Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Nytt innertak etter ombygging til personbil

Go down 
5 posters
AvInnlegg
brimi




Antall Innlegg : 2
Join date : 22.07.2011

Nytt innertak etter ombygging til personbil Empty
PosteTema: Nytt innertak etter ombygging til personbil   Nytt innertak etter ombygging til personbil EmptyFre Jul 22, 2011 11:03 pm

Hei,

jeg har fått et utrolig godt tilbud på en 08 2.0 aut. s max som har vært varebil, men som nå er en syvseter. Problemet mitt er at innertaket er skåret i for å få plass til "kassa". Noen som har gjort utbedringer på dette som vil dele litt tips? Jeg vet jeg det kommer til å plage meg for all tid om jeg ikke gjør noe med det. Finnes det forresten noe rollo/lastesikringsnett jeg kan ha mellom bagasjerommet og kupeen når de bakerste setene ikke er i bruk?
Til Toppen Go down
tercel
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 32
Join date : 23.02.2011

Nytt innertak etter ombygging til personbil Empty
PosteTema: Re: Nytt innertak etter ombygging til personbil   Nytt innertak etter ombygging til personbil EmptyMan Aug 01, 2011 11:01 pm

Kan bare svare på ditt siste spørsmål. Du får kjøpt et lastesikringsnett hos forhandler som monteres mellom bagasjerommet og kupeen. Det må imidlertid monteres fester opp under taket for dette. Tror selve nettet koster 1700-1800 kr, mens monteringen av festene koster ca 1.000,-
Til Toppen Go down
BompiBjørn
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 14.03.2011
Bosted : Kolbotn

Nytt innertak etter ombygging til personbil Empty
PosteTema: Re: Nytt innertak etter ombygging til personbil   Nytt innertak etter ombygging til personbil EmptyTir Aug 02, 2011 4:36 pm

Nettet festes i krokene som fins i gulvet. I taket finnes det ferdig utfreste spor innenfor taktrekket. Når d kjøper nettet følger det med en mal, og hvis du følger den nøyaktig klarer du fint å skjære hull til de medfølgende koppene. Bruk en ny/skarp tapetkniv, og ta deg god tid.
Jeg gjorde dette før sommerens bilferie.
Nytt innertak etter ombygging til personbil Imag0248ms
Til Toppen Go down
brimi




Antall Innlegg : 2
Join date : 22.07.2011

Nytt innertak etter ombygging til personbil Empty
PosteTema: Re: Nytt innertak etter ombygging til personbil   Nytt innertak etter ombygging til personbil EmptyOns Aug 03, 2011 12:19 am

Takk takk, selger har funnet en hugger i Danmark, som monterer nytt tak for 1800DKK.
Flott for meg at han har skal på København historic grand prix til helgen Very Happy

Takk for tips om nett, virker dette solid?
Til Toppen Go down
BompiBjørn
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 14.03.2011
Bosted : Kolbotn

Nytt innertak etter ombygging til personbil Empty
PosteTema: Re: Nytt innertak etter ombygging til personbil   Nytt innertak etter ombygging til personbil EmptyOns Aug 03, 2011 12:07 pm

Nettet virker solid nok i selg selv, men jeg synes festene i taket kunne vært utformet bedre.
I mitt tilfelle har jeg midterste seterad i bakerste posisjon, noe som er bakenfor festepunktene i taket. Nettet blir da strekt i en bue rundt setet. Ikke optimalt, men det fungerer og hindrer last i å komme forover om noe skulle skje.

Her er bilde av koppene i taket etter at jeg skar hull i taktrekket:
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/20/imag0248ms.jpg/
Nytt innertak etter ombygging til personbil Imag0248ms
Til Toppen Go down
astronst




Antall Innlegg : 1
Join date : 17.08.2011

Nytt innertak etter ombygging til personbil Empty
PosteTema: Nytt innertak etter ombygging til personbil.   Nytt innertak etter ombygging til personbil EmptyOns Aug 17, 2011 11:50 pm

Heisann. Jeg har kjøpt meg en 2009 S-Max Titanium Varebil som jeg skal bygge om til personbil. Fikk sjokk når jeg hørte deleprisen på nytt innertak, nesten 12.000,-
Er derfor på jakt etter et brukt innertak, evt et sted der det kan kjøpes til en mer fornuftig pris. Noen som har et tips der ute? Bilopphuggerier som har en S-Max stående?
Til Toppen Go down
jensen_raymond@hotmail.co




Antall Innlegg : 1
Join date : 29.04.2012

Nytt innertak etter ombygging til personbil Empty
PosteTema: Trenger nytt innertak.   Nytt innertak etter ombygging til personbil EmptySøn Apr 29, 2012 1:02 am

brimi skrev:
Takk takk, selger har funnet en hugger i Danmark, som monterer nytt tak for 1800DKK.
Flott for meg at han har skal på København historic grand prix til helgen Very Happy

Takk for tips om nett, virker dette solid?

Hei,
Jeg har også bygget om min S-Max Titanium fra vare til Personbil.
Trenger tips på hvor jeg kan få tak montert nytt innertak til en fornuftig pris.
1800 DKK hørtes jo utrolig billig ut! Kan du tipse om hvilken hugger i Danmark du fikk det tilbudet av?

Mvh
Raymond
(Oslo)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Nytt innertak etter ombygging til personbil Empty
PosteTema: Re: Nytt innertak etter ombygging til personbil   Nytt innertak etter ombygging til personbil Empty

Til Toppen Go down
 
Nytt innertak etter ombygging til personbil
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ombygging fra varebil til 5-seter
» Nytt medlem og har akkurat bestilt ny S-max
» Mangler S-max-merket etter re-lakkering

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Interiør & Eksteriør-
Gå Til: