Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Tivurr
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 21

Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll? Empty
PosteTema: Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll?   Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll? EmptyFre Mar 13, 2009 3:00 am

Jeg ser at det har vært litt skriverier her om hvorvidt det følger med fjernkontroll til motor- og kupévarmeren, og hvorvidt det kanskje ble standard på 2009-utgaven. Jeg har bestilt meg en Titanium S nå, 2009 modell, og da lurer jeg på - er det noen som har funnet det ut? Kan jeg vente meg en fjernkontroll også om 8 uker? :-P
Til Toppen Go down
rolo
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 24

PosteTema: Re: Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll?   Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll? EmptyFre Mar 13, 2009 3:57 pm

Det tviler jeg på. Ser det ligger en lang sak om dette på sidene til Mondeo forumet. Stort sette samme bilen dette. Der ser jeg at Ford jobber med saken og det skal komme etter hvert. Teknologien finnes, siden Ford også bruker webasto, som f.eks VW gjør. De har hatt fjernkontroll i mange år. Her er det nok snakk om utfordringer når det gjelder styring og elektronikken.
Til Toppen Go down
kjesk
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 46

PosteTema: Re: Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll?   Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll? EmptyMan Mar 16, 2009 4:21 am

Ver OBS på at dieselvarmer drar forbruker opp. På ein vintertest i Finland auka forbruket med 38% når dieselvarmer var inne. Dette stemmer bra med min egen erfaring i vinter. Dette er aldri nevnt når forbruk på dieselbiler blir skrytt av.
Brukar parkeringsvarmer kvar dag.God og varm bil når frua og ungane reiser om morgoen.
Til Toppen Go down
Tivurr
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 21

PosteTema: Re: Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll?   Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll? EmptyMan Mar 16, 2009 2:26 pm

Veldig greit å vite...! Takk for det. :-) Jeg har også hørt at den bruker veldig mye batteri, sånn at om du f.eks. har 5 minutters kjøretur til jobb og bruker forvarmeren, så blir batteriet flatt på no-time. Noen som har erfaringer med dette?
Til Toppen Go down
rolo
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 24

PosteTema: Re: Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll?   Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll? EmptyMan Mar 16, 2009 5:44 pm

Står masse om dette med dieselvarmer og batterikapasitet inne på Mondeo-forumet. Ser ut til at det er mange med Mondeo som sliter med lite strøm, etter å ha brukt varmeren.
Er vel en tommelfingerregel på at, man skal kjøre like lenge som varmeren har vært i bruk. Så har den stått på i 30 min, bør man kjøre i 30 min.
Til Toppen Go down
JonVat
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 8

PosteTema: Re: Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll?   Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll? EmptyTor Mai 21, 2015 1:08 am

Ikke glem at 1 start på bilen så anbefales 1 time kjøring og da....

så har du dratt på webasto og starta bilen så 1,5 time tur...

Eller monter lader Wink
Til Toppen Go down
http://www.fg-racing.net
Sponsored content

PosteTema: Re: Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll?   Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll? Empty

Til Toppen Go down

Motor - og kupévarmer - med fjernkontroll?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Trekke DEFA ledning til kupevarmer
» Endelig kan webasto fjernkontroll ettermonteres!
» 1.6 l motor som trekkvogn?
» Ulelyd fra motor/turbo
» 2.0L motor med 115hk eller 140hk