Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Seter i stoff, skinn eller alcantara?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Dolly




Antall Innlegg : 2
Join date : 24.06.2009

Seter i stoff, skinn eller alcantara? Empty
PosteTema: Seter i stoff, skinn eller alcantara?   Seter i stoff, skinn eller alcantara? EmptyMan Jul 06, 2009 12:21 am

Jeg skal ha meg ny konebil og det må bare bli en s-max...

Jeg er veldig i tvil om jeg skal ha titanium med individual interiør eller titanium s som har alcantara..

Eller om jeg skal ha bare vanlige stoffseter...

Er det sånn at skinnet blir slitt og ødelagt av bakovervendte barneseter i press?? Hvordan er stoff og alcantara å holde rent?
Til Toppen Go down
Kasei
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator
Kasei


Antall Innlegg : 20
Join date : 29.01.2008
Age : 48
Bosted : Jessheim

Seter i stoff, skinn eller alcantara? Empty
PosteTema: Re: Seter i stoff, skinn eller alcantara?   Seter i stoff, skinn eller alcantara? EmptyFre Jul 10, 2009 10:45 pm

Vi har en S-Max Titanium Individual, med skinnseter.

Etter ca 1 1/2 års bruk nå merker vi at setene begynner å bli slitt (spesielt førersetet), men de holder seg fortsatt godt.
Vi har fra dag èn brukt setebeskytter under barnesetene (se bilde), noe som fungerer veldig bra! Når vi tar ut barneseter og beskyttelse ser bilsetene fortsatt helt nye ut. Beskyttelsen er av merket Prince Lionheart.

Nå kjøpte vi bilen før Titanium S modellen kom, men hvis jeg skulle valgt igjen i dag hadde det blitt Alcantara seter. Skinnseter er også behagelig, men de blir kalde på vinteren og varme på sommeren og slites nok noe raskere enn alcantara.

Seter i stoff, skinn eller alcantara? IMG_5508
Seter i stoff, skinn eller alcantara? IMG_5507
Til Toppen Go down
Dolly




Antall Innlegg : 2
Join date : 24.06.2009

Seter i stoff, skinn eller alcantara? Empty
PosteTema: Re: Seter i stoff, skinn eller alcantara?   Seter i stoff, skinn eller alcantara? EmptyLør Jul 11, 2009 5:18 pm

Takk for svar og bilder!!! Da blir det nok Alcantara.. men er usikker på hvordan det er å vaske og holde rent..

Minstesnuppa mi er bare 15 mnd og kommer til å sitte bakovervendt i minst 3 år til og det vil si et sete i klem i 3 år.. Når man fester med forankringsseler så presser man det setet gir etter for å få det stødig og det vil nok ødelegge skinnet både med og uten setebeskytter..

Svigers har Ford Kuga og den har delskinn/stoff.. det er veldig hardt og ikke så behagelig å sitte i..
Til Toppen Go down
Dalaxy
Normal Freak
Normal Freak
Dalaxy


Antall Innlegg : 19
Join date : 13.08.2009
Bosted : Molde

Seter i stoff, skinn eller alcantara? Empty
PosteTema: Re: Seter i stoff, skinn eller alcantara?   Seter i stoff, skinn eller alcantara? EmptyTor Aug 13, 2009 12:25 pm

Eg har heilskinn (med perforerte flater for ventilasjon) og saknar litt stoff, faktisk.
Perforert skinn er dumt når poden et skulebrød og all den kvite kokkossen ramlar ned i dei små hola...
Til Toppen Go down
http://www.fgoc.co.uk
Sponsored content





Seter i stoff, skinn eller alcantara? Empty
PosteTema: Re: Seter i stoff, skinn eller alcantara?   Seter i stoff, skinn eller alcantara? Empty

Til Toppen Go down
 
Seter i stoff, skinn eller alcantara?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Stoff seter med ventilasjon
» Lyst skinn vs sort?
» Bagasjeromsmatte 7 seter
» Fra varebil til 5-seter

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Interiør & Eksteriør-
Gå Til: