Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 duuur fra servo

Go down 
4 posters
AvInnlegg
HAAGEEN




Antall Innlegg : 3
Join date : 29.11.2009

duuur fra servo Empty
PosteTema: duuur fra servo   duuur fra servo EmptySøn Jan 17, 2010 10:52 pm

Hei

Vi har nylig kjøpe en brukt s-max fra Tyskland.
2.0 tdci dpf 130 hk Kjørt 61000. Veldig bra bil med god plass.

Har desverre i senee tid oppdaget en durelyd som kommer fra servopumpa. Hører den i 80kmt og 0kmt. Lyden forsvinner tidvis når jeg beverger på rattet. Lyden er veldig forsterket hvis jeg legger øret intill karrosseriet. Er det andre som har en slik lyd og er det noe jeg burde klage på?

Ellers av andre feil som har oppstått, som går på garanti, er:

Venstre passasjer vindu fremme med el.heis må trykkes opp flere ganger fordi det er litt høy friksjon eller motstand på vindusheisen.
Motoren kutter av og til/ homper og har faktisk fått feilmelding som sa Engine Malfunction. Ringte til Ford Kverneland men de mente at det ikke var noe feil så lenge feilen forsvant når jeg startet motoren på nytt.

Ryggesensorer klarer ikke å føle gjenstander, men jeg får ikke feilmelding slik som instruksjonsboka sier den skal gjøre.


Vil foresten tipse andre om at det er fult mulig å få tak i Norske instruksjonsbøker, selv om Ford Kverneland sa at det ikke var mulig. Instruksjonsbøkene kan bestilles her: www.z-order.de
Til Toppen Go down
vidar




Antall Innlegg : 2
Join date : 27.02.2010
Bosted : Sandnes

duuur fra servo Empty
PosteTema: Re: duuur fra servo   duuur fra servo EmptyLør Feb 27, 2010 10:35 am

Har en nabo med dansk bil som har samme problem, han fikk tak i bilder av hvordan rørene inn til pumpa skal være vinklet. Kan sende deg en mail med bildene om interessert.
Til Toppen Go down
http://vidar-foto.blogspot.com
HAAGEEN




Antall Innlegg : 3
Join date : 29.11.2009

duuur fra servo Empty
PosteTema: bilder...   duuur fra servo EmptyLør Feb 27, 2010 10:40 am

hei

kan du sende meg bilder. Har en anelse om at rørene har feil vinkel og at det da danner seg kavitasjon. Jeg skal til ford kverneland med bilen neste uke. Satser på at det lar seg fikse på garantien. Men bilder hadde uansett vært veldig bra. Du kunne jo lagt dem på bloggen din??
Til Toppen Go down
vidar




Antall Innlegg : 2
Join date : 27.02.2010
Bosted : Sandnes

duuur fra servo Empty
PosteTema: Re: duuur fra servo   duuur fra servo EmptyLør Feb 27, 2010 1:49 pm

send meg en epost på vidartoge ^Æ^Ø*^ gmail.com
Til Toppen Go down
http://vidar-foto.blogspot.com
Baltazar

Baltazar


Antall Innlegg : 4
Join date : 08.01.2010
Bosted : Haugesund

duuur fra servo Empty
PosteTema: Servopumpe kaputt!   duuur fra servo EmptyTor Okt 10, 2013 9:19 pm

HAAGEEN skrev:
hei

kan du sende meg bilder. Har en anelse om at rørene har feil vinkel og at det da danner seg kavitasjon. Jeg skal til ford kverneland med bilen neste uke. Satser på at det lar seg fikse på garantien. Men bilder hadde uansett vært veldig bra. Du kunne jo lagt dem på bloggen din??
Hei
Servopumpen på min s-max 2008 mod. er ødelagt, bilen er kjørt 90000km. Interressant å fått vite hva de sa om rørvinklene på Ford Kverneland? De skal ha over 9000,- hos Ford Haugesund, for å skifte pumpe. Alle servicer er fulgt, heller ikke lekkasje av servooljen. Så dette er merkelig at pumpa er røket..?
Til Toppen Go down
Uffe
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 7
Join date : 12.02.2012
Bosted : Hagan

duuur fra servo Empty
PosteTema: Instruksjonsbok   duuur fra servo EmptyTir Okt 22, 2013 9:35 pm

Instruksjonsbøker finnes også her:
http://www.ford.no/Eie-en-Ford/Instruksjonsboker
Til Toppen Go down
Sponsored content





duuur fra servo Empty
PosteTema: Re: duuur fra servo   duuur fra servo Empty

Til Toppen Go down
 
duuur fra servo
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» ulyd fra servo pumpa

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Feil og mangler ved ny bil-
Gå Til: