| Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
MortenS FordFreak Team Moderator
Antall Innlegg : 394 Join date : 23.04.2010 Bosted : Ski
| Tema: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Fre Jan 27, 2012 12:29 pm | |
| Til orientering:
Da har Ford endelig fått ut fingern og kan tilby ettermontering av fjernkontroll til webastovarmeren.
Min erfaring er at prisene spriker veldig, for det er tydelig at det ikke er mange forhandlere som har ettermontert dette på noen biler ennå.
Røhne Selmer på Ensjø skulle ha rett over 8000kr, mens Follo Autoco i Ski skulle ha(ifl. snakk med delelageret over telefon) ca. 5500kr. Da koster delene - mottaker og fjernkontoll 3500kr. Resten for montering. | |
|
| |
zem Very Freak
Antall Innlegg : 27 Join date : 11.01.2011 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Fre Jan 27, 2012 12:54 pm | |
| Dette gjelder både facelift og pre-facelift eller? Litt stiv pris, men det hadde vært utrolig kjekt da... Hva slags funksjonalitet er det fjernkontrollen tilbyr, og hvor lang rekkevidde har den? | |
|
| |
| Tema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Fre Jan 27, 2012 1:05 pm | |
| Etter hva jeg har kjønt så gjelder det biler fra en eller annen gang i 2009. Biler fra dette året har allerede ledningsnettet liggende klart, så det skal bare være å koble på mottakeren også må det legges inn noen nye parametere.
Med fjernkontrollen kan du skru av og på webasto tilleggsvarmeren. Ikke forhåndsprogrammere. Det er Teleastart T91 fjernkontrollen som følger med. Den har en teoretisk rekkevidde på 1000m. Reell rekkevidde tipper jeg er ganske langt under 1000m :-) | |
|
| |
Keyless Ford Freak
Antall Innlegg : 147 Join date : 15.07.2010
| Tema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Lør Jan 28, 2012 12:05 pm | |
| | |
|
| |
| Tema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Lør Jan 28, 2012 12:55 pm | |
| - Keyless skrev:
- Litt stiv pris dette, men det anbefales virkelig!
Det er vel denne fjernkontrollen:
http://www.parkingheater.co.uk/products/controls/telestart-t91.html
Kanskje det er mye å spare på å gjøre dette i sverige samtid som man tar en service, dersom en ikke bor så altfor langt fra Svenskegrensa? Eller noen andre enn et Ford-Verksted. God ide å høre i Sverige ja. Bor bare 50 min fra Svinesund så det skal jeg sjekke ut. Spørs vel om det kan gjøres hos uavhengige verksteder siden dette er deler som må bestilles fra Ford? Noen som vet om det er Ford forhandler i nærheten av Svinesund/Strømstad? | |
|
| |
kenha Big Freak
Antall Innlegg : 50 Join date : 15.07.2010
| Tema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Søn Jan 29, 2012 1:50 am | |
| - MortenS skrev:
- Etter hva jeg har kjønt så gjelder det biler fra en eller annen gang i 2009. Biler fra dette året har allerede ledningsnettet liggende klart, så det skal bare være å koble på mottakeren også må det legges inn noen nye parametere.
Med fjernkontrollen kan du skru av og på webasto tilleggsvarmeren. Ikke forhåndsprogrammere. Det er Teleastart T91 fjernkontrollen som følger med. Den har en teoretisk rekkevidde på 1000m. Reell rekkevidde tipper jeg er ganske langt under 1000m :-) Ifølge ford håndboken er det ca 500meter rekkevidde og det stemmer nok. Jeg har iallefall ikke broblemer med å starte varmeren med god avstand og med to husvegger og garasjevegg mellom. Finnes også en fjernkontroll som viser temperaturen inne i bilen har jeg sett på webasto. | |
|
| |
| Tema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Man Jan 30, 2012 12:11 pm | |
| - kenha skrev:
- MortenS skrev:
- Etter hva jeg har kjønt så gjelder det biler fra en eller annen gang i 2009. Biler fra dette året har allerede ledningsnettet liggende klart, så det skal bare være å koble på mottakeren også må det legges inn noen nye parametere.
Med fjernkontrollen kan du skru av og på webasto tilleggsvarmeren. Ikke forhåndsprogrammere. Det er Teleastart T91 fjernkontrollen som følger med. Den har en teoretisk rekkevidde på 1000m. Reell rekkevidde tipper jeg er ganske langt under 1000m :-) Ifølge ford håndboken er det ca 500meter rekkevidde og det stemmer nok. Jeg har iallefall ikke broblemer med å starte varmeren med god avstand og med to husvegger og garasjevegg mellom.
Finnes også en fjernkontroll som viser temperaturen inne i bilen har jeg sett på webasto. Bruker du varmeren når bilen står i garasjen? Med porten åpen da ihvertfall? | |
|
| |
kenha Big Freak
Antall Innlegg : 50 Join date : 15.07.2010
| Tema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! Man Jan 30, 2012 2:48 pm | |
| Jepp, har fjernkontroll på den også vet du | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! | |
| |
|
| |
| Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres! | |
|