Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Endelig Bluefin!

Go down 
+10
stm
Baltazar
arild81
thatr
bms
SES
Turbo smax
kenha
MortenS
Keyless
14 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
AvInnlegg
Turbo smax
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 66

Endelig Bluefin! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTor Feb 02, 2012 3:02 am

Keyless skrev:
Takker for tips. Har sendt de fullstendig adresse nå pr mail.

Nå ble det jo lagt inn fullstendig adresse ved bestilling så sannsynligvis så har de vil dette klart...muligens Very Happy

Blir kanskje testing på deg imorgen?

Vet ikke om jeg har det helt klart, men er det slik at man må lese ut originalprogramvare, for så å sende den til Superchips, for deretter å motta modifisert utgave....eller følger den nye med Bluefinboksen?
Regner med at du må gjøre det ja, altså laste inn prog. i enheten, laste den opp til superchips og så motta modifisert prog tilbake etter noen timer. Det var det jeg måtte gjøre Wink
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTor Feb 02, 2012 11:29 am

Gleder meg til å høre resultat Kenha og Keyless :-)

Jeg holder meg selv litt på pinebenker hva gjelder bestilling ennå..
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

Antall Innlegg : 147

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyLør Feb 04, 2012 5:40 pm

Fått Bluefin Kenha?

Min befinner seg i Oslo nå ifølge sporfinner.
Til Toppen Go down
SES
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 65

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyLør Feb 04, 2012 7:10 pm

Hei!
Håper dere deler erfaringer etter opplasting av ny programvare Very Happy

Fant ut at Turbo Teknikk på Mjøndalen også selger Bluefin i Norge. Trygve Karlsen som driver dette er etter hva jeg vet en meget annerkjent person innenfor dette faget i Norge, noe som burde fortelle litt om kvalitet og sikker oppgradering (håper jeg...).
Prisen er jo noe høyere enn direkte bestilling. Han gir også garanti for en oppgradering, men da kun opp til en viss økning og ikke full samme nivå som max nivået Bluefin gir.

Ellers fant jeg disse videoene på You Tube (opplasting på en Mondeo og Superchips egen reklamesnutt:

https://www.youtube.com/watch?v=vNeranmHqiE&feature=related
https://www.youtube.com/watch?v=1YzZgLMfX_o&feature=related
Til Toppen Go down
kenha
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 50

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyMan Feb 06, 2012 7:22 pm

Keyless skrev:
Fått Bluefin Kenha?

Ja, nå har jeg fått min og endelig somlet meg til å lese ut orginal prog. og sent den til superchips, kanskje det blir oppgradering i morgen Smile

Har du fått oppgraddert og tatt en prøvetur enda?
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyMan Feb 06, 2012 10:13 pm

kenha skrev:
Keyless skrev:
Fått Bluefin Kenha?

Ja, nå har jeg fått min og endelig somlet meg til å lese ut orginal prog. og sent den til superchips, kanskje det blir oppgradering i morgen Smile

Har du fått oppgraddert og tatt en prøvetur enda?

Jepp det har jeg cheers

Fikk telefon fra DHL imorges. Pakken ble levert på min arbeidsplass i tolvtiden. Jeg klarte selvfølgelig ikke å vente til etter arbeid med installering.
Veldig greit å foreta modifiseringen. Man leser først ut originalprogramvare. Bare å plugge inn i diagnosekontakten. Dette er over på ca 5 min. Deretter må en liten programvaresnutt installeres på Pc (medfølgende CD-rom) og deretter kobler man Flash-enheten til Pc og bilens originalprogramvare sendes til Superchips. Trodde jeg måtte vente noen timer, men jeg fikk en ny modifisert programvare i løpet av få minutter. Man varsel pr mail om dette. Deretter så var det å laste inn den nye i bilen.

Ble ikke veldig mye testing, men inntrykkene så langt er absolutt positiv! De økte kreftene merkes veldig. Synes gassresponsen er mye bedre og turbolaget er redusert. Tror nok at effektkurven er mye jevnere. Synes at S-Max er litt merkelig når man skal akselerere men nå føles den mer riktig i forhold til turtall og giring.
Kjøregleden er virkelig økt med mere krefter!

Forbruket må jeg komme tilbake til.
Til Toppen Go down
kenha
Big Freak
Big Freak

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyMan Feb 06, 2012 10:47 pm

Veldig spennende Very Happy
Sjekket mailen nå og ser at jeg også har fått oppdateringen(kort tid etter at det lastet opp orginalen).
Må nok laste inn ny kode i morgen for nå kribler det av spenning.
Ser virkelig fram til en motor med litt mer respons.
Regner også med at 100nm mer bidrar til litt kvikkere bil ved høyere fart når man skal foreta forbikjøringer.
Til Toppen Go down
kenha
Big Freak
Big Freak

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyOns Feb 08, 2012 1:34 pm

En liten oppdatering.
Har nå fått et fantastisk drag i bilen, forbykjøringer går mye smidigere og raskere.
Synes også at turtall og giring stemmer mye bedre.
Etter å ha gått fra en bil til med 255Hk til 140Hk savnet jeg draget ved forbykjøringer og respons.
Savnet er ikke like stort lenger Smile
Selv i kraftig oppoverbakker med mye last i bilen er bilen mye kvikkere.
Forbruk har jeg bare fått testet litt på og jeg har sett tall jeg ikke har sett før.
Tidligere har jeg vel knapt vært under 0.6.
På denne strekningen på 24mil har jeg vanligvis hatt 0.62 +/-.
Nå kjørte jeg samme strekningen med et forbruk på 0.52 (vinter, tilleggs varmer på) med litt leking.så det er vel fult mulig at forbruket på langkjøring er noe lavere enn tidligere... cheers
Nesten ikke til å tro, men jeg satser på at tallene fra kjørecomputeren er nogenlunde riktig.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyOns Feb 08, 2012 1:47 pm

kenha skrev:
En liten oppdatering.
Har nå fått et fantastisk drag i bilen, forbykjøringer går mye smidigere og raskere.
Etter å ha gått fra en bil til med 255Hk til 140Hk savnet jeg draget ved forbykjøringer og respons.
Forbruk har jeg bare fått testet litt på og jeg har sett tall jeg ikke har sett før.
Nå kjørte jeg samme strekningen med et forbruk på 0.52 (vinter, tilleggs varmer på) med litt leking.så det er vel fult mulig at forbruket på langkjøring er noe lavere enn tidligere... cheers
Nesten ikke til å tro, men jeg satser på at tallene fra kjørecomputeren er nogenlunde riktig.

Æsj, ikke noe negativt så jeg "slipper" å svi av over 4000kr til altså? Razz
Jeg som skal ha ettermontert webastofjernkontroll også!
Til Toppen Go down
Turbo smax
Big Freak
Big Freak

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTor Feb 09, 2012 5:59 am

Velkommen i "bluefin" klubben cheers bra at dere med diesel har samme inntrykk som meg. Bluefin kan absolutt anbefales, både til diesel og bensin Smile
Til Toppen Go down
bms
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 12

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTor Feb 09, 2012 11:09 pm

Kenha/keyless
Har dere både originaloppsettet og det nye fra Bluefin og kan bytte mellom de så ofte dere ønsker?
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTor Feb 09, 2012 11:18 pm

bms skrev:
Kenha/keyless
Har dere både originaloppsettet og det nye fra Bluefin og kan bytte mellom de så ofte dere ønsker?

Ja det tror jeg absolutt. Har ikke sett noen plass at det er noe begrensning på antall ganger.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTor Feb 09, 2012 11:22 pm

MortenS skrev:
kenha skrev:
En liten oppdatering.

Æsj, ikke noe negativt så jeg "slipper" å svi av over 4000kr til altså? Razz
Jeg som skal ha ettermontert webastofjernkontroll også!

Skjønner godt at dette blir et dilemma. Nå er jo vinteren over snart så kanskje du kan se om det dukker opp noen supertilbud på oppgradering til fjernkontroll mot neste vinter.
Også bestiller du Bluefin nå Very Happy
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTor Feb 09, 2012 11:27 pm

kenha skrev:
En liten oppdatering.

Mye av det sammen som jeg har opplevd.
vil fremheve dette med at turtall og giring stemmer mye bedre. Faktisk VELDIG mye bedre kan jeg si etter flere mil med Bluefin. Sitter med en følelse av at jeg nå har en programvare som passer bilen mye bedre enn den originale.
Til Toppen Go down
thatr
Normal Freak
Normal Freak
thatr

Antall Innlegg : 14

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTir Feb 21, 2012 2:28 am

Jeg fikk idag pakken med min bluefin og har hittil bare fått lagt inn programmet som fulgte med på cd på pc, kona har bilen på en kort vinterferie. Sjekket litt på programmet og så at man skulle velge manuelt eller automat før man sendte inn til superchips. Hva valgte dere som har powershift? Automatic eller manual? Håper noen kan svare raskt ettersom bilen kommer hjem imorgen og da har jeg tenkt å oppgradere den. Gleder meg til litt mer futt i bilen.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTir Feb 21, 2012 7:10 pm

Du skal velge automat.
Du kommer vel med tilbakemeldinger på hva du synes etter prøvekjøring?
Til Toppen Go down
thatr
Normal Freak
Normal Freak
thatr

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyOns Feb 22, 2012 2:28 pm

Kort tilbakemelding.
Må bare si at avlesning av orginalprogramvare og innlesing av ny gikk helt smertefritt. Når det gjelder prøvekjøring ble det bare en liten tur og det var mest for å sjekke at bilen fungerte etter oppgradering. Ikke så enkelt å kjenne noen forskjell ettersom jeg kjørte en liten runde på snødekte veier og hjulene rev seg løs når jeg ga på litt. Men skal forhåpentligvis prøve på bare veier i ettermiddag.
Til Toppen Go down
thatr
Normal Freak
Normal Freak
thatr

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTor Feb 23, 2012 11:10 am

Nå har jeg endelig prøvekjørt bilen og dette kan anbefales på det sterkeste. Bilen ble merkbart sterkere og forbikjøringer og akselerasjoner går mye lettere.
Til Toppen Go down
arild81
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 19

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTor Feb 23, 2012 1:02 pm

Hvordan forholder det seg til garanti på bilen om man bruker bluefin?

Kjipt å miste garantien på en 2011 mod som har gått 13000km....
Til Toppen Go down
thatr
Normal Freak
Normal Freak
thatr

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTor Feb 23, 2012 1:07 pm

Garanti på motor og drivverk går vel føyten hvis det oppdages, men man har jo muligheten til å legge tilbake opprinnelig program før man skal på verksted. Har ikke prøvd å legge tilbake, men det skal være mulig.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTor Feb 23, 2012 2:38 pm

Men eventuell feil må jo ha en sammenheng med ny programvare om forhandler skal frasi seg garantiansvar.
Men som thatr skriver så er det jo bare å legge inn original.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTor Feb 23, 2012 2:44 pm

thatr skrev:
Nå har jeg endelig prøvekjørt bilen og dette kan anbefales på det sterkeste. Bilen ble merkbart sterkere og forbikjøringer og akselerasjoner går mye lettere.

Hva synes du ellers og turtall og giring? Har du den samme oppfatning som oss andre som har lagt inn Bluefin. Altså at det føles riktigere nå med ny programvare?

Jeg har ikke fått noen langturer etter at jeg la inn Bluefin, men idag kjører jeg til Åre. nn tur på ca 15 mil. Nå er vi 5 voksne mannfolk med bagasje, men det blir spennende å se forbruket.
Til Toppen Go down
thatr
Normal Freak
Normal Freak
thatr

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyTor Feb 23, 2012 2:53 pm

Det meste føltes bra, kanskje bortsett fra at syntes bilen skiftet gir litt for tidlig i slake motbakker like under 80. men jeg kjører mest med manuell giring på langtur, har funnet ut at jeg får et lavere forbruk da.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyLør Feb 25, 2012 11:32 am

Merker dere noe forskjell på eksosmengden?

Fattern sin forrige bil en Volvo S40 begynte å ryke noe fryktelig ved "bånn gass", når han installerte BSR(mener jeg merket het)

Når han klaget på dette, så mente de at det var sånn det skulle være og at det ikke var noe feil med programvaren.
Til Toppen Go down
Turbo smax
Big Freak
Big Freak

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 EmptyLør Feb 25, 2012 12:59 pm

MortenS skrev:
Merker dere noe forskjell på eksosmengden?

Fattern sin forrige bil en Volvo S40 begynte å ryke noe fryktelig ved "bånn gass", når han installerte BSR(mener jeg merket het)

Når han klaget på dette, så mente de at det var sånn det skulle være og at det ikke var noe feil med programvaren.

Økt turbotrykk og mer/tykkere drivstoffblanding er nok årsaken til dette Wink
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Endelig Bluefin!   Endelig Bluefin! - Page 2 Empty

Til Toppen Go down

Endelig Bluefin!
Til Toppen 
Side 2 av 4Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next
 Similar topics
-
» Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!