroserisjekken er vits. Vet ikke om de ser på det engang. Tror det bare er en måte å ta inn en årlig avgift/forsikringspremie på. Jeg viste om lakkskader (avflassing) før jeg leverte, men Bilia noterte ingenting. Måtte si ifra selv og fikk skiftet støtfanger på garantien (3 år).
Til Toppen Go down
S-max2013
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 9
Join date : 06.07.2013

Erfaring med service Empty
PosteTema: Re: Erfaring med service   Erfaring med service EmptyTor Aug 22, 2013 10:49 am

karroserikontrollen er for å sjekke etter skader/rust på metall.
Normalt at det er inkl. i serviceprisen.
Har blitt strengt fra ford sin side og har du steinsprut osv ned på metallet kan det hende du ikke får stempel i boka.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Erfaring med service Empty
PosteTema: Re: Erfaring med service   Erfaring med service Empty

Til Toppen Go down
 
Erfaring med service
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Erfaring med ivdc
» Erfaring med Ditec?!?!!?
» Skiboks/erfaring
» Erfaring med HH_Ford i Premintz - Hente bil i Tyskland
» Erfaring med S-Max i kulde

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: