Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max

Go down 
4 posters
AvInnlegg
kayern
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 8
Join date : 15.11.2011

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptyTir Nov 22, 2011 9:21 pm

Heisann!

Er ny på forumet, men så langt synes jeg det ser veldig bra ut, har fått mye informasjon her.

Da behovet for større bil kom falt valget på S-max, bestilling av bil er gjort, men har ikke fått leveringstidpunkt ennå. Smile

Om bilen.

2,0 TDCI 140 hk Powershift.

Titanium S

Panther Black

Alacantara Ebony

Håndbrekk - elektrisk

Motor/kupévarmer - drivstoffdrevet parkeringsvarmer - med fjernkontroll

Nøkkel - Nøkkelfri adgang og start - og el innfellbare sidespeil

Panoramatak (inkl. elektrisk betjente solskjermer)

Setepakke

Fleksipakke -

Businesspakke - (7'' navigasjon, Bluetooth handsfree m/stemmestyring og USB, Cruisekontroll, Parkeringssensorer)

Seter - 3. rad

Fører assist pakke - (filskiftevarsler med føreroppmerksomhet-overvåkning, blindsone informasjonssystem, adaptiv cruisekontroll)

Alufelger - 18" 5-eikers Mystique Silver (D2UD6)

Eiback sportsunderstell, 30 mm senk.

Gleder meg som en unge, til jeg får bilen!


Sist endret av kayern den Tir Nov 22, 2011 11:35 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
kayern
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 8
Join date : 15.11.2011

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptyTir Nov 22, 2011 9:33 pm

Har også bestilt meg 20" felger til sommeren, det blir disse! Very Happy

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max 23_zito_blazer_03_korrigert

http://www.bilprodukter.no/html-sider/bildesider/bp23.html
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptyTir Nov 22, 2011 11:20 pm

Gratulerer med et godt valg av bil og velkommen til forumet!

Misunnelig på adaptiv cruisecontroll. Det er noe jeg virkelig kunne tenkt meg!

Til Toppen Go down
kayern
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 8
Join date : 15.11.2011

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptyTir Nov 22, 2011 11:35 pm

Keyless skrev:
Gratulerer med et godt valg av bil og velkommen til forumet!

Misunnelig på adaptiv cruisecontroll. Det er noe jeg virkelig kunne tenkt meg!


Takk for det! Very Happy

Er spent på cruisecontrollen selv, men med automat tror jeg det blir en bra kombinasjon.
Til Toppen Go down
Kevin=)
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 15
Join date : 08.04.2011

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptyFre Des 02, 2011 12:07 am

Adaptiv cruisecontrol er gull verdt, jeg valgte justerbart understell, og er veldig veldig fornøyd med det. Kan jeg spørre hva du skal betale for herligheten?
Til Toppen Go down
tvh
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 24.11.2011

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptyLør Des 03, 2011 1:13 am

Gratulerer med valg av super bil!

Jeg har også bestillt meg ny S-Max.

Titanium med 1.6 Tdci.
- Brisbane Brown
- Motor/Kupevarmer
- Sony radio med premium sound / Bluethoot
- Plusspakke (Bi Xenon, park sensor og mørke glass)
- Panoramatak
- Hengergeste
- Spoiler
- 3. seterad

Skulle gjerne hatt 140hk, men synes prisforskjellen ble for stor til at det kunne forsvares.

Nybilen erstatter en 2006 S-Max Titanium som vi har hatt siden den var ny. Veldig praktisk og god bil å kjøre, spesielt når en har 3 barn som skal være med (og kanske noen flere)

Testet også mondeo i forbindelse med bilbytte, og fikk et supertilbud på en Premium utgave med 140hk. Men mor mente det var for trangt, så da ble det S-max igjen.

La gamlebilen ut på finn i går kveld, førstemann kom og så på den i formidag og sier han vil ha den. Så da blir det reint kjøp på nybilen. Very Happy

Gamlebilen har da hatt et verditap på ca40k i året fordelt på 5år. Synes ikke det er så ille på en bil som kostet hadde nypris på ca 420k for 5 år siden.

Til Toppen Go down
kayern
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 8
Join date : 15.11.2011

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptyLør Des 03, 2011 2:27 am

Kevin=) skrev:
Adaptiv cruisecontrol er gull verdt, jeg valgte justerbart understell, og er veldig veldig fornøyd med det. Kan jeg spørre hva du skal betale for herligheten?

Vurderte justerbart understell selv også, men da forblir det orginal høyde på bilen, og etter som jeg skal ha 20" sommerfelger vil jeg senke den litt mer en orginalt. Very Happy

Akkurat hva jeg skal betale for bilen vil jeg holde mellom selger og meg selv, men listeprisen på bilen før rabatten jeg har fått er ca 570000,- ink frakt og klargjøring. affraid
Til Toppen Go down
Kevin=)
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 15
Join date : 08.04.2011

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptyLør Des 03, 2011 3:04 am

kayern skrev:
Kevin=) skrev:
Adaptiv cruisecontrol er gull verdt, jeg valgte justerbart understell, og er veldig veldig fornøyd med det. Kan jeg spørre hva du skal betale for herligheten?

Vurderte justerbart understell selv også, men da forblir det orginal høyde på bilen, og etter som jeg skal ha 20" sommerfelger vil jeg senke den litt mer en orginalt. Very Happy

Akkurat hva jeg skal betale for bilen vil jeg holde mellom selger og meg selv, men listeprisen på bilen før rabatten jeg har fått er ca 570000,- ink frakt og klargjøring. affraid


Ja var noe sånt bilen min endte på også, kanskje litt mere da jeg har Safeteck pakken også. Betalte under en halv million inkludert baggasjeromsmatte og beskyttelse over fanger bak. Men dette er uten vinterdekk da.
Til Toppen Go down
kayern
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 8
Join date : 15.11.2011

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptySøn Des 04, 2011 1:33 am

Zitofelgene er nå i hus, fikk god pris på disse synes jeg, 6900,- for 4 stk i 8,5x20", Zitofelgene er erfaringsmessing solide felger i forhold til pris.

Noen som har anbefalinger i forhold til dekk? Kommer ikke til å kjøpe typiske billigdekk.
Blir vel i dimensjonen 245x35x20.
Til Toppen Go down
kayern
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 8
Join date : 15.11.2011

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptySøn Des 04, 2011 1:39 am

tomv.hestad skrev:
Gratulerer med valg av super bil!

Jeg har også bestillt meg ny S-Max.

Titanium med 1.6 Tdci.
- Brisbane Brown
- Motor/Kupevarmer
- Sony radio med premium sound / Bluethoot
- Plusspakke (Bi Xenon, park sensor og mørke glass)
- Panoramatak
- Hengergeste
- Spoiler
- 3. seterad

Skulle gjerne hatt 140hk, men synes prisforskjellen ble for stor til at det kunne forsvares.

Nybilen erstatter en 2006 S-Max Titanium som vi har hatt siden den var ny. Veldig praktisk og god bil å kjøre, spesielt når en har 3 barn som skal være med (og kanske noen flere)

Testet også mondeo i forbindelse med bilbytte, og fikk et supertilbud på en Premium utgave med 140hk. Men mor mente det var for trangt, så da ble det S-max igjen.

La gamlebilen ut på finn i går kveld, førstemann kom og så på den i formidag og sier han vil ha den. Så da blir det reint kjøp på nybilen. Very Happy

Gamlebilen har da hatt et verditap på ca40k i året fordelt på 5år. Synes ikke det er så ille på en bil som kostet hadde nypris på ca 420k for 5 år siden.


Var ute å prøvde en S-Max i dag med 1,6 tdci, jeg syntes den gikk helt greit med tanke på størelsen på bilen, har klart meg med 1,6 selv også, men jeg ville absolutt ha automat denne gangen og da ble det 140 hk.
Til Toppen Go down
Kevin=)
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 15
Join date : 08.04.2011

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptySøn Des 04, 2011 1:45 am

Har du prøvd S-maxen med 20" før, kan ikke være mye kjørekomfort igjen.....
Har 18 og vuderer kanskje 19... og er fornøyd med det og er veeeeldig glad for å ha IVDC så jeg ikke alltid trenger å ha det så hardt på motorveien...
Er veldig fornøyd med S-maxen, skal få på folie på tak og foran hjulbuen bak veldig snart Smile
Til Toppen Go down
kayern
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 8
Join date : 15.11.2011

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptySøn Des 04, 2011 1:53 am

Kevin=) skrev:
Har du prøvd S-maxen med 20" før, kan ikke være mye kjørekomfort igjen.....
Har 18 og vuderer kanskje 19... og er fornøyd med det og er veeeeldig glad for å ha IVDC så jeg ikke alltid trenger å ha det så hardt på motorveien...
Er veldig fornøyd med S-maxen, skal få på folie på tak og foran hjulbuen bak veldig snart Smile

Har ikke det, men har bestandig hatt felger av den store typen på bilene mine, så det er en vanesak. Very Happy
Folie skal jeg også legge på, greit å bevare lakken.

Er det stor forskjell mellom innstillingene på IVDC?
Til Toppen Go down
Kevin=)
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 15
Join date : 08.04.2011

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptySøn Des 04, 2011 1:55 am

kayern skrev:
Kevin=) skrev:
Har du prøvd S-maxen med 20" før, kan ikke være mye kjørekomfort igjen.....
Har 18 og vuderer kanskje 19... og er fornøyd med det og er veeeeldig glad for å ha IVDC så jeg ikke alltid trenger å ha det så hardt på motorveien...
Er veldig fornøyd med S-maxen, skal få på folie på tak og foran hjulbuen bak veldig snart Smile

Har ikke det, men har bestandig hatt felger av den store typen på bilene mine, så det er en vanesak. Very Happy
Folie skal jeg også legge på, greit å bevare lakken.

Er det stor forskjell mellom innstillingene på IVDC?

Jeg syns det er som natt og dag å kjøre med de forskjellige modusene. Angrer ikke et sekund på det. Kan testes ekstra når du kjører over en fartsdump. Enten stiv som fy ellers vugger den som bare det.
Til Toppen Go down
tvh
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 24.11.2011

Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max EmptyFre Sep 02, 2016 12:21 am

tvh skrev:
Gratulerer med valg av super bil!

Jeg har også bestillt meg ny S-Max.

Titanium med 1.6 Tdci.
- Brisbane Brown
- Motor/Kupevarmer
- Sony radio med premium sound / Bluethoot
- Plusspakke (Bi Xenon, park sensor og mørke glass)
- Panoramatak
- Hengergeste
- Spoiler
- 3. seterad

Skulle gjerne hatt 140hk, men synes prisforskjellen ble for stor til at det kunne forsvares.

Nybilen erstatter en 2006 S-Max Titanium som vi har hatt siden den var ny. Veldig praktisk og god bil å kjøre, spesielt når en har 3 barn som skal være med (og kanske noen flere)

Testet også mondeo i forbindelse med bilbytte, og fikk et supertilbud på en Premium utgave med 140hk. Men mor mente det var for trangt, så da ble det S-max igjen.

La gamlebilen ut på finn i går kveld, førstemann kom og så på den i formidag og sier han vil ha den. Så da blir det reint kjøp på nybilen.  Very Happy

Gamlebilen har da hatt et verditap på ca40k i året fordelt på 5år. Synes ikke det er så ille på en bil som kostet hadde nypris på ca 420k for 5 år siden.


Lenge siden det har vært aktivitet i denne tråden, men kanskje fint med en oppdatering.
Det ser nå ut som S-Max epoken er over for vår del. Barna har blitt større og eldstemann har flyttet ut, har ikke behov for så mye plass + litt andre behov gjør at S-Maxen nå blir erstattet av en ny Mondeo Stv (180hk AWD med litt ustyr Very Happy )

Hovedbilen vår de siste 10 årene har vært S-Max, først en 2006 1.8TDCi, og så en 2011 1,6TDCi. Begge kjøpt nye.
Har kjørt nesten 200k på de årene. Vil påstå at det har vært en vesentlig kvalitetsheving på fra den første S-maxen til 2011 modellen.
2006 modellen hadde flere verkstedopphold for å utbedre forskjellige feil, alt ble dekket på garanti, men likevel litt plunder å levere inn bil for rep.
Opplevde også flere ganger at bilen ikke ville starte pga tomt batteri når den ikke hadde vært i bruk på noen dager.
Derimot på 2011 modellen har det kun vært et par bagateller som har vært rettet i forbindelse med service.

Har fått en super innbyttepris som gjør at verditapet blir overkommelig, ca 200k i reduksjon på 5 år og 104k km, samtidig med et bra tilbud på ny Mondeo som gjør at mellomlegget til ny bil også blir overkommelig.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty
PosteTema: Re: Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max   Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max Empty

Til Toppen Go down
 
Ny på forumet, og bestilt meg ny S-max
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ny S-Max bestilt
» Ny S-MAX er bestilt!
» Bestilt ryggekamera.
» Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: