Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Endelig Bluefin!

Go down 
+10
stm
Baltazar
arild81
thatr
bms
SES
Turbo smax
kenha
MortenS
Keyless
14 posters
Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyTor Jan 26, 2012 2:26 am

Nå har de "knekt koden" slik at man kan kjøpe remap til også FL S-Max.

Så da blir det 173 hk og 462Nm (!) istedenfor 140 hk og 320 Nm bounce
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyTor Jan 26, 2012 11:23 am

Har man ikke kunne chippe/programmere faceliften før nå?

Hvilken type går du for? Vet ikke helt om jeg tør egentlig jeg, for man hører liksom så mye om at det ikke er bra for automatkasser..
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyTor Jan 26, 2012 12:39 pm

MortenS skrev:
Har man ikke kunne chippe/programmere faceliften før nå?

Hvilken type går du for? Vet ikke helt om jeg tør egentlig jeg, for man hører liksom så mye om at det ikke er bra for automatkasser..


Søkte opp Bluefin og fant litt info :-)

Men det sies vel at man ikke burde chippe når man har automat? At for høyt moment kan ta knekken på gearkassa?
Har veldig lyst å gjøre dette med min også, men gearkasse havari er det siste jeg har lyst til. Det er DYRT!
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyTor Jan 26, 2012 1:18 pm

Nei det har ikke vært noe remap på den nye motoren før nå. Det er vel noe koder man skal knekke.

Bluefin er en seriøs aktør som vet hva de holder med på. Mange positive tilbakemeldinger fra det Britiske S-Max forumet og har ikke sett noe om havari der.
Bluefin er en enhet som du plugger inn i diagnosekontakten. Den legger da inn ny programvare og du kan fjerne enheten. Om du vil ha tilbake den originale programvare så plugger du bare på nytt. Greit med tanke på service etc. Dette tar noen minutter.

Automat og chipping har en hørt mye om. Det meste er nok fra VW sine dobbelklutchkasser, men disse har jo havarert i stor stil også uten noe chipping. Jeg har chippet de fleste av mine biler, inklusive min forrige S-Max med aut og har aldri hatt problemer.

Bluefin kan kjøpes av en norsk forhandler som gir garanti på motor/driverk i 2 år. Men da blir det noe dyrere. Har handlet hos de tidligere. Skal ta en prat med denne forhandleren. Kanskje vi kan få en klubbpris :-)
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyTor Jan 26, 2012 2:00 pm

Keyless skrev:
Nei det har ikke vært noe remap på den nye motoren før nå. Det er vel noe koder man skal knekke.

Bluefin er en seriøs aktør som vet hva de holder med på. Mange positive tilbakemeldinger fra det Britiske S-Max forumet og har ikke sett noe om havari der.
Bluefin er en enhet som du plugger inn i diagnosekontakten. Den legger da inn ny programvare og du kan fjerne enheten. Om du vil ha tilbake den originale programvare så plugger du bare på nytt. Greit med tanke på service etc. Dette tar noen minutter.

Automat og chipping har en hørt mye om. Det meste er nok fra VW sine dobbelklutchkasser, men disse har jo havarert i stor stil også uten noe chipping. Jeg har chippet de fleste av mine biler, inklusive min forrige S-Max med aut og har aldri hatt problemer.

Bluefin kan kjøpes av en norsk forhandler som gir garanti på motor/driverk i 2 år. Men da blir det noe dyrere. Har handlet hos de tidligere. Skal ta en prat med denne forhandleren. Kanskje vi kan få en klubbpris :-)


Gjelder garantien automatkasser også?

Hører gjerne fra deg ang. pris fra norsk forhandler. Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyLør Jan 28, 2012 12:14 pm

Har snakket med forhandler

Han selger disse enhetene for 6900,- Han kan selge disse som en klubbpris for 5000,- Men jeg har misforstått mtp garanti. Han gir ikke garanti på disse ettersom det ikke er han som har laget programvare/map.
Da er det heller ikke noe poeng å handle hos forhandler ettersom det er mye billigere direkte hos Bluefin.

Men dersom han foretar seriell programmering selv, så gir han 2 års garanti på motor og drivverk inkludert automatkasser. Dette vil også koste 5000,-. (klubbpris) Men man er da avhengig av å dra til han evt sende styreenhet. Han holder til i Trondheim

Her er forhandler
http://diesel-power.no/

Jeg tror jeg selv kommer til å handle direkte av Blufin. Billigere og man kan når som helst forandre programvare.

Jeg er ikke bekymret for havari. Man bruker hodet litt når man kjører så går dette bra!
Det finnes masse aktører i utlandet som selger slikt og da er gjerne garanti inkludert. Man hadde ikke tilbudt dette dersom det er risiko for havari.
Til Toppen Go down
kenha
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 50
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptySøn Jan 29, 2012 1:42 am

Endelig, dette har jeg også ventet på.
Kommer til å vurdere dette og da blir det direkte fra bluefin.

Har bare hatt positive erfaringer med seriell programmering fra verksted.
Boks har jeg forsøkt en gang og da ble det forferdelig mye svart røyk ved høyt gasspådrag, det er noen år siden så det er sikkert bedre nå.

Programmerer boks for å gjøre jobben selv har jeg ikke forsøkt før, men liker tanken på å kunne legge tilbake orginal kode.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptySøn Jan 29, 2012 12:44 pm

Noen som vet om powershift kassa er nøyaktig den samme i 140 og 163hk modellene?
Altså har de samme spesifikasjonene?
Hvis de har det så har jeg ingen beskymringer mot å kjøpe bluefin.



Kanskje vi hadde fått en "pakkepris" hvis vi er flere som bestiller fra England?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
kenha
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 50
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptySøn Jan 29, 2012 1:52 pm

I følge etis er dette 160HK spek:
Engine: 2.0L Duratorq DOHC (163PS) - DW10C
Transmission: 6 Speed Powershift 6DCT450 - MPS6

Og detter er 140HK:
Engine: 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Transmission: 6 Speed Powershift 6DCT450 - MPS6

Dvs. at det er samme produkt nummer på begge kassene så da tipper jeg de er helt like.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptySøn Jan 29, 2012 1:56 pm

kenha skrev:
I følge etis er dette 160HK spek:
Engine: 2.0L Duratorq DOHC (163PS) - DW10C
Transmission: 6 Speed Powershift 6DCT450 - MPS6

Og detter er 140HK:
Engine: 2.0L Duratorq CR TC (140PS) - DW10C
Transmission: 6 Speed Powershift 6DCT450 - MPS6

Dvs. at det er samme produkt nummer på begge kassene så da tipper jeg de er helt like.



Se der ja! Da skal jo gearkassa klare dette uten problem Very Happy

Da spørs det om det dukker opp en Bluefin i postkassa mi etterhvert !
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Turbo smax
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 26.11.2009

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyMan Jan 30, 2012 12:13 pm

Har kjørt med Bluefin siden i høst nå og er storfornøyd. 270hk/420nm er deilig Very Happy
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyMan Jan 30, 2012 12:45 pm

Turbo smax skrev:
Har kjørt med Bluefin siden i høst nå og er storfornøyd. 270hk/420nm er deilig Very Happy


Såpass futt ja!
Dekkene dine er kanskje ikke like glade? Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Turbo smax
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 26.11.2009

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyMan Jan 30, 2012 1:30 pm

Hehe Laughing Hadde faktisk fått vinterdekkene på bilen før jeg la inn ny prog. så jeg har vært nødt til å være snill på gassen Wink Hadde ikke trodd at det skulle bli så stor forskjell før/etter... nå er bilen slik den skulle vært fra fabrikken, bedre gassrespons, bunndraget er utrolig og den er mindre nervøs og rykkete under normal kjøring. I tillegg har forbruket på snill langkjøring gått litt ned. Anbefales Smile
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyMan Jan 30, 2012 4:23 pm

Turbo smax skrev:
Har kjørt med Bluefin siden i høst nå og er storfornøyd. 270hk/420nm er deilig Very Happy

Må si jeg er misunnelig på dette! Også har du den nydelige lyden i femmern bounce
Til Toppen Go down
Turbo smax
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 26.11.2009

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyMan Jan 30, 2012 6:17 pm

Takk, bilen er nydelig Very Happy syns at femmerlyden høres dårlig sammenlignet med v70'n vi hadde før.. Fords teknikere har vært litt vel "snill" med eksosen, hehe. Meget mulig at det blir sportspotter til sommern, liker litt lyd når man drar på Wink

.. ja det er en familiebil men det er lov å ha det litt morro likevel cheers
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyOns Feb 01, 2012 10:06 pm

Da har jeg bestilt Bluefin.

Håper det ikke er lenge til den kommer! Very Happy
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyOns Feb 01, 2012 10:11 pm

Keyless skrev:
Da har jeg bestilt Bluefin.

Håper det ikke er lenge til den kommer! Very Happy



Ca 4100kr inkl mva?


Husker jeg ikke veldig feil så er det rundt 150kr i forenklet tollbehandling?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyOns Feb 01, 2012 10:27 pm

De har trukket fra Mva slik at det ble 3350,- inklusive frakt. Så kommer vel norsk mva og tollavgift i tillegg. Det er vel ikke mange kronene i fortollingsavgift.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyOns Feb 01, 2012 11:57 pm

Keyless skrev:
De har trukket fra Mva slik at det ble 3350,- inklusive frakt. Så kommer vel norsk mva og tollavgift i tillegg. Det er vel ikke mange kronene i fortollingsavgift.



Er den prisen inkl norsk mva?

Fikk opp 4100 på bluefin sin nettside jeg.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
kenha
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 50
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyTor Feb 02, 2012 12:14 am

Keyless skrev:
De har trukket fra Mva slik at det ble 3350,- inklusive frakt. Så kommer vel norsk mva og tollavgift i tillegg. Det er vel ikke mange kronene i fortollingsavgift.

Sist jeg bestilte fra utlande fikk jeg en faktura fra fedex på MVA25% + 110 i tollavgift.
for bluefin blir det da ca 4300,- kanskje?
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyTor Feb 02, 2012 12:48 am

kenha skrev:
Keyless skrev:
De har trukket fra Mva slik at det ble 3350,- inklusive frakt. Så kommer vel norsk mva og tollavgift i tillegg. Det er vel ikke mange kronene i fortollingsavgift.

Sist jeg bestilte fra utlande fikk jeg en faktura fra fedex på MVA25% + 110 i tollavgift.
for bluefin blir det da ca 4300,- kanskje?

Stemmer nok sånn ca det ja kenha.
Til Toppen Go down
kenha
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 50
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyTor Feb 02, 2012 1:10 am

Keyless skrev:
Da har jeg bestilt Bluefin.

Håper det ikke er lenge til den kommer! Very Happy

Jeg bestilte min på Søndag og den ble forsøkt levert i dag.
Så du får den nok snart Smile
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyTor Feb 02, 2012 1:17 am

kenha skrev:
Keyless skrev:
Da har jeg bestilt Bluefin.

Håper det ikke er lenge til den kommer! Very Happy

Jeg bestilte min på Søndag og den ble forsøkt levert i dag.
Så du får den nok snart Smile

Dæven, såpass ja cheers Blir spennende dette. Dreimomentet blir jo sykt bra og det vil nok merkes.

Stusser litt på at på min ordrebekreftelse så ble liksom ikke min fullstendige adresse med. Var det slik hos deg?
Til Toppen Go down
kenha
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 50
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyTor Feb 02, 2012 1:30 am

Keyless skrev:
kenha skrev:
Keyless skrev:
Da har jeg bestilt Bluefin.

Håper det ikke er lenge til den kommer! Very Happy

Jeg bestilte min på Søndag og den ble forsøkt levert i dag.
Så du får den nok snart Smile

Dæven, såpass ja cheers Blir spennende dette. Dreimomentet blir jo sykt bra og det vil nok merkes.

Stusser litt på at på min ordrebekreftelse så ble liksom ikke min fullstendige adresse med. Var det slik hos deg?

Hmm, Det fikk faktisk jeg også.
Send en mail med ordrenummer og riktig adresse, også ringer du i morgen tidlig og henviser til mailen din.
Da retter de det før pakken sendes Wink
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! EmptyTor Feb 02, 2012 1:58 am

Takker for tips. Har sendt de fullstendig adresse nå pr mail.

Nå ble det jo lagt inn fullstendig adresse ved bestilling så sannsynligvis så har de vil dette klart...muligens Very Happy

Blir kanskje testing på deg imorgen?

Vet ikke om jeg har det helt klart, men er det slik at man må lese ut originalprogramvare, for så å sende den til Superchips, for deretter å motta modifisert utgave....eller følger den nye med Bluefinboksen?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Endelig Bluefin! Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! Empty

Til Toppen Go down
 
Endelig Bluefin!
Til Toppen 
Side 1 av 4Gå til side : 1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Under panseret-
Gå Til: