Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Montere Defa Multicharger - tips?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Nossum
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 5
Join date : 23.02.2012

Montere Defa Multicharger - tips? Empty
PosteTema: Montere Defa Multicharger - tips?   Montere Defa Multicharger - tips? EmptyTir Jan 22, 2013 4:23 pm

Jeg skal montere en Defa Multicharger 1204 i min S-Max 2009-modell 2.0 Diesel. Noen som har tips til egnet sted for plassering av laderen? Har kikket litt rundt under panseret, men finner ingen opplagt plassering. Tar også imot tips til hvor det er best å plassere minipluggen.
Til Toppen Go down
SES
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 65
Join date : 11.08.2010
Bosted : Haslum

Montere Defa Multicharger - tips? Empty
PosteTema: Re: Montere Defa Multicharger - tips?   Montere Defa Multicharger - tips? EmptyOns Jan 23, 2013 10:38 pm

Hei!

Jeg har ikke noe tips mht plassering av selve lader'n. Fikk montert denne ved levering av bilen da den var ny (2010). Minipluggen sitter nede på venstre side foran mellom led kjørelyset og nedre del av grillen. Har en Titanium S utgave med spoiler foran og pluggen sitter rett i overkant av frontspoileren. Håper du skjønner hva jeg mener, hvis ikke så si ifra, så skal jeg forsøke å legge ut et bilde Very Happy
Til Toppen Go down
Nossum
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 5
Join date : 23.02.2012

Montere Defa Multicharger - tips? Empty
PosteTema: Re: Montere Defa Multicharger - tips?   Montere Defa Multicharger - tips? EmptyOns Jan 23, 2013 11:31 pm

SES skrev:
Hei!

Jeg har ikke noe tips mht plassering av selve lader'n. Fikk montert denne ved levering av bilen da den var ny (2010). Minipluggen sitter nede på venstre side foran mellom led kjørelyset og nedre del av grillen. Har en Titanium S utgave med spoiler foran og pluggen sitter rett i overkant av frontspoileren. Håper du skjønner hva jeg mener, hvis ikke så si ifra, så skal jeg forsøke å legge ut et bilde Very Happy

Jeg skjønner vel for så vidt hva du mener, men et bilde i tillegg hadde vært toppers. Når du først er ute med kameraet, så kan du kanskje knipse et bilde av laderen også? Jeg tolker svaret ditt dit hen at du ikke vet hvor laderen er plassert (ettersom du ikke har noe tips med tanke på plassering av denne). Hvis du følger den tynne røde kabelen fra pluss-polen på batteriet, så skal du komme frem til laderen. Det skal også være en 7,5 A sikring på denne kabelen.

Takk for svar forresten. Og på forhånd takk for bilde:-)
Til Toppen Go down
SES
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 65
Join date : 11.08.2010
Bosted : Haslum

Montere Defa Multicharger - tips? Empty
PosteTema: Re: Montere Defa Multicharger - tips?   Montere Defa Multicharger - tips? EmptyTor Jan 24, 2013 9:35 pm

Har da fått tatt to bilder, men sliter med å få lastet dem ned her på siden. Kan evnt sende deg dem på mail om du vil du sende meg den (evnt bruke MP muligheten her på siden).

Fant selve lader'n (ca 12x12cm) montert ca 10-15 cm rett under luftfilterkassen mot hjulbrønn.
Til Toppen Go down
Nossum
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 5
Join date : 23.02.2012

Montere Defa Multicharger - tips? Empty
PosteTema: Re: Montere Defa Multicharger - tips?   Montere Defa Multicharger - tips? EmptyFre Jan 25, 2013 9:56 am

SES skrev:
Har da fått tatt to bilder, men sliter med å få lastet dem ned her på siden. Kan evnt sende deg dem på mail om du vil du sende meg den (evnt bruke MP muligheten her på siden).

Fant selve lader'n (ca 12x12cm) montert ca 10-15 cm rett under luftfilterkassen mot hjulbrønn.

Har sendt deg en melding med Epost-adressen min, så da venter jeg på bilder:-)

Vet du, eller noen andre her, om dett er mulig å løsne luftfilterkassen, eller må jeg komme til fra undersiden på bilen?
Til Toppen Go down
Nossum
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 5
Join date : 23.02.2012

Montere Defa Multicharger - tips? Empty
PosteTema: Re: Montere Defa Multicharger - tips?   Montere Defa Multicharger - tips? EmptyMan Feb 04, 2013 10:27 pm

Nossum skrev:
SES skrev:
Har da fått tatt to bilder, men sliter med å få lastet dem ned her på siden. Kan evnt sende deg dem på mail om du vil du sende meg den (evnt bruke MP muligheten her på siden).

Fant selve lader'n (ca 12x12cm) montert ca 10-15 cm rett under luftfilterkassen mot hjulbrønn.

Har sendt deg en melding med Epost-adressen min, så da venter jeg på bilder:-)

Vet du, eller noen andre her, om dett er mulig å løsne luftfilterkassen, eller må jeg komme til fra undersiden på bilen?

Da er laderen og minipluggen på plass, så vi kan si case closed i denne tråden.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Montere Defa Multicharger - tips? Empty
PosteTema: Re: Montere Defa Multicharger - tips?   Montere Defa Multicharger - tips? Empty

Til Toppen Go down
 
Montere Defa Multicharger - tips?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Trekke DEFA ledning til kupevarmer

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Under panseret-
Gå Til: