| Endelig Bluefin! | |
|
+10stm Baltazar arild81 thatr bms SES Turbo smax kenha MortenS Keyless 14 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
kenha Big Freak
Antall Innlegg : 50 Join date : 15.07.2010
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Lør Feb 25, 2012 7:22 pm | |
| - MortenS skrev:
- Merker dere noe forskjell på eksosmengden?
Fattern sin forrige bil en Volvo S40 begynte å ryke noe fryktelig ved "bånn gass", når han installerte BSR(mener jeg merket het)
Når han klaget på dette, så mente de at det var sånn det skulle være og at det ikke var noe feil med programvaren. Jeg synes ikke det ryker mye av min bil verken før eller etter oppgradering. Men tidligere har jeg erfart mye røyk. På en av mine tidligere biler hadde jeg en tuning boks og da ble det mye mer røyk når jeg ga full gass og det var ikke pent. Boksen ble tatt vekk og chippet, da ble det ikke noe problem med mye røyk. | |
|
| |
Baltazar
Antall Innlegg : 4 Join date : 08.01.2010 Bosted : Haugesund
| Tema: Tilbakestilling Ons Feb 29, 2012 4:35 am | |
| - kenha skrev:
- Endelig, dette har jeg også ventet på.
Kommer til å vurdere dette og da blir det direkte fra bluefin.
Har bare hatt positive erfaringer med seriell programmering fra verksted. Boks har jeg forsøkt en gang og da ble det forferdelig mye svart røyk ved høyt gasspådrag, det er noen år siden så det er sikkert bedre nå.
Programmerer boks for å gjøre jobben selv har jeg ikke forsøkt før, men liker tanken på å kunne legge tilbake orginal kode.
Hei Er det noen som har prøvd å "stille" tilbake til orginal kode, slik at en 100% sikker. Må si jeg er veldig fristet til å bestille bluefin til min s-max 2,2 turbodiesel (2008 mod). Den har manuell gir, de fleste her har automat ser jeg. Leste på bluefin hjem. sidene at jeg får en økning fra 400nm til 490nm og 40 hk ekstra! Veldig fristende....... Lastet inn den nye programvaren for noen dager siden. Merker godt de ekstra hk ène og dreiemoment, bruker nå mere sjette giret enn tidligere. Veldig fornøyd
Sist endret av Baltazar den Tor Mar 15, 2012 10:23 pm, endret 1 gang | |
|
| |
Turbo smax Big Freak
Antall Innlegg : 66 Join date : 26.11.2009
| |
| |
stm Little Freak
Antall Innlegg : 6 Join date : 15.02.2012
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Ons Feb 29, 2012 11:37 am | |
| Noen tanker/anbefaling til hvor langt en nybil bør være "kjørt inn" før man eventuelt legger inn bluefin? | |
|
| |
MortenS FordFreak Team Moderator
Antall Innlegg : 394 Join date : 23.04.2010 Bosted : Ski
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Ons Feb 29, 2012 12:59 pm | |
| - stm skrev:
- Noen tanker/anbefaling til hvor langt en nybil bør være "kjørt inn" før man eventuelt legger inn bluefin?
Kan ikke se at det skal ha så mye og si egentlig. Innkjøring av bilen betyr jo bare at man ikke burde gi "bånn gass", men være litt lett på gassen de første milene. | |
|
| |
stm Little Freak
Antall Innlegg : 6 Join date : 15.02.2012
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Ons Feb 29, 2012 2:06 pm | |
| - MortenS skrev:
- stm skrev:
- Noen tanker/anbefaling til hvor langt en nybil bør være "kjørt inn" før man eventuelt legger inn bluefin?
Kan ikke se at det skal ha så mye og si egentlig. Innkjøring av bilen betyr jo bare at man ikke burde gi "bånn gass", men være litt lett på gassen de første milene. Ser at flere har kommentert i andre tråder at s-maxen virker noe treg i begynnelsen, for så å bli merkbart sprekere etter 5-20.000km. Stemmer det? Isåfall er det kanskje lurt å vente såpass før innlegginging av bluefin, for ihvertfall å få en bedre sammenligning av ytelsen før og etter bluefin? | |
|
| |
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Ons Feb 29, 2012 2:27 pm | |
| - stm skrev:
- MortenS skrev:
- stm skrev:
Kan ikke se at det skal ha så mye og si egentlig. Innkjøring av bilen betyr jo bare at man ikke burde gi "bånn gass", men være litt lett på gassen de første milene. Ser at flere har kommentert i andre tråder at s-maxen virker noe treg i begynnelsen, for så å bli merkbart sprekere etter 5-20.000km. Stemmer det? Isåfall er det kanskje lurt å vente såpass før innlegginging av bluefin, for ihvertfall å få en bedre sammenligning av ytelsen før og etter bluefin? Ja det stemmer. På rundt 20.000 kjørte kilometer så "løsnet" motoren min, så jeg merket det godt på akselerasjonen. Syntes det kom veldig plutselig også. Hvis du ønsker å vente for sammenlikningens skyld er det jo greit, men for motorens del kan jg ikke se hva det skal bety :-) Men det er sikkert noen som har mer peiling på det enn meg. | |
|
| |
roarx77 Little Freak
Antall Innlegg : 7 Join date : 21.02.2012 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Tor Mar 01, 2012 11:01 am | |
| Ifølge selger hos Kverneland i Stavanger så kan Ford lett se om du har endret på info i hjernen på bilen, selv om du laster inn og ut info så blir dette loggført. Det er ikke noe som vil bli sjekket på en service eller vanlig vedlikehold av bilen. Men om du får ett girkassehavari i garanti tiden vil Ford foreta en grundig scanning av bilens data for å hente ut all info om grunn til havari, da vil Bluefin bli oppdaget og garanti bortfaller. Kan påpeke at dette er en selger som selv er over middels interesert i chipping av biler, så han sa det rett ut, vent til billen er 4 år og det er kort tid igjen av garantien. | |
|
| |
Baltazar
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Lør Mar 03, 2012 11:58 am | |
| Da var bluefin ankommet med "ekspressfart". Det tok kun ett døgn! fra bestilling til postleveransen var på døra Fruen har bilen i helga, så jeg får smøre meg med tålmodighet to dager til..Er ikke no pc-freak, men denne installasjonen ser nå enkelt ut på papiret. Eller hva sier dere som har oppgradert med den oppgraderings cdèn? | |
|
| |
SES Big Freak
Antall Innlegg : 65 Join date : 11.08.2010 Bosted : Haslum
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Lør Mar 03, 2012 5:32 pm | |
| Ser at det fra tid til annen er en viss bekymring rundt Bluefin og automatkasser. Har selv 140 diesel/manuell kasse. Er det noen som hørt noe tilsvarende om manuelle kasser?
Skal ellers høre med en kompis som er verksmester (Ford/Snap Drive) om hva som er mulig å spore (i tilfelle man legger inn originalprogram igjen) | |
|
| |
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Man Mar 05, 2012 11:54 am | |
| - SES skrev:
- Ser at det fra tid til annen er en viss bekymring rundt Bluefin og automatkasser. Har selv 140 diesel/manuell kasse. Er det noen som hørt noe tilsvarende om manuelle kasser?
Skal ellers høre med en kompis som er verksmester (Ford/Snap Drive) om hva som er mulig å spore (i tilfelle man legger inn originalprogram igjen) Hører gjerne fra deg etter du har snakket med kompisen din. | |
|
| |
SES Big Freak
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Søn Mar 11, 2012 6:26 pm | |
| Tilbakemeldingen fra kompisen min var temmelig klar.....forhandler kan lese av om bilen har vært omprogrammert hvis de virkelig vil.
Forresten, noen som fortelle meg hvor diagonsekontakten sitter. Regner med den er lett tilgjengelig under dashbordet ett eller annet sted. | |
|
| |
roarx77 Little Freak
Antall Innlegg : 7 Join date : 21.02.2012 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Søn Mar 11, 2012 6:51 pm | |
| Det vil si at om man får girkassehavari eller andre havari under garanti tiden så sitter man igjen med regningen på reparasjon selv. Da blir det dyre HK. Venter med Bluefin til etter garanti er utløpt for min egen del hvertfall. | |
|
| |
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Søn Mar 11, 2012 9:51 pm | |
| - SES skrev:
- Tilbakemeldingen fra kompisen min var temmelig klar.....forhandler kan lese av om bilen har vært omprogrammert hvis de virkelig vil.
Forresten, noen som fortelle meg hvor diagonsekontakten sitter. Regner med den er lett tilgjengelig under dashbordet ett eller annet sted. Da venter jeg med Bluefin ihvertfall. Selv om sjansen for at det skjer noe er liten, gidder jeg ikke ta risken. Mener at diagnosekontakten sitter rett over pedalene, under plastdekslene på nedsiden av rattet. | |
|
| |
SES Big Freak
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Søn Mar 11, 2012 10:45 pm | |
| Enig, det kan jo i verste fall bli ganske dyrt om uhellet skulle være ute. Etter hva jeg har lest opp gjennom årene, så er jo Fordmotorene godt dimensjonerte for å tåle en "oppgradering", men man vet jo aldri. Kommer også til å vente litt med Bluefin selv om det klør i fingrene etter å justere litt. Satser da heller på å få rast fra meg litt med en MB SLS AMG på bane i England i mai. Rekker vel litt ila en time m 571 hk. Ellers takk for tipset om hvor kontakten sitter | |
|
| |
ragge222 Normal Freak
Antall Innlegg : 15 Join date : 20.02.2012
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Man Mar 12, 2012 10:56 am | |
| visst dere har toppforsikring er det jo ikke noe problem i det hele tatt.. den dekke motor og gir havari | |
|
| |
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Man Mar 12, 2012 11:08 am | |
| - ragge222 skrev:
- visst dere har toppforsikring er det jo ikke noe problem i det hele tatt.. den dekke motor og gir havari
Ikke hvis de finner ut at motoren er "tuklet" med.. | |
|
| |
| |
| |
erlend Normal Freak
Antall Innlegg : 17 Join date : 15.11.2009 Bosted : Bryne
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Tor Mar 15, 2012 3:36 pm | |
| Er det noen som har prøvd Bluefin på 1,8TDCI motoren? Denne er veldig slapp under 1500o/min så eg har ett håp om att dette kansje kan hjelpe litt. | |
|
| |
Turbo smax Big Freak
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Lør Mar 24, 2012 9:48 pm | |
| Har kjørt med bluefin siden september '11 og har bare positive erfaringer | |
|
| |
Turbo smax Big Freak
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Lør Mar 24, 2012 9:58 pm | |
| | |
|
| |
Turbo smax Big Freak
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Lør Jul 14, 2012 10:58 pm | |
| Stille her for tiden... Vil bare si at vi har nettopp kommet hjem fra ferie i Sverige og bilen har oppført seg eksemplarisk. Effektøkningen var meget merkbar på gode svenske veier. Kan bare skryte av Bluefin programmeringen I mangel av 98oktan fylte jeg 50-50 95okt og E85, hørtes og merktes som at motoren storkoste seg | |
|
| |
Baltazar
| Tema: Samme her Tor Jul 26, 2012 4:09 am | |
| | |
|
| |
SES Big Freak
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Lør Sep 08, 2012 5:10 pm | |
| Da er bluefin på vei i posten til meg også Har nå ligget på alle fire for å se om jeg kan finne diagnostikk-kontakten, men ser ikke noe til den. Kan en av dere som har gjort dette tidligere hjelp meg med en litt mere detaljert beskrivelse av hvor den sitter? Trodde den satt inn under rattstammen i nærheten av airbagen og den lille oppbevarings boksen på venstre siden mot døra. Har foreløpig ikke tatt sjansen på å ta av dekslet foran airbagen. SE | |
|
| |
| Tema: Re: Endelig Bluefin! Lør Sep 08, 2012 9:49 pm | |
| - SES skrev:
- Da er bluefin på vei i posten til meg også
Har nå ligget på alle fire for å se om jeg kan finne diagnostikk-kontakten, men ser ikke noe til den. Kan en av dere som har gjort dette tidligere hjelp meg med en litt mere detaljert beskrivelse av hvor den sitter? Trodde den satt inn under rattstammen i nærheten av airbagen og den lille oppbevarings boksen på venstre siden mot døra. Har foreløpig ikke tatt sjansen på å ta av dekslet foran airbagen.
SE
Løsne dekselen på venstre siden av rattstammen. Der vi med stort stereoanlegg har forsterker og de uten et oppbevaringsrom. Øverst inni dette "rommet" ser du et lite deksel, dette vipper du nedover. Innenfor her sitter kontakten :-) | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Endelig Bluefin! | |
| |
|
| |
| Endelig Bluefin! | |
|