Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Bagasjeromsmatte 7 seter

Go down 
+7
"Svein-Max"
rusandba
sigop
erlend
FOMAX
stigv
nastoisi
11 posters
AvInnlegg
nastoisi
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 14
Join date : 14.10.2009

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyFre Nov 13, 2009 10:29 am

Prøvde å kontakte rohneselmer for å høre om de har bagasjeromsmatte til 7 seter. Fikk til svar at de kun hadde til 5 seter.
Noen som har noen tips til bagasjromsmatte som passer. Vil gjerne beskytte setene mot snø og andre ting som er fort å dra med seg når en skal ha med seg barnevogn.
Til Toppen Go down
stigv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 19.08.2009

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyFre Nov 13, 2009 11:35 am

Du har fått korrekt informasjon fra forhandler. Ford har visstnok ikke tatt seg bryet med å lage en versjon til 7-seteren. Versjonen fra 5-seteren går det fint an å bruke, men den blir litt for smal, og muligens også litt i lengste laget.
Alternativet kan være å ta en tur til Biltema og hanlde ei universell matte som du klipper til.
Ebay.de har flere selgere som selger ferdig matter til 7-seters S-Max, men har ikke hørt om noen som har handlet derfra enda. Enskal jo være den første, kanskje du?

/Stig
Til Toppen Go down
nastoisi
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 14
Join date : 14.10.2009

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyFre Nov 13, 2009 12:44 pm

Kikket litt på nettsiden til biltema og vil nok ta meg en tur dit å se. Skal sjekke opp ebay også. Takk for svar. Tar gjerne mot andre innspill.

Et alternativ er jo å kjøpe den til 5 seter. Selv om det hadde vært fint å hatt en som passet perfekt så er det mest for jeg er redd all møkka barnevogn drar med seg på denne tiden av året. så lenge matten dekker greit er det forsåvidt OK.
Du sier den er litt for lang, ikke verre enn at en får igjen bakluka håper jeg?
Til Toppen Go down
FOMAX
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 08.09.2009

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptySøn Nov 15, 2009 1:18 am

nastoisi skrev:
Kikket litt på nettsiden til biltema og vil nok ta meg en tur dit å se. Skal sjekke opp ebay også. Takk for svar. Tar gjerne mot andre innspill.

Et alternativ er jo å kjøpe den til 5 seter. Selv om det hadde vært fint å hatt en som passet perfekt så er det mest for jeg er redd all møkka barnevogn drar med seg på denne tiden av året. så lenge matten dekker greit er det forsåvidt OK.
Du sier den er litt for lang, ikke verre enn at en får igjen bakluka håper jeg?

Kjøp matta til Focus stasjonsvogn. Passer på en prikk.
Til Toppen Go down
nastoisi
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 14
Join date : 14.10.2009

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyMan Nov 16, 2009 12:01 pm

Takk for tipset. Har kikket litt på ebay i mellomtiden, de jeg har funnet som aktuelle og har sjekket shipping med sier de sender kun til EU og Sveits. Håpløse greier
Til Toppen Go down
erlend
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 17
Join date : 15.11.2009
Bosted : Bryne

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyTir Nov 17, 2009 12:13 pm

Eg var på Biltema å kjøpte ei matte til 199,- i går og den passet helt perfekt.
Til Toppen Go down
nastoisi
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 14
Join date : 14.10.2009

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyTir Nov 17, 2009 4:29 pm

Til Toppen Go down
erlend
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 17
Join date : 15.11.2009
Bosted : Bryne

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyTir Nov 17, 2009 4:58 pm

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1445&iItemId=156800
Denne.

Eg la den bakfram slik at "flappene" ligger mot seteryggen.
Det er ikke noen god kant rundt den matten, men det er temmelig gode "riller" i den som eg tror klarer å samle opp litt vann.
Ivertfall et billig alternativ imens man venter på noe bedre.
Til Toppen Go down
nastoisi
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 14
Join date : 14.10.2009

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyOns Nov 18, 2009 10:26 am

Nå burde jeg kanskje komme meg avgårde og sjekke selv snart, men når du sier den passer perfekt så lurer jeg da på om den fyller hele bagasjerommet eller hvor godt den ligger/dekker?
Til Toppen Go down
erlend
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 17
Join date : 15.11.2009
Bosted : Bryne

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyOns Nov 18, 2009 1:04 pm

Bredden på den smale delen av matta passer akkurat i bredden, dvs den er litt for bred helt inderst. Lengden passer også veldig bra.
Matta er laget av temmelig tykk gummi så den ligger stødig og godt.
Til Toppen Go down
nastoisi
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 14
Join date : 14.10.2009

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyOns Nov 18, 2009 4:30 pm

Takk igjen. Får ta meg en tur selv snart
Til Toppen Go down
sigop




Antall Innlegg : 3
Join date : 12.05.2009

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptySøn Nov 29, 2009 7:15 pm

Jeg fikk også bagasjeromsmatte til 5-seter med da jeg kjøpte bil. Var misfornøyd med passformen. Bestilte isteden Ford beskyttelsesmatte til 7-seter. Den har velour på den ene siden og er gummiert på den andre. Kan brukes på begge sider. Den er utmerket synes jeg, ikke minst fordi den kan foldes sammen og ligge bak tredje seterad når man har behov for 6 eller 7 seter.
Ford FINIS nr. 1 449 326 - koster ca. 600,-
Til Toppen Go down
nastoisi
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 14
Join date : 14.10.2009

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyTir Des 29, 2009 7:59 pm

Endte opp med å kjøpe den fra bilteam. Fungere greit selv om passformen ikke var helt perfekt. Fungerer godt nok til at jeg ikke gidder å finne noe annet
Til Toppen Go down
rusandba
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 12
Join date : 03.01.2010

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyMan Feb 01, 2010 12:02 am

Siden jeg har "bikkje" og bur i bilen så var jeg opptatt av at han ikke skal tråkke og lage riper/merker på støtfangeren bak (den er lang og lakkert på S-Max) så jeg dro til Torshov Bilrekvisita og kjøpte meg gummimatte i metervis. Klippet til en matte på 110 bredde og lengde for hele bagasjerommet, men med en ekstra "tunge" som er ca 30 cm lengre enn bagasjerommet akkurat bak buret (halve bredden av bagasjerommet). Tunga ligger normalt bare stukket inn under buret. Når hunden skal inn/ut så drar/folder jeg denne tunga ut og da dekker den støtfangeren. Så er det bare å stikke den inn under buret igjen etterpå. Funker som ei kule. For maksimal fleksibilitet: Lagde meg to ulike gummimatter, avhengig av om jeg skal bruke det 6. setet bakerst eller ikke. Den ene matta dekker bare halve bagasjegulvet (under buret) men har samme gummitunge bakover for å dekke støtfangeren mot hundeklør! Tror ikke jeg betalte mer enn 350 kroner for gummi nok til begge mattene.
Til Toppen Go down
"Svein-Max"
Little Freak
Little Freak
Bagasjeromsmatte 7 seter 134-70


Antall Innlegg : 6
Join date : 09.11.2009
Age : 50
Bosted : Sola

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyTir Feb 02, 2010 11:32 pm

Kjøp matta til Focus stasjonsvogn. Passer på en prikk.[/quote]

Fikk min S-max på torsdag og prøvde matta til Focus stasjonsvogn og den var som støpt til s-max ;-)
Det eneste minus er at det står "Focus" på matta :-)
Til Toppen Go down
ChroniX
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 23.05.2011

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyOns Nov 02, 2011 12:23 pm

Kjøpte bagasjeromsmatte til 7 seter på BilXtra. Måtte bestilles, ventet 2 uker kanskje. Betalte 699 tror jeg det var! Gummimatte med opphøyd kant!
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyFre Nov 04, 2011 11:16 am

ChroniX skrev:
Kjøpte bagasjeromsmatte til 7 seter på BilXtra. Måtte bestilles, ventet 2 uker kanskje. Betalte 699 tror jeg det var! Gummimatte med opphøyd kant!


Den MÅ du legge ut bilde av! Hvilket merke er det?

Jeg bruker gummimatte fra Biltema, funket for så vidt greit det, men skulle gjerne hatt opphøyd kant:-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Kevin=)
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 15
Join date : 08.04.2011

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyTir Nov 08, 2011 2:47 am

Har matte orginalt fra ford til min 7 seter.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyTir Nov 08, 2011 9:08 am

Kevin=) skrev:
Har matte orginalt fra ford til min 7 seter.

Orginal gummimatte, eller stoffmatte?????

Er vi virkelig så heldig at det har kommet formstøpt gummimatte til 7 seteren?

Pris? Har du tilfeldigvis varenummeret på den?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Uffe
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 7
Join date : 12.02.2012
Bosted : Hagan

Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter EmptyOns Des 18, 2013 11:55 pm

Jeg fikk med en gummimatte til min 7-seter da jeg kjøpte bilen. Den er egentlig til en Focus men passer fin. Vet ikke årsmodell men den var sikkert til en stasjonsvogn. Jeg fikk denne matten i 2008.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bagasjeromsmatte 7 seter Empty
PosteTema: Re: Bagasjeromsmatte 7 seter   Bagasjeromsmatte 7 seter Empty

Til Toppen Go down
 
Bagasjeromsmatte 7 seter
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Gulvmatter til sju seter!
» Fra varebil til 5-seter
» Stoff seter med ventilasjon
» Ombygging fra varebil til 5-seter

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Interiør & Eksteriør-
Gå Til: