Jeg har ikke samme bil som deg, men 140 diesel, men har endel erfaring med diesel turbo biler.
Når det gjelder servoen din, kan jeg bare si at min bråker ikke sånn, men tror det er folk som klager på at servoene bråker endel på s-max, her er det bare erfaringer som teller.
Ang turboen din.....det er ikke noe godt tegn at den bråker når du gir gass...Har du sportsluftfilter? Det kan gi ekstra lyd.
Det du kan gjøre, er å ta av innsugsslangen din (fra luftfilteret) og ta tak i "propelle" inni turboen, og riksle litt i den, det skal ikke være nevneverdig slark der, har du det kan det være tegn på noe gale.
Men det er altfor tidlig at turboen skal ryke nå på den km standen. Er det gammel olje på bilen? Oljen er meget viktig for turboer, kanskje du skulle skiftet til en bedre olje.
Ville og tatt en nøye sjekk på alle vakumslangene som går til turboen og ellers i motoren, lekker de kan det medføre mye tull.
Gå over dem med startgass mens bilen går på tomgang, kommer du til en lekkasje vil motoren ruse seg opp litt når du sprayer på lekkasjen
Fuskingen kan jo ha sammenheng med turboen din, ville sjekket dette før jeg gikk videre med feilsøking her.
Men kan jo være pluggledningene, pluggene, EGR ventilen osv osv.....
Lykke til