Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips

Go down 
4 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyTir Apr 10, 2012 11:39 pm

Hei!

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en S-MAX, men har generelt lite peiling på bil så kan trenge litt tips fra dere. Har klikket mye rundt på FINN, og man blir jo selvfølgelig veldig fristet jo dyrere bilen blir, men har som mål om å gjøre en fornuftig handel. Har bestemt meg for å ikke bruke mer enn 350', men ideelt sett bør jeg sikkert klare meg med en bil til 300' vil jeg tro

Så si jeg skal bruke rundt 300' på en S-MAX, hva er det mest fornuftige valget mtp modell, utstyrsnivå etc? Er det fornuftige valget å kjøpe hos merkeforhandler for å få med noen garantier etc? Hvordan skal jeg tenke for å minimere prisfall?

Ble litt usikker på hva jeg spør om her, man får jo hva man betaler for i all hovedsak, men litt generelt tankespinn rundt det å kjøpe en S-MAX i området rundt 300' setter jeg pris på Wink Skjønner at det er mye lidenskap her inne og mine familiefarspørsmål er kanskje ikke de mest spennende men det er jo lov å forsøke.
Til Toppen Go down
ketilkh
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 9
Join date : 21.05.2011

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyOns Apr 11, 2012 9:44 pm

Hei. Kjenner meg igjen i situasjonen din. Jeg hadde samme utg.punkt som deg for ett år siden. Jeg betalte 345.000 kr for en 2008 modell 2.0l (140 hk) diesel titanium med masse utstyr og lav kmstand (35000). av utstyr kan nevnes: 7 seter, helskinninteriør, stor navi, adaptiv cruisecontrol, Varme og kjøling i fremsetene, varmetråder i frontrute, parkeringssensorer forran og bak, regnsensor ++. Er etter ett år meget godt fornøyd med bilen. Jeg vil tro du får en veldig godt utstyrt brukt s-max til mellom 300-350 000. Lykke til med kjøpet.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyTor Apr 12, 2012 12:05 am

Det finnes sikkert mange bra eksemplarer av brukte S-Max. Men annenhåndsverdien er høy slik at det skal godt gjøres å komme over et skikkelig godkjøp.
Da jeg skulle handle S-Max første gang, så hadde jeg planer om å kjøpe brukt. Men jeg syntes at bruktprisene var uforskammet høy slik at jeg heller kjøpte nytt. Men det er mulig at dette har forandret seg en del nå.

For 350`er man omtrent i mål på en 2012 Titanium 115 hk tdci med en del ekstrautsyr hos Din Bilpartner.
Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyTor Apr 12, 2012 9:35 am

Takk for svar. De var jo litt forskjellige, ketil nevner 2-3 år gammel bil og KeyLess en ny en. Forsøkte å klikke rundt på bilpartner...ble raskt dyrt selv om du har rett i at 350' ikke er langt unna for 1.6 Tit dog ikke med særlig mye ekstrautstyr såvidt jeg kan forstå. Mye som frister når man kan velge alt man vil :-)
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyTor Apr 12, 2012 10:00 am

Hvis 350.000 er absolutt maxpris, ville jeg heller gått for en 2-3 år gammel godt utstyrt bil enn en kjip "Trend" modell med kun standardutstyr.


Se bare på min f.eks. Den er en 2011 modell levert aug/sep. 2010. Så den nærmer seg 2 år nå. 2.0 TDCI 140 hk Titanium med det meste av utstyr. Ga 510.000 kr for denne.
Har nå gått rett over 30.000km. Tipper at prisen på denne i bruktmarkedet begynner og nærme seg din pris.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyTor Apr 12, 2012 10:59 am

Ja det høres fornuftig ut
Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyTor Apr 12, 2012 1:57 pm

Hva med å kjøpe hos merkeforhandler vs andre utsalg/privat?
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyTor Apr 12, 2012 8:16 pm

MortenS skrev:
Hvis 350.000 er absolutt maxpris, ville jeg heller gått for en 2-3 år gammel godt utstyrt bil enn en kjip "Trend" modell med kun standardutstyr.


Se bare på min f.eks. Den er en 2011 modell levert aug/sep. 2010. Så den nærmer seg 2 år nå. 2.0 TDCI 140 hk Titanium med det meste av utstyr. Ga 510.000 kr for denne.
Har nå gått rett over 30.000km. Tipper at prisen på denne i bruktmarkedet begynner og nærme seg din pris.

Da synes jeg at du har magre forventninger til hva din bil er verdt ved et evt salg nå :-) Ut fra priser ved Finn så mener jeg din selges for ca 420.

For kr 387.000 så får man hos DB:
2012 Titanium 1.6 115 hk tdci 6 gir med følgende tilleggsutstyr
- Metalic lakk
- Individual interiørpakk
- Skinn
- 8 veis el seter med minn
- 8 veis el sete passasjer
- El innfelbare speil
- Mørktonet vinduer
- Sony med DAB og bluetooth
- Alarm
- Parkeringsensor foran og bak

Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyTor Apr 12, 2012 8:34 pm

Er en sånn pakke "ferdig pruta"?
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyTor Apr 12, 2012 8:38 pm

vingef skrev:
Er en sånn pakke "ferdig pruta"?

Ja det er nok ikke mulig å få rabatt hos DB.

Men en kan fort få gode rabatter hos norsk forhandler.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyTor Apr 12, 2012 8:45 pm

vingef skrev:
Hva med å kjøpe hos merkeforhandler vs andre utsalg/privat?

Som kjøper har man langt bedre rettigheter om en handler av forhandler da et slikt kjøp reguleres av forbrukerkjøpsloven.
Dersom det ikke er nybilgaranti så får man gjerne bruktbilgaranti hos forhandler. Men dette speiler gjerne prisforskjellene mellom forhandlerbiler og biler som selges av private.
Når det gjelder merkeforhandler vs forhandler så er det vel gjerne slik at merkeforhandleren er mer seriøs og mer medgjørlig ved evt garantisaker.

Det har blitt populært å bruktimportere S-Max for videresalg i Norge. Om en slik blir aktuell så må du passe på at den har "nordiske spesifikasjoner".
Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyFre Apr 13, 2012 12:59 am

MortenS skrev:
Hvis 350.000 er absolutt maxpris, ville jeg heller gått for en 2-3 år gammel godt utstyrt bil enn en kjip "Trend" modell med kun standardutstyr.


Se bare på min f.eks. Den er en 2011 modell levert aug/sep. 2010. Så den nærmer seg 2 år nå. 2.0 TDCI 140 hk Titanium med det meste av utstyr. Ga 510.000 kr for denne.
Har nå gått rett over 30.000km. Tipper at prisen på denne i bruktmarkedet begynner og nærme seg din pris.

Selg selg, kjøp en ny Smile
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyFre Apr 13, 2012 8:33 am

vingef skrev:
MortenS skrev:
Hvis 350.000 er absolutt maxpris, ville jeg heller gått for en 2-3 år gammel godt utstyrt bil enn en kjip "Trend" modell med kun standardutstyr.


Se bare på min f.eks. Den er en 2011 modell levert aug/sep. 2010. Så den nærmer seg 2 år nå. 2.0 TDCI 140 hk Titanium med det meste av utstyr. Ga 510.000 kr for denne.
Har nå gått rett over 30.000km. Tipper at prisen på denne i bruktmarkedet begynner og nærme seg din pris.

Selg selg, kjøp en ny Smile


Vurderte og selge den for en tid tilbake, men fant ut at jeg venter til nye Mondeo kommer.
Mondeo 4x4 powershift :-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyLør Apr 14, 2012 12:42 am

Keyless skrev:
vingef skrev:
Hva med å kjøpe hos merkeforhandler vs andre utsalg/privat?

Som kjøper har man langt bedre rettigheter om en handler av forhandler da et slikt kjøp reguleres av forbrukerkjøpsloven.
Dersom det ikke er nybilgaranti så får man gjerne bruktbilgaranti hos forhandler. Men dette speiler gjerne prisforskjellene mellom forhandlerbiler og biler som selges av private.
Når det gjelder merkeforhandler vs forhandler så er det vel gjerne slik at merkeforhandleren er mer seriøs og mer medgjørlig ved evt garantisaker.

Det har blitt populært å bruktimportere S-Max for videresalg i Norge. Om en slik blir aktuell så må du passe på at den har "nordiske spesifikasjoner".

OK takk for info! Tenker litt at om jeg skal bruke så mye på bil så er det greit å ha noen å gå til om ting ikke skal være som det burde. Må jeg tilbake med bilen til samme forhandler som jeg kjøpte av hvis det blir noe trøbbel?

Synes feks disse ser kurrante ut.
finnkode=34298717
finnkode=33903773

Eventuelt en godt utstyrt privat en som er 20' billigere
finnkode=33557033

Fikk ikke lov til å poste lenker..
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyLør Apr 14, 2012 1:40 am

Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyLør Apr 14, 2012 1:49 am

vingef skrev:
Keyless skrev:
vingef skrev:
Hva med å kjøpe hos merkeforhandler vs andre utsalg/privat?

Som kjøper har man langt bedre rettigheter om en handler av forhandler da et slikt kjøp reguleres av forbrukerkjøpsloven.
Dersom det ikke er nybilgaranti så får man gjerne bruktbilgaranti hos forhandler. Men dette speiler gjerne prisforskjellene mellom forhandlerbiler og biler som selges av private.
Når det gjelder merkeforhandler vs forhandler så er det vel gjerne slik at merkeforhandleren er mer seriøs og mer medgjørlig ved evt garantisaker.

Det har blitt populært å bruktimportere S-Max for videresalg i Norge. Om en slik blir aktuell så må du passe på at den har "nordiske spesifikasjoner".

OK takk for info! Tenker litt at om jeg skal bruke så mye på bil så er det greit å ha noen å gå til om ting ikke skal være som det burde. Må jeg tilbake med bilen til samme forhandler som jeg kjøpte av hvis det blir noe trøbbel?

Synes feks disse ser kurrante ut.
finnkode=34298717
finnkode=33903773

Eventuelt en godt utstyrt privat en som er 20' billigere.
........................................................
Om det er snakk om en bil med fabrikkgaranti så spiller det vel ingen rolle hvor du får utført utbedring.
Om det er garanti fra forhandler så har jo forhandler rett til å foreta avhjelp selv, men om du kjøper bilen en annen sted enn der du bor så blir dette en urimelig ulempe for deg og du skal da få reparert bilen i ditt nærområde.

Bilene du linker til virker grei i forhold til pris. Vet ikke hva som er viktig for deg når det gjelder utstyr, motor etc
Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyLør Apr 14, 2012 2:06 am

Keyless skrev:
Hva med denne
finnkode=29591581

Ja den var ikke så dum...flytter til Stjørdal om 2 uker også så slik sett greit. Er dette importerte biler eller? Får ganske mye for 350' her da.
Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyLør Apr 14, 2012 2:10 am

Angående hva som er viktig så skal bilen fylles med småbarn så motoren er det ikke så farlig med, men greit med litt utstyr som gjør kjøreturen hyggeligere.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyLør Apr 14, 2012 2:27 am

vingef skrev:
Keyless skrev:
Hva med denne
finnkode=29591581

Ja den var ikke så dum...flytter til Stjørdal om 2 uker også så slik sett greit. Er dette importerte biler eller? Får ganske mye for 350' her da.

Da flytter du til rett landsdel :-)

Er litt usikker på om dette er import. Ut fra fabrikkgaranti så burde være en Norsk bil, men veldig mange av disse bruktbilforhandlerne i Stjørdal er veldig glad i å importere S-Max.
Bildet er tatt i sommer så jeg tviler på at det er den bilen som skal selges som er avbildet.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyLør Apr 14, 2012 2:43 am

Dæven, denne kan være noe for deg!
Den overskrider ditt budsjett men du må prute.
Er rimelig sikker på at denne vil være mer lønnsom enn mye av de andre pga at det er FL og at denne har VELDIG mye utstyr. Tenker her på videresalg.
- Panoramatak er suverent
- Keyless vil du elske
- ACC skulle jeg gjerne hatt!
- Dieseldrevet kupe og motorvarmer er kjekt!

OG..den har skinnseter! Fint når en har barn det :-)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33774339


Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyLør Apr 14, 2012 10:30 am

Ja kommer fra Stjørdal, bodd i Oslo noen år så på tide på flytte hjem til odelsgården :-) Er på Stjørdal i helga for å rydde ut foreldre samt søsken fra gården så kanskje jeg skal stikke innom Hell auto en tur. Ang den andre så overstiger den ja men kan sikkert være et fornuftig kjøp. Skal se mer på den.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyLør Apr 14, 2012 12:26 pm

Bor på Vikhammer jeg :-)

Ja, jeg tror at Hell Auto har flere S-Max

Men den siste jeg linket til vil du absolutt bli fornøyd med.
Husk også at FL er litt mer stillegående mtp dekk og vindstøy samt at motoren er noe mer harmonisk i gangkultur. Også er den også på mange andre måter en mer moderne og oppgradert bil.
Jeg har hatt både pre FL og FL, så dette vet jeg :-)
Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyLør Apr 14, 2012 12:58 pm

Må vel få sett på den da :-)
Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyLør Apr 14, 2012 8:18 pm

Keyless skrev:
Bor på Vikhammer jeg :-)

Ja, jeg tror at Hell Auto har flere S-Max

Men den siste jeg linket til vil du absolutt bli fornøyd med.
Husk også at FL er litt mer stillegående mtp dekk og vindstøy samt at motoren er noe mer harmonisk i gangkultur. Også er den også på mange andre måter en mer moderne og oppgradert bil.
Jeg har hatt både pre FL og FL, så dette vet jeg :-)

Men hva gjelder garanti, hvor lenge er det nybilgaranti på denne da? Hvis det er kjøpt i Norge/utland?

Forsøkte meg innom Hell Auto i dag, men var stengt...får ikke mye ut av å glo på bilene gjennom vinduet fant jeg ut av :-) Var import ja, grunn til å være skeptisk?
Til Toppen Go down
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips EmptyLør Apr 14, 2012 8:31 pm

Mye spørsmål her nå, men sparer jeg noe penger på å velge en versjon uten 7 seter? Dette er ikke noe jeg har særlig behov for.

Synes denne var billig og den er 5 seter:
finnkode=34287097
Til Toppen Go down
Sponsored content





Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty
PosteTema: Re: Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips   Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips Empty

Til Toppen Go down
 
Skal kjøpe S-MAX - Ønsker tips
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Da skal maxen min selges.(med litt tungt hjerte)
» Montere Defa Multicharger - tips?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: