Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Treg powershift

Go down 
4 posters
AvInnlegg
neskire




Antall Innlegg : 2
Join date : 15.02.2012

Treg powershift Empty
PosteTema: Treg powershift   Treg powershift EmptyOns Jun 27, 2012 1:03 am

Hei.
Har en 2012 tdci 140 powershift, ca 7000 km. Ved nedbremsing til veikryss, rundkjøringer, etc. tar det et sekund eller to før bilen finner riktig gir og det er noen respons. Dette er veldig irriterende og kan fort bli farlig hvis man skal rekke i lue i trafikken. Flere som har samme problem? Evt. tips?

Til Toppen Go down
Bård




Antall Innlegg : 2
Join date : 09.11.2012

Treg powershift Empty
PosteTema: Re: Treg powershift   Treg powershift EmptyFre Nov 09, 2012 10:15 am

Heisann

Opplevde dette sammen ved prøvekjøring av en 2012 163 D med PS + opplevde den som svært treg på respons ved høye hastigheter. Skuffende.

Vurderer kjøpe S-max, men ble meget skuffa over motor og 'Power'shift.

Er dette en software-feil, eller er PS dårlig?

Hilsen
Bård
Til Toppen Go down
neskire




Antall Innlegg : 2
Join date : 15.02.2012

Treg powershift Empty
PosteTema: Re: Treg powershift   Treg powershift EmptyLør Nov 10, 2012 10:48 am

Hei. Snakket med en kollega som har tilsvarende S-max som meg, og han oppleved det samme. Noen som vet om det er en software-feil, eller må jeg bare leve med det? Skal ha bilen på 20000-service snart, og skal høre med Ford da. Men vil gjerne høre fra andre som har PS.

Hilsen neskire
Til Toppen Go down
superkjetil




Antall Innlegg : 1
Join date : 27.02.2014

Treg powershift Empty
PosteTema: Re: Treg powershift   Treg powershift EmptyTir Mar 25, 2014 9:01 pm

Jeg kjøpte nettopp en S-Max 2011 modell, 163 hk automat PowerShift kjørt 41 000 km og må si jeg er skuffet over girkassen som jeg har hørt så mye skryt av fra andre. Jeg synes bilen kjører veldig hakkete, selv om jeg prøver å være så forsiktig som mulig med gassen. Ved køkjøring blir det ofte rykk når jeg gir litt gass, nesten som at girkassen ikke helt greier å bestemme seg raskt nok. Også ved normal akselerasjon opp mot 60 km/t synes jeg den rykker litt når den girer. Skal det være slik?
Til Toppen Go down
arendal




Antall Innlegg : 2
Join date : 21.10.2013

Treg powershift Empty
PosteTema: Re: Treg powershift   Treg powershift EmptyLør Mar 29, 2014 8:59 pm

Jeg er også skuffet over den girkassen. Jeg har noen av de samme problemene på min, men nok i mye større grad. Min ble slik etter at den var på verksted fordi den sluret og giret hardt. Den ble omprogrammert og kjørt en ny opplæring på girkassen. Løsningen jeg fikk presenter på verkstedet etter denne mislykkede reparasjonen var at den eneste som nytter er å bytte girkasse. Dette var vist noen jeg måtte regne med siden bilen var drosjekjørt og gått 140 000km. Blen er 2011 mod. 140hk.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Treg powershift Empty
PosteTema: Re: Treg powershift   Treg powershift Empty

Til Toppen Go down
 
Treg powershift
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Powerbox til 140 hk med powershift
» Focus, bensin og Powershift?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Under panseret-
Gå Til: