Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Mutter kopp problem? HJELP!!

Go down 
2 posters
AvInnlegg
arild81
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 19

Mutter kopp problem? HJELP!! Empty
PosteTema: Mutter kopp problem? HJELP!!   Mutter kopp problem? HJELP!! EmptyFre Okt 25, 2013 9:27 pm

Dette er rett og slett flaut!!! Embarassed 

Skal til et bilverksted i morgen ettermiddag og kjøpe nye piggdekk.
Har kjørt på piggfritt siden jeg kjøpte bilen 1,5år siden. Ville bare kjøre ut de piggfrie og kjøpe meg piggdekk.
Så tenkte jeg skulle være grei å ta av disse pyntekoppene som står på mutterene i dag, men får de ikke av, ikke talom......confused 
fant ikke noe verktøy i bilen heller til å ta de av med. Har prøvd med de som er til audi men får ikke tak. Har prøvd med vannpumpetang, men ikke da heller....
kan vrikke litt frem og tilbake på de men ikke talom om at jeg får dratt de av...

Finnes det eget verktøy til dette på Ford smax?
Pleier de å sitte så forbaska hardt?

HJELP!!!scratch
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Mutter kopp problem? HJELP!!   Mutter kopp problem? HJELP!! EmptyLør Okt 26, 2013 6:50 pm

Får man pyntekopper til mutterene på s max da? De orginale mutterene(hvis du har de da) har jo en blank overflate av rustfritt metall.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
arild81
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: Mutter kopp problem? HJELP!!   Mutter kopp problem? HJELP!! EmptySøn Okt 27, 2013 10:00 pm

MortenS skrev:
Får man pyntekopper til mutterene på s max da? De orginale mutterene(hvis du har de da) har jo en blank overflate av rustfritt metall.
Det er en "løs" kopp utenpå mutteren, men tror den skal være der fast.
Mener det er org mutter. passet perfekt med en 21mm pipe på. skudde av en mutter og virker som koppen er fastmontert på mutteren, presset på på en måte. Så regner med at det skal være slik....?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Mutter kopp problem? HJELP!!   Mutter kopp problem? HJELP!! EmptySøn Okt 27, 2013 11:32 pm

Ja det skal være slik :-)

Det som er viktig på smax hjulbolter er å passe på at pipa sitter helt innpå, for denne "koppen" er hul og kan vris istykker hvis ikke hele "koppen" sitter inni pipa når man trekker til
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
arild81
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: Mutter kopp problem? HJELP!!   Mutter kopp problem? HJELP!! EmptySøn Okt 27, 2013 11:45 pm

MortenS skrev:
Ja det skal være slik :-)

Det som er viktig på smax hjulbolter er å passe på at pipa sitter helt innpå, for denne "koppen" er hul og kan vris istykker hvis ikke hele "koppen" sitter inni pipa når man trekker til
Ja det vil jeg tro, så på den jeg skrudde ut at koppen var begynt å sprekke helt innerst.
Litt merkelig patent.
Da blir det Goodyear Ultra Grip Ice Arctic 215\60-16 på bilen i morgen Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Mutter kopp problem? HJELP!!   Mutter kopp problem? HJELP!! Empty

Til Toppen Go down

Mutter kopp problem? HJELP!!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hjelp! Har gjort en tabbe...
» Litt hjelp til en MaxNubie:)