Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Fra varebil til 5-seter

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Nossum
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 5
Join date : 23.02.2012

Fra varebil til 5-seter Empty
PosteTema: Fra varebil til 5-seter   Fra varebil til 5-seter EmptyTor Feb 23, 2012 4:31 pm

Hei.

Kanskje noen her inne har tips å gi meg.

Kjøpte nylig en 2010-modell S-max fra forhandler. Bilen har tidligere vært en varebil, men ble bygd om til 5-seter av forhandler før de skulle selge den. Jeg kjøpte til skålformet bagasjeromsmatte da jeg kjøpte bilen, og dette + at bagasjerommet var lastet fullt av sommerdekk gjorde at jeg ikke studerte gulvet i bagasjerommet så nøye da jeg hentet bilen. Det jeg stusser litt på nå er følgende: Ca. 20 cm bak seteryggene i 2. seterad så skrår gulvet i bagasjerommet nedover, slik at det blir en åpning mellom gulvet i baksetene (altså jeg får ikke flatt gulv frem mot ryggen på baksetene). Dette gjør sitt til at den skålformede bagasjeromsmatta ikke ligger noe fint her. Legger jeg en tung og liten gjenstand her, så vil bagasjeromsmatta bøye seg ned, og gjenstanden kan trille under baksetene. Håper dere skjønner forklaringen min:-) Jeg har lagt ved et par tilfeldige skjermdumper fra Finn.no som viser hvordan jeg mener det bør være:


Hvis dere ser på de to bildene her så ser dere en tversgående strek i gulvet 15-20 cm bak seteryggene. Ser ut for meg som dette er en egen løs bit/stykke som er lagt på plass nettopp for å gjøre noe med denne skråen jeg beskriver. Det blir heller ikke noen åpning slik at man kommer til under baksetene. Jeg mangler altså denne biten/stykket. Har snakket med diverse Ford-forhandlere, og til og med ringt til Ford Norge, men INGEN som vet noe.. Alle henviser meg bare til en kollega fordi "han er ekspert på S-max, skjønner du".

Noen som vet om dette er en egen del som jeg kan bestille hos Ford-forhandler?


PS: Når jeg nå skulle poste innlegget, så fikk jeg opp en melding om at nye medlemmer må vente i min. 7 dager før de poster eksterne linker (link til bilder), og jeg ble medlem i dag:-) Jeg skal poste bildene når den tid kommer. Kanskje noen likevel skjønner hva jeg vil frem til, uten å ha sett bildene?
Til Toppen Go down
haakonf




Antall Innlegg : 1
Join date : 22.03.2012

Fra varebil til 5-seter Empty
PosteTema: Re: Fra varebil til 5-seter   Fra varebil til 5-seter EmptyTor Mar 22, 2012 3:53 pm

Hei, jeg har nylig kjøpt en 2010 modell S-maX vare bil. Seter til 7 seter følger med. tenkt å sette inn setene etter hvert. Forhandler sa dette var en grei jobb å gjøre selv, er det noen som har erfaring eller en bruksanvising på hvordan man gjør det?
Til Toppen Go down
 
Fra varebil til 5-seter
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Varebil
» Bagasjeromsmatte 7 seter
» Gulvmatter til sju seter!
» Stoff seter med ventilasjon

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: