Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips

Go down 
4 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptySøn Apr 15, 2012 3:18 pm

Selgeren av den til 360' hadde et bud på 343' og sa jeg kunne få den til 353' (utem omreg), så tot 370'. Har tenkt litt på det, frykter at det vil følge noen år med har slitasje på bilen. Har to små, (2år og 1år), og det blir nok en til etterhvert, så lurer på om jeg heller skal vente litt med å kjøpe en kjempefin bil. Synes den vi har fått nå har fått mye juling av barneseter og de som sitter oppi Smile
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptySøn Apr 15, 2012 5:47 pm

vingef skrev:
Selgeren av den til 360' hadde et bud på 343' og sa jeg kunne få den til 353' (utem omreg), så tot 370'. Har tenkt litt på det, frykter at det vil følge noen år med har slitasje på bilen. Har to små, (2år og 1år), og det blir nok en til etterhvert, så lurer på om jeg heller skal vente litt med å kjøpe en kjempefin bil. Synes den vi har fått nå har fått mye juling av barneseter og de som sitter oppi Smile

Jeg har også små barn men synes ikke at bilen bærer preg av det. Det er definitivt lurt med skinn eller delskinn med tanke på barn. Det er jo den tiden man har små barn at det virkelig er fint med en slik bil. Barna sitter høyt og har kjempeutsikt samt at man har god plass til barnevogner, rattkjelker etc.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptySøn Apr 15, 2012 5:55 pm

vingef skrev:
Keyless skrev:
Bor på Vikhammer jeg :-)

Ja, jeg tror at Hell Auto har flere S-Max

Men den siste jeg linket til vil du absolutt bli fornøyd med.
Husk også at FL er litt mer stillegående mtp dekk og vindstøy samt at motoren er noe mer harmonisk i gangkultur. Også er den også på mange andre måter en mer moderne og oppgradert bil.
Jeg har hatt både pre FL og FL, så dette vet jeg :-)

Men hva gjelder garanti, hvor lenge er det nybilgaranti på denne da? Hvis det er kjøpt i Norge/utland?

Forsøkte meg innom Hell Auto i dag, men var stengt...får ikke mye ut av å glo på bilene gjennom vinduet fant jeg ut av :-) Var import ja, grunn til å være skeptisk?

Nå gir omtrent alle merker 5 års garanti ved nybilkjøp. Det er 2 år fra fabrikken og resten står importør for. Biler kjøpt i Tyskland har som regel 2 års garanti.
Men en har jo 5 års reklamasjon om en kjøper importbil fra norsk forhandler.

Ikke noe negativt i seg selv med importbil så lenge den har varmeseter og tilleggsvarmer om det er en dieselbil. Også bør en forsikre seg om at kilometerstanden er korrekt.
Det positive med importbil er at den ikke er kjørt på norske krøtterstier og midre utsatt for salting.
Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptySøn Apr 15, 2012 11:13 pm

Hva med 5 vs 7 seter? Leste at det betydde mye for andrehåndsverdi med 7? Hvor mye kan jeg regne med å spare på bare 5 seter?
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptySøn Apr 15, 2012 11:38 pm

vingef skrev:
Hva med 5 vs 7 seter? Leste at det betydde mye for andrehåndsverdi med 7? Hvor mye kan jeg regne med å spare på bare 5 seter?

Så lenge du skal kjøpe brukt så spiller er det ikke noe poeng å kjøpe 7 seter dersom du ikke har behov for dette. En må jo betale tilsvarende mer for en 7 seter i bruktmarkedet. Men om en kjøper bilen ny så er pristillegget mindre enn hva en får igjen når den skal selges.

Jeg vet ikke helt hvor mye en sparer i bruktmarkedet.
Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptyOns Apr 18, 2012 7:52 pm

Takk KeyLess. Har lempet litt på kravene, ser for meg en bil rundt 300' nå. Frister litt med privat, får jo en del ekstra. Feks finnkode 33557033? Laget meg liste over aktuelle kandidater, si ifra om jeg skal dele listen med deg KeyLess Wink

Edith: er visst solgt


Sist endret av vingef den Ons Apr 18, 2012 9:57 pm, endret 1 gang
Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptyOns Apr 18, 2012 8:57 pm

Hva med 33885701? Virker som en god pakke
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptyTor Apr 19, 2012 7:36 am

Bare hyggelig å gi synspunkt til bilvalg så kom gjerne med dine kandidater :-)

Men nå er visstnok Finn.no nede.
Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptyTor Apr 19, 2012 8:00 am

Ja skulle visst oppgraderes i natt!
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptyTor Apr 19, 2012 7:08 pm

vingef skrev:
Hva med 33885701? Virker som en god pakke

Absolutt!!

Er mye positivt med denne. Først og fremt lav kjørelengde. Mye bra utstyr på den er det også. Delskinn hever kvalitetsfølelsen betraktelig sammenlignet med vanlige stoffseter. Fleksipakke er lurt når en har barn som blant annet gardiner i vinduer bak b-stolpe.
Det at den har automat ville vært et stort pluss for meg. Men vær klar over at den ikke er voldsomt nøysom med drivstofforbruket med denne "gamle konvensjonelle" automatkassa. Men merforbruket betaler seg i form av økt komfort :-)

Også er det jo faktisk 1 års garanti!

Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptyTor Apr 19, 2012 7:55 pm

Keyless skrev:
vingef skrev:
Hva med 33885701? Virker som en god pakke

Absolutt!!

Er mye positivt med denne. Først og fremt lav kjørelengde. Mye bra utstyr på den er det også. Delskinn hever kvalitetsfølelsen betraktelig sammenlignet med vanlige stoffseter. Fleksipakke er lurt når en har barn som blant annet gardiner i vinduer bak b-stolpe.
Det at den har automat ville vært et stort pluss for meg. Men vær klar over at den ikke er voldsomt nøysom med drivstofforbruket med denne "gamle konvensjonelle" automatkassa. Men merforbruket betaler seg i form av økt komfort :-)

Også er det jo faktisk 1 års garanti!


Enig. Skal innom og se på den når jeg kjører flyttelasset fra Oslo til Stjørdal på lørdag :-)
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptyTor Apr 19, 2012 10:01 pm



[/quote]

Enig. Skal innom og se på den når jeg kjører flyttelasset fra Oslo til Stjørdal på lørdag :-)[/quote]

Høres bra ut!

Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptySøn Apr 22, 2012 11:42 am

Da ble det bil ja. Var veldig fin, virket utrolig velholdt og hadde bare en liten skade på noe plast bak. Fikk ikke pruta så mye da, inkl omreg bare men tror jeg blir fornøyd :-)
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 EmptySøn Apr 22, 2012 8:18 pm

Gratulerer med en fin bil!

Tror dette er at bra kjøp.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Da skal maxen min selges.(med litt tungt hjerte)
» Montere Defa Multicharger - tips?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: