Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Audio steaming funker ikke lenger?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyFre Des 17, 2010 11:13 am

Plutselig så funker ikke audio steaming i bilen lenger. Irriterende.

Men jeg er litt usikker på hva som er problemet. Bilen var inne på verksted og fikk oppdatert noe programvare(ikke stereo programvare for alt jeg veit), samtidig som jeg oppdaterte telefonen. Telefonen er en iPhone 4, med nyeste iOs.

Er det tilfeldigvis noen andre her som har samme telefon, og evt. har fått problemer etter oppdatering av telefonen?


Inne på AUX menyen på stereoen får jeg heller ikke opp Bluetooth "knappen" lenger(Under line in knappen)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Titanium-S
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 35
Join date : 14.12.2010
Bosted : Hønefoss

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyFre Des 17, 2010 5:29 pm

Hvordan får jeg overført sangene fra min Iphone 4 til bilen? Bluetooth fungerer bra men finner ikke ut hvordan jeg får overført sangene... Hvor er aux-inngangen plassert på bilen?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyFre Des 17, 2010 8:24 pm

Du får ikke overført sangene. Anlegget har ikke harddisk. Men du kan steame musikk over bluetooth. Eller i mitt tilfelle - kunne!

AUX inngangen sitter på biler som er levert med det, i hanskerommet. På venstre side rett unnenfor luka. Der sitter også USB inngangen. hvis man har det Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
jhwprv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 12
Join date : 21.03.2010

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyLør Des 18, 2010 3:23 am

Jeg har iPhone 4 oppgradert til iOS ver. 4.2 og audio streaming via Bluetooth fungerer uten problemer på min 2011-mod.

Titanium-S: Hvis du har USB-port og 3,5 mm mini-jack inngang (i hanskerommet) kan du skaffe en Y-kabel (se: https://fordfreak.norwegianforum.net/t178-blatann-sony-premium) og styre iPhone/iPod via bilens iPod meny. Da får du tilgang til informasjon om artister, album, spillelister mm. i displayet.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyLør Des 18, 2010 11:38 am

Bra! Da har vi samme telefon og anlegg i bilen, så da er det tydeligvis en bugs i anlegget mitt.

Funker verken med ipod(i telefonen) eller spotify.
Ingen tilkoblingsproblemer via usb/3,5mm jack.

Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptySøn Des 19, 2010 11:52 am

jhwprv: Inne på AUX menyen, har du en konstant synlig bluetooth "knapp" under line in "knappen"?

Hos meg er som sagt denne knappen forsvunnet.
Bruker jeg stemmestyring, så sier "dama" at det ikke finnes noen bluetooth kompatibel enhet.

Inne på Spotify programmet, kunne jeg tidligere aktivere streaming vet å trykke på et symbol ved siden av volumkontrollen. Dette symbolet funker ikke lenger heller.


Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
jhwprv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 12
Join date : 21.03.2010

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyMan Des 20, 2010 2:27 am

I Convers+ displayet har jeg følgende menyvalg (men ingen "knapper") i denne rekkefølgen:
iPod
USB
Bluetooth
Line in

Helt til venstre i 7" displayet i midtkonsollen har jeg en konstant synlig bluetooth knapp over Line in knappen. Knappene ligger i samme rekkefølge som menyvalgene i Convers+ menyen.

Er usikker på om det er knappen i 7" displayet du sikter til. Hvis ikke høres det ut som vi har litt ulikt oppsett.
Til Toppen Go down
jhwprv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 12
Join date : 21.03.2010

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyMan Des 20, 2010 2:52 am

Hvis jeg kobler opp min iPhone 4 med Y-kabel til USB og 3,5 mm mini-jack, og samtidig har Bluetooth aktivert (for handsfree bruk) blir det krøll. Hvis jeg bruker handsfree-funksjonen på telefonen, stopper lyden over anlegget fra telefonens iPod-spiller. Telefonen vil heller ikke koble opp mot bilens BT etter dette, og må avkobles og deretter kobles opp på nytt for at den skal fungere mot bilens BT.

Det virker som at systemet ikke er designet for at man skal bruke iPhone sin iPod-spiller og samtidig være koblet opp med BT. Antar at systemet er designet for bruk mot rendyrkede iPod'er. Hvis jeg ikke har aktivert BT på telefonen fungerer spilleren utmerket, men da blir det dårlig med handsfree.

Noen som har samme erfaring?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyMan Des 20, 2010 11:24 am

jhwprv skrev:
I Convers+ displayet har jeg følgende menyvalg (men ingen "knapper") i denne rekkefølgen:
iPod
USB
Bluetooth
Line in

Helt til venstre i 7" displayet i midtkonsollen har jeg en konstant synlig bluetooth knapp over Line in knappen. Knappene ligger i samme rekkefølge som menyvalgene i Convers+ menyen.

Er usikker på om det er knappen i 7" displayet du sikter til. Hvis ikke høres det ut som vi har litt ulikt oppsett.

Sikter til valgene man får på skjermen etter å ha trykket på cd/aux. Her hadde jeg tidligere alle 4 valgene.
Men Bluetooth "knappen" har blitt borte. Brukte audio streaming med Spotify på iPhone 4 før, men nå funker det bare med kabel.

Nå har jeg snakket med Follo Autoco ang. problemet. De har oppdatert softwaren i bilen i forbindelse med at det var noe sprakelyder fra høytalerne.
De mente det kunne ha skjedd noe i den forbindelse. Skal inn med den på ondag, så da håper jeg det løser seg Smile

Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Titanium-S
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 35
Join date : 14.12.2010
Bosted : Hønefoss

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyTor Feb 17, 2011 9:26 pm

Jeg har en 2010 modell S-Max men finner ingen bluetooth knapp når jeg trykker inn AUX knappen... Skal jeg det? JEg har det på vår 2011 modell Mondeo og der fungerer det flott å overføre sanger fra min iPhone 4 trådløst til anlegget i bilen.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyTor Feb 17, 2011 10:03 pm

Titanium-S skrev:
Jeg har en 2010 modell S-Max men finner ingen bluetooth knapp når jeg trykker inn AUX knappen... Skal jeg det? JEg har det på vår 2011 modell Mondeo og der fungerer det flott å overføre sanger fra min iPhone 4 trådløst til anlegget i bilen.


Audiosteaming i maxen min, med Iphone 4 og Spotify funket bra enstund etter at jeg fikk bilen. Men nå funker dt ikke. Bluetooth knappen inne på AUX menyen er også borte. Ford forhandleren min viste ikke hva problemet er, men skal prøve og oppdatere programvaren. Har desverre ikke fått kommet meg til forhandleren ennå.


Oppdater meg gjerne hvis du finner ut hva problemet i din bil er Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyFre Okt 14, 2011 2:07 pm

Sliter fortsatt med dette problemet.

Nå har jeg hatt bilen på service, og Follo Autoco kjønner ikke hva som er feil.
De er i det hele tatt veldig usikker på om S max med den største stereoen kan streame musikk over blåtann.

De hra oppdatert softwaren med siste utgave, men ingen "knapp" på skjermen for å bruke streaming alikevel.


Er det noen av dere her inne som kunne tatt et bilde av skjermen når den står inne på cd/aux menyen, og sendt meg?
Vil gjerne overbevise Follo autoco at dette skal gå ann, og at det gikk ann i bilen min når jeg fikk den.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyFre Okt 14, 2011 2:51 pm

Mener du denne med Blaupunkt NX touch Navi?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyFre Okt 14, 2011 4:16 pm

Hvis det er det den største stereo/navi pakka med 7" skjerm heter så :-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptySøn Okt 16, 2011 1:16 pm

https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/202/imag0224g.jpg/

Et veldig dårlig mobilbilde, men det holder kanskje til bruken Smile
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptySøn Okt 16, 2011 9:41 pm

Takk takk.

Det skal jeg ta med å vise til bilforhandleren.

En ting til som er rart er at jeg får opp bluetooth på skjermen når jeg bruker voice kontroll knappen. Men det funker ikke alikevel.

Keyless: Bruker du streaming og Spotify? Evt. hva gjør du får å "slå på" streamingen.


Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptySøn Okt 16, 2011 9:56 pm

Bruker streaming og Spotify ja. For å slå på så er det å trykke på CD/AUX og deretter knappen til venstre på skjermen som heter Bluetooth...så er det bare å spille Smile
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyTor Okt 20, 2011 10:25 am

Æsj! Kommer ikke noe lenger med problemet mitt. Ford forhandleren har heller ingen gode tips å komme med.

Når jeg lar telefonen(iphone 4) spille fra Spotify, og så bruker talestyringen i bilen, så sier dama: " No bluetooth audio devise found" Når jeg bruker talestyringen så står det bluetooth på som alternativer til tilkoblinger. Når jeg trykker på AUX knappen så kommer ikke bluetooth opp.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
rohen
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 25
Join date : 22.05.2011

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyMan Okt 24, 2011 12:46 pm

Så dersom jeg har Navi, kan denne kanskje oppdateres, slik at jeg kan streame musikk fra mobil til anlegget via bluetooth?
Pr. nå må jeg bruke aux...

Ford S-Max 2009 modell....
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyMan Okt 24, 2011 1:15 pm

rohen skrev:
Så dersom jeg har Navi, kan denne kanskje oppdateres, slik at jeg kan streame musikk fra mobil til anlegget via bluetooth?
Pr. nå må jeg bruke aux...

Ford S-Max 2009 modell....


Hvis du har usb kontakt i hanskerommet, er det ikke umulig.
Fungerer bare på anlegg som har usb kontakten.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
rohen
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 25
Join date : 22.05.2011

Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? EmptyMan Okt 24, 2011 1:30 pm

Har ikke USB inngang nei.

Men kan koble til telefonen via bluetooth...
Merkelig at jeg ikke skal kunne streame musikk...

Men men. AUX- kabel funker det også Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Audio steaming funker ikke lenger? Empty
PosteTema: Re: Audio steaming funker ikke lenger?   Audio steaming funker ikke lenger? Empty

Til Toppen Go down
 
Audio steaming funker ikke lenger?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Oppdatering av ford audio via stick
» Audio-/Navi- anlegg virker ikke

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: