Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod

Go down 
+2
MortenS
Ellings1
6 posters
AvInnlegg
Ellings1




Antall Innlegg : 2
Join date : 26.02.2012
Age : 39
Bosted : Bodø

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptySøn Feb 26, 2012 12:34 pm

Hei!

Jeg spekkulerer veldig i kjøp av S-max Titanium S 7 Seter utg..

Har en 2011 Mod stående å "vente" på min avgjørelse..Bilen er som sagt en 2011 Mod,med småfine 309km telte "kjøresteg",div standard utsyr samt "comfortpakke" med Oppbevaring under seter forran,nedfellbare bord på 2seterad,kjøling i hanskerom,webasto,cupevarmer med timer og fjernkontroll+++

Prisen på denne er 485.000,- ferdig levert hjem til meg,får også da med valgfrie Nye Vinterdekk på Alu felg. Dette skal forestille Svigerbror pris...men kan ikke unngå å spørre dere om hva dere synes om denne prisen..? Dyrt...? Billig..?? evt Grisebillig...??

confused

Glemte å si at dette er S utg med 163 Dieseln og powershift automat... :-)
Til Toppen Go down
Ellings1




Antall Innlegg : 2
Join date : 26.02.2012
Age : 39
Bosted : Bodø

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptySøn Feb 26, 2012 4:49 pm

Ingen respons...?? (ang pris på S-max Titanium S utg med 7 seter,163 diesel og powershift..?)

Har ei frk som man er forloved med,1 datter på 1 år,og unge nr 2 er i magefasen( dama er ca 4-5 mnd gravid i skrivende øyeblikk)
kjører pr dags dato Ford Mondeo stv 2002 mod 130hk diesel..trenger mere plass...
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyMan Feb 27, 2012 10:55 am

Syntes dette høres ut som en god pris, uten at jeg er helt oppdatert på bruktbilprisene.
Dette er jo godt under nybilpris på en bil som er "ny".

Så jeg mener: GO FOR IT!!
Kan garantere at du blir fornøyd med S max Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyMan Feb 27, 2012 12:58 pm

Dette må jo være billig! Den er jo omtrent ikke kjørt. Hvorfor skal den selges? Er det en demobil?
Til Toppen Go down
Nabon
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 38
Join date : 26.06.2011

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyMan Feb 27, 2012 4:49 pm

Prisen hørtes ikke ille ut, men mye rabatt var det jo ikke (etter min mening). Vi venter på vår nå. 140hk S-utgave med navigasjon, keyless go, professional stereo, 5 seter, automat, webasto ++. Denne betaler vi 505.000,- for.
Du får jo større motor pluss 3. seterad.
Til Toppen Go down
bms
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 12
Join date : 07.06.2011

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyMan Feb 27, 2012 5:13 pm

Hei,

Har du sjekka veiledende prisen? Bygg bilen på ford.no og det vil gi deg veiledende pris.
Hvis du har fått opptil 12-15% rabatt så er prisen god.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyMan Feb 27, 2012 5:26 pm

Nabon skrev:
Prisen hørtes ikke ille ut, men mye rabatt var det jo ikke (etter min mening). Vi venter på vår nå. 140hk S-utgave med navigasjon, keyless go, professional stereo, 5 seter, automat, webasto ++. Denne betaler vi 505.000,- for.
Du får jo større motor pluss 3. seterad.


Hva får deg til å velge bort 3. seterad?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Nabon
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 38
Join date : 26.06.2011

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyMan Feb 27, 2012 10:08 pm

Føler ikke at jeg har bruk for de siste to setene. Vi har riktignok bestilt prep sett så det er mulighet for å sette inn de siste setene ved behov. Har ihvertfall fått det vi skal ha av barn når sistemann kommer nå i august og da fyller vi akkurat opp en 5-seter Smile
Til Toppen Go down
tercel
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 32
Join date : 23.02.2011

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyTir Feb 28, 2012 11:59 am

Jeg er enig! Synes 3. seterad er en hype. Har selv kjøpt S-max'n brukt, og irriterte meg grønn over at det ikke var 5-setere å oppdrive da jeg var på biljakt. Betale 20-30.000 ekstra for seter som nesten aldri blir brukt, er jo bare tåpelig. Grunnen(e) er at uten disse setene får man et større bagasjerom med mer høyde under vinduene. 3. seterader er dessuten såpass klønete at vi aldri gidder å bruke dem. For det første; hvor legger jeg den stive bagasjeromsmatta når jeg skal ta med meg noen ekstra unger hjem? Så må man til å demontere lastegardinen som er satt opp bak 2. seterad (som selvsagt ikke passer i noen oppbevaringsrom). Så er det motsatt prosedyre når man skal ha med seg barnevogna neste tur... Det blir som regel til at vi kjører to biler i stedet. Bytter gjerne i en 5-seter om noen ønsker?!
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyTir Feb 28, 2012 1:23 pm

tercel skrev:
Jeg er enig! Synes 3. seterad er en hype. Har selv kjøpt S-max'n brukt, og irriterte meg grønn over at det ikke var 5-setere å oppdrive da jeg var på biljakt. Betale 20-30.000 ekstra for seter som nesten aldri blir brukt, er jo bare tåpelig. Grunnen(e) er at uten disse setene får man et større bagasjerom med mer høyde under vinduene. 3. seterader er dessuten såpass klønete at vi aldri gidder å bruke dem. For det første; hvor legger jeg den stive bagasjeromsmatta når jeg skal ta med meg noen ekstra unger hjem? Så må man til å demontere lastegardinen som er satt opp bak 2. seterad (som selvsagt ikke passer i noen oppbevaringsrom). Så er det motsatt prosedyre når man skal ha med seg barnevogna neste tur... Det blir som regel til at vi kjører to biler i stedet. Bytter gjerne i en 5-seter om noen ønsker?!

Mener du at det koster 20-30000 ekstra for seterad 3 som ny eller brukt? Vil tro du mener bruk og dersom det er såpass stor prisforskjell på 5 og 7 seter ved bruktkjøp, så er det jo rett og slett dyrt å ikke velge 7 seter mtp annenhåndsverdien.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyTir Feb 28, 2012 1:31 pm

tercel skrev:
Jeg er enig! Synes 3. seterad er en hype. Har selv kjøpt S-max'n brukt, og irriterte meg grønn over at det ikke var 5-setere å oppdrive da jeg var på biljakt. Betale 20-30.000 ekstra for seter som nesten aldri blir brukt, er jo bare tåpelig. Grunnen(e) er at uten disse setene får man et større bagasjerom med mer høyde under vinduene. 3. seterader er dessuten såpass klønete at vi aldri gidder å bruke dem. For det første; hvor legger jeg den stive bagasjeromsmatta når jeg skal ta med meg noen ekstra unger hjem? Så må man til å demontere lastegardinen som er satt opp bak 2. seterad (som selvsagt ikke passer i noen oppbevaringsrom). Så er det motsatt prosedyre når man skal ha med seg barnevogna neste tur... Det blir som regel til at vi kjører to biler i stedet. Bytter gjerne i en 5-seter om noen ønsker?!


Jeg er ganske enig med det du skriver. Jeg kommer nok aldri til å bruke 3. seterad jeg heller. Tok den med av den grunn at den antakelig er lettere å selge igjen. Også mente selgeren at man fikk mer igjen ved innbytte. God mulig han har lurt meg men...

Ungene mine er ikke gamle nok til at kompiser har begynt å være med hjem fra bhg/skole ennå, så tipper 3. seterad aldri kommer til å bli brukt. Cool


Husker jeg ikke helt feil så ga jeg ikke mer enn 8000kr for 3. seterad.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
tercel
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 32
Join date : 23.02.2011

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyTir Feb 28, 2012 2:42 pm

Det er det jeg mener med hype; hvorfor er forskjellene mellom 5 og 7 seter større på bruktbil enn ny? Helt ubegripelig for meg. De jeg kjenner som har 7 setere sier det er kjekt å ha, men bruker dem neste aldri. Har man virkelig behov kjøper man f.eks VW Caravelle.

Jeg tror motorjournalister og bilselgere har påvirket bilkjøperne i alt for stor grad. 5-setere blir jo sett på som ubrukelige, fordi Mondeo er bedre å kjøre (og billigere). Men jeg er jo ute etter en bil med individuelle regulerbare bakseter (hvor jeg kan sitte foran et bakovervendt barnesete) og et stort bagasjerom...

Da S-Max ble introdusert i 2006 regnet fabrikken med at 75% av kjøperne ville velge 5 seter (derfor brydde de seg ikke om å lage originale bagasjeromsmatter til 7-seteren). Det sier vel litt om hvor merkelige vi er her oppe i nord ;-)
Til Toppen Go down
Nabon
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 38
Join date : 26.06.2011

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptySøn Mar 04, 2012 2:10 pm

Tenkte litt på resalg når vi bestilte prepsett for montering av 3. seterad, men det var aldri aktuelt å ta med de siste setene. Fått en del spørsmål fra våre venner om hvorfor vi ikke tok med det siden prisforskjellen var så liten. Svaret var at vi ikke har behov for det. Spørsmålet om hva vi skulle gjøre hvis våre barn ville ha med venner, ble besvart med at det er ikke noe vi tenker på når vi bestiller en bil til oss selv og ikke til både slekt og venner.
Det er sikkert kjekt med 25 sitteplasser i stuen til enhver tid også (både ifht bursdag og fest), men det er trossalt en familie på fem som skal bo der i hverdagen. Så jeg innreder verken hus eller bil etter andre enn familien som skal bruke de Smile
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyMan Mar 05, 2012 11:50 am

Nabon skrev:
Tenkte litt på resalg når vi bestilte prepsett for montering av 3. seterad, men det var aldri aktuelt å ta med de siste setene. Fått en del spørsmål fra våre venner om hvorfor vi ikke tok med det siden prisforskjellen var så liten. Svaret var at vi ikke har behov for det. Spørsmålet om hva vi skulle gjøre hvis våre barn ville ha med venner, ble besvart med at det er ikke noe vi tenker på når vi bestiller en bil til oss selv og ikke til både slekt og venner.
Det er sikkert kjekt med 25 sitteplasser i stuen til enhver tid også (både ifht bursdag og fest), men det er trossalt en familie på fem som skal bo der i hverdagen. Så jeg innreder verken hus eller bil etter andre enn familien som skal bruke de Smile


Du har vel noen ekstra stoler stående i boden? Akkurat som jeg har to ekstra seter under bagasjerommet i bilen. Razz
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Nabon
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 38
Join date : 26.06.2011

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyMan Mar 05, 2012 12:34 pm

Hehe. Sant sant. Stolene står klar i boden, men likte bagasjerommet til 5-seteren bedre og som sagt når sistemann kommer i august så er jeg ferdig med å reprodusere meg og da holder det med 5 for min del, men skjønner meget godt argumentet med resalg. Smile
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyMan Mar 05, 2012 1:02 pm

Nabon skrev:
Hehe. Sant sant. Stolene står klar i boden, men likte bagasjerommet til 5-seteren bedre og som sagt når sistemann kommer i august så er jeg ferdig med å reprodusere meg og da holder det med 5 for min del, men skjønner meget godt argumentet med resalg. Smile

Samme sier jeg til kona også, men hun er ikke enig.
Vi har en rakker på 4 år og en på 1,5 år. Syntes det er passe jeg men..
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Nabon
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 38
Join date : 26.06.2011

Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod EmptyMan Mar 05, 2012 1:50 pm

Smile
Noe gjør du da riktig ettersom hun vil ha flere av deg i verden Smile
Har en på 10 og en på snart 3 å så kommer det ei i august og da var valget på ny bil enkelt. Hadde en nyere Mazda 6 før og ville opprettholde det sportslige preget og da var Smax et enkelt valg.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty
PosteTema: Re: Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod   Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod Empty

Til Toppen Go down
 
Pris på S-max Titanium S 7 Seter 2011 Mod
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ny S-max Titanium 2011 mod
» Bagasjeromsmatte 7 seter
» Gulvmatter til sju seter!
» Fra varebil til 5-seter
» Ombygging fra varebil til 5-seter

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: