Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Blåtann Sony Premium

Go down 
5 posters
AvInnlegg
AreH
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 14
Join date : 13.10.2010

Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium EmptyMan Nov 22, 2010 11:44 am

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få ringe og meldingslyd på høyttalerne i bilen? Jeg har et Sony Premium Sound System i min 2011 mod (måtte bare si det Very Happy ) og når jeg bruker blåtann for å spille musikk fra IPhonen min funker både ringe og meldingslyd. Når jeg har radioen på, virker det ikke.
Dersom jeg trykker på "løft av røret" (grønn klapp på radioen) står det "tyst läge" på Ford Converse displayet. Antar det er her problemet ligger. Noen som vet hvordan jeg får dette til å virke??
Forslag mottas med takk Very Happy
Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Re: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium EmptyMan Nov 22, 2010 2:55 pm

Hei og grattis med ny bil Jeg må bare spørre selv om det ikke ligger til ditt spørsmål, jeg venter på min 2011 mod s-max med blandt annet premium sound system. Er det bra lyd i systemet?
Til Toppen Go down
AreH
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 14
Join date : 13.10.2010

Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Re: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium EmptyMan Nov 22, 2010 3:48 pm

Takk for det! Er kjempefornøyd med lyden. Den er vært hver krone! Med småbarn i huset er bilen det stedet det er mulig å høre uforstyrret på musikk, så det var et godt valg å bestille det Very Happy
Forresten kjempefornøyd med resten av bilen og!!
Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Re: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium EmptyMan Nov 22, 2010 6:28 pm

Godt å høre, har 3 unger som skriker bare jeg tenker på å skru opp volumet i heimen, så dette blir bra.
Til Toppen Go down
kenha
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 50
Join date : 15.07.2010

Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Re: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium EmptyMan Nov 22, 2010 9:22 pm

AreH skrev:
Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få ringe og meldingslyd på høyttalerne i bilen? Jeg har et Sony Premium Sound System i min 2011 mod (måtte bare si det Very Happy ) og når jeg bruker blåtann for å spille musikk fra IPhonen min funker både ringe og meldingslyd. Når jeg har radioen på, virker det ikke.
Dersom jeg trykker på "løft av røret" (grønn klapp på radioen) står det "tyst läge" på Ford Converse displayet. Antar det er her problemet ligger. Noen som vet hvordan jeg får dette til å virke??
Forslag mottas med takk Very Happy

Er det en 3GS du har er det ikke så mye som er støttet, men for å sjekke hva som er støttet på forskjellige telefoner kan du se det her:
http://ford-mobile-connectivity.com/
Til Toppen Go down
AreH
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 14
Join date : 13.10.2010

Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Re: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium EmptyTir Nov 23, 2010 1:48 pm

Jeg har en Iphone 4, og ser i listen at den har nesten alle funksjoner... Ser ut for at jeg må godta at den ikke overfører ringelyd til høyttalerne i bilen. Pussig at det virker når jeg streamer musikk via blåtann likevel... Må til Ford i Molde og kjøpe en kabel så jeg kan kople Iphonen til USB og Mini-jack... Eller finnes denne å få billigere andre steder?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Re: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium EmptyTir Nov 23, 2010 3:25 pm

AreH: Ledning med 3,5mm jack i begge ender får du bla. på Clas Olhson til en 50 kroning.
Tipper Ford forhandlerne tar seg GODT betalt for denne.

Jeg er på utkikk etter en slik kabel, der selve kabelen er flat. Så jeg kan lukke igjen handskerommet uten å klemme på ledningen Smile


Offtopic spørsmål Are:
Vi har samme bil, stereo og årsmodell. Står det et merke med Sony Premium Sound på dekselet over midthøytaleren på dashbordet ditt?
Har nemlig sett biler på finn.no som har det. Men det har ikke min. Så da har jeg begynt å tenke på om jeg virkelig har Premium Sound. Har basshøytaleren under sete, så hvis man ikke får Premium Sound uten den, så har jeg det ihvertfall Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
AreH
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 14
Join date : 13.10.2010

Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Re: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium EmptyTir Nov 23, 2010 4:24 pm

Hei Morten!

Det skal finnes en kabel med kun plugg i bunnen av telefonen, og som deler seg til en USB og Mini-Jack i andre enden. Men den er rund... Du må nok belage deg på å ha tel i hanskerommet. Det gjør vel ikke så mye, for du styrer jo alt fra rattet. Very Happy

Ja, det er merke på dekselet i dashbordet. Selgeren hadde ikke sett det før på vår bil, og han hadde lev en 2011 mod to uker tidligere uten dette merket. Som jeg har skjønt det, er basshøyttaleren en del av pakka, så dersom det rister i rumpa når du spiller, har du nok Premium Soud System Very Happy
Til Toppen Go down
jhwprv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 12
Join date : 21.03.2010

Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Re: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium EmptyTir Nov 23, 2010 10:58 pm

Kabelen du trenger er slik som AreH beskriver over (Y-kabel) og du kan kjøpe en slik i nettbutikken DealExtreme for ca. 20 kr. levert på døren (frakt inkludert). Tipper du må ut med minst 400 kr. for denne hos Ford-forhandleren.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34654
Til Toppen Go down
AreH
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 14
Join date : 13.10.2010

Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Re: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium EmptyOns Nov 24, 2010 12:38 pm

Takk for tipset ang kabel, du sparte meg for endel kroner som jeg sikkert sløser vekk på noe annet Very Happy! Den er bestillt, og jeg venter i spenning!
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Re: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium EmptyOns Nov 24, 2010 4:59 pm


Her ser du den orginale kabelen fra Ford.
Fikk med denne når jeg fikk bilen. Men jeg vil ikke ha telefonen liggende i handskerommet, så jeg bruker bare en kabel med 3,5mm jack i begge ender, fra kontakten i hanskerommet og opp til holderen på dashbordet. Greia er bare det at jeg ikke får lukket hanskerommet uten å klemme på kabelen
Husker jeg ikke helt feil så tar Ford 370kr for denne.




http://yfrog.com/2cbilde030j
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
AreH
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 14
Join date : 13.10.2010

Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Re: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium EmptyFre Jan 14, 2011 12:00 pm

Da var kablen kommet fra Dealextreme... Tok jo litt tid, men fungerte som en drøm! Ble sendt fra Shanghai i slutten av november, og kom på mandag. Men, når den kostet kr 20 inkl frakt, går den ann og vente litt! Kanskje det tok litt ekstra tid siden det var jul?!
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Re: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium EmptyFre Jan 14, 2011 12:27 pm

AreH skrev:
Da var kablen kommet fra Dealextreme... Tok jo litt tid, men fungerte som en drøm! Ble sendt fra Shanghai i slutten av november, og kom på mandag. Men, når den kostet kr 20 inkl frakt, går den ann og vente litt! Kanskje det tok litt ekstra tid siden det var jul?!



Tok nok litt lenger tid pga. jula ja, men pleier også generelt å ta ganske lang tid å få varer fra denne butikken.
Bestilte 3
Led lommelykter for en stund tilbake. Husker jeg ikke helt feil, tok det 6 uker.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Sponsored content





Blåtann Sony Premium Empty
PosteTema: Re: Blåtann Sony Premium   Blåtann Sony Premium Empty

Til Toppen Go down
 
Blåtann Sony Premium
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Erfaringer med Sony?
» Premium Sound System?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Interiør & Eksteriør-
Gå Til: