Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!

Go down 
4 posters
AvInnlegg
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Empty
PosteTema: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!   Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! EmptyFre Jan 27, 2012 12:29 pm

Til orientering:

Da har Ford endelig fått ut fingern og kan tilby ettermontering av fjernkontroll til webastovarmeren.

Min erfaring er at prisene spriker veldig, for det er tydelig at det ikke er mange forhandlere som har ettermontert dette på noen biler ennå.

Røhne Selmer på Ensjø skulle ha rett over 8000kr, mens Follo Autoco i Ski skulle ha(ifl. snakk med delelageret over telefon) ca. 5500kr. Da koster delene - mottaker og fjernkontoll 3500kr. Resten for montering.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
zem
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 11.01.2011
Bosted : Trondheim

Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Empty
PosteTema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!   Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! EmptyFre Jan 27, 2012 12:54 pm

Dette gjelder både facelift og pre-facelift eller? Litt stiv pris, men det hadde vært utrolig kjekt da... Hva slags funksjonalitet er det fjernkontrollen tilbyr, og hvor lang rekkevidde har den?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Empty
PosteTema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!   Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! EmptyFre Jan 27, 2012 1:05 pm

Etter hva jeg har kjønt så gjelder det biler fra en eller annen gang i 2009. Biler fra dette året har allerede ledningsnettet liggende klart, så det skal bare være å koble på mottakeren også må det legges inn noen nye parametere.

Med fjernkontrollen kan du skru av og på webasto tilleggsvarmeren. Ikke forhåndsprogrammere. Det er Teleastart T91 fjernkontrollen som følger med. Den har en teoretisk rekkevidde på 1000m.
Reell rekkevidde tipper jeg er ganske langt under 1000m :-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Empty
PosteTema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!   Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! EmptyLør Jan 28, 2012 12:05 pm

Litt stiv pris dette, men det anbefales virkelig!

Det er vel denne fjernkontrollen:

http://www.parkingheater.co.uk/products/controls/telestart-t91.html

Kanskje det er mye å spare på å gjøre dette i sverige samtid som man tar en service, dersom en ikke bor så altfor langt fra Svenskegrensa? Eller noen andre enn et Ford-Verksted.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Empty
PosteTema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!   Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! EmptyLør Jan 28, 2012 12:55 pm

Keyless skrev:
Litt stiv pris dette, men det anbefales virkelig!

Det er vel denne fjernkontrollen:

http://www.parkingheater.co.uk/products/controls/telestart-t91.html

Kanskje det er mye å spare på å gjøre dette i sverige samtid som man tar en service, dersom en ikke bor så altfor langt fra Svenskegrensa? Eller noen andre enn et Ford-Verksted.


God ide å høre i Sverige ja. Bor bare 50 min fra Svinesund så det skal jeg sjekke ut.

Spørs vel om det kan gjøres hos uavhengige verksteder siden dette er deler som må bestilles fra Ford?


Noen som vet om det er Ford forhandler i nærheten av Svinesund/Strømstad?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
kenha
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 50
Join date : 15.07.2010

Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Empty
PosteTema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!   Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! EmptySøn Jan 29, 2012 1:50 am

MortenS skrev:
Etter hva jeg har kjønt så gjelder det biler fra en eller annen gang i 2009. Biler fra dette året har allerede ledningsnettet liggende klart, så det skal bare være å koble på mottakeren også må det legges inn noen nye parametere.

Med fjernkontrollen kan du skru av og på webasto tilleggsvarmeren. Ikke forhåndsprogrammere. Det er Teleastart T91 fjernkontrollen som følger med. Den har en teoretisk rekkevidde på 1000m.
Reell rekkevidde tipper jeg er ganske langt under 1000m :-)

Ifølge ford håndboken er det ca 500meter rekkevidde og det stemmer nok.
Jeg har iallefall ikke broblemer med å starte varmeren med god avstand og med to husvegger og garasjevegg mellom.

Finnes også en fjernkontroll som viser temperaturen inne i bilen har jeg sett på webasto.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Empty
PosteTema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!   Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! EmptyMan Jan 30, 2012 12:11 pm

kenha skrev:
MortenS skrev:
Etter hva jeg har kjønt så gjelder det biler fra en eller annen gang i 2009. Biler fra dette året har allerede ledningsnettet liggende klart, så det skal bare være å koble på mottakeren også må det legges inn noen nye parametere.

Med fjernkontrollen kan du skru av og på webasto tilleggsvarmeren. Ikke forhåndsprogrammere. Det er Teleastart T91 fjernkontrollen som følger med. Den har en teoretisk rekkevidde på 1000m.
Reell rekkevidde tipper jeg er ganske langt under 1000m :-)

Ifølge ford håndboken er det ca 500meter rekkevidde og det stemmer nok.
Jeg har iallefall ikke broblemer med å starte varmeren med god avstand og med to husvegger og garasjevegg mellom.

Finnes også en fjernkontroll som viser temperaturen inne i bilen har jeg sett på webasto.


Bruker du varmeren når bilen står i garasjen? Med porten åpen da ihvertfall?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
kenha
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 50
Join date : 15.07.2010

Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Empty
PosteTema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!   Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! EmptyMan Jan 30, 2012 2:48 pm

Jepp, har fjernkontroll på den også vet du Wink
Til Toppen Go down
Sponsored content





Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Empty
PosteTema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!   Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Empty

Til Toppen Go down
 
Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Endelig Bluefin!
» Ettermontering av ryggekamera, varme i speil og webasto.
» Webasto Park Heater

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: