Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Demontering av stereo

Go down 
AvInnlegg
Nabon
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 38

Demontering av stereo Empty
PosteTema: Demontering av stereo   Demontering av stereo EmptyTir Jun 24, 2014 11:46 pm

Hei!

Jeg har en 2012 modell med navigasjonsskjerm. Skal nå montere en brodit holder til min telefon. Da må jeg av med panelene rundt skjermen. Får av dekselet rundt askebeger/girspake. Får også av listen der ryggesensor osv sitter, men det sorte panelet som sitter rundt selve skjermen vil ikke løsne! Er det noen andre måter og få dette av eller er det bare og rive og slite? Må kanskje skjermen ut først; for da stemmer ikke monteringsanvisningen til mobilholderen...
Til Toppen Go down
Nabon
Very Freak
Very Freak

PosteTema: Re: Demontering av stereo   Demontering av stereo EmptyOns Jun 25, 2014 9:31 pm

Fant ut av det. Man må i tilegg ha spesialnøklene for å løsne selve skjermen. Disse får jeg låne av Kverneland. Fikser monteringen selv. Skal prøve og legge ut en guide med bilder her når jeg er ferdig.
Til Toppen Go down
Nabon
Very Freak
Very Freak

PosteTema: Re: Demontering av stereo   Demontering av stereo EmptyLør Jun 28, 2014 11:22 am

Fikk låne nøklene til Kverneland som sagt. Super service!

Løsnet deksel rundt koppholdere, gir og brekk. Åpnet midtarmlene så dekselet kan trekkes litt lengre bak i bilen vekk fra skjermen. Jeg har automat også så jeg satte bilen i Drive så spaken også kommer lengre bak.
Det kommer da to torx20 skruer tilsyne under skjermen. Plukk deretter av lista der knappen til nødblinken sitter (man trenger ikke trekke ut ledningene da dette kan gi feilkoder). Når lista er løsnet kommer det til syne to torxskruer til på toppen av spilleren.
På klimakontrollpanelet er det to "knapper" som er sorte. Dette er to små brikker som skjuler de to nederste slissene der spesialnøklene skal settes inn. Vipp ut disse (sitter ikke godt fast)
Sett så inn nøklene i de fire hullene rundt spilleren. Spilleren "popper" nå litt ut og du kan trekke den frem.
Jeg valgte allikevel og feste brodit-feste i skruen nederst til høyre så jeg hadde sluppet og trekke frem spilleren, men nå har dere eventuelt en guide hvis noen trenger og trekke ut denne.
Spesialnøkler er også og få kjøpt på Ebay for nesten gratis.
Demontering av stereo 8fbbe0872acb701e0baa4de915f8baee_zps0a066f72
Demontering av stereo 56caa9e8b5bcb951844b600458865802_zpse13ca6bc
Demontering av stereo E623367b5a8f27682611272b9d523b54_zpsee57fcd2
Demontering av stereo Fe506954f29ccce0205972cd50edb0ac_zpsd2ef863a

Link til selve holderen: http://www.brodit.com/brodit.html?pn=home
Link til nøklene: http://www.ebay.co.uk/itm/PC5-132-FORD-Stereo-CD-Radio-Release-Keys-Removal-Tool-Fiesta-C-Max-S-Max-Keys-/261034880247
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Demontering av stereo   Demontering av stereo Empty

Til Toppen Go down

Demontering av stereo
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Demontering av 3. seterad
» Oppgradere stereo
» Noen som har byttet original stereo med uoriginal?