| Park sensorer | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Roger Big Freak
Antall Innlegg : 59 Join date : 22.02.2009
| Tema: Park sensorer Ons Mar 04, 2009 2:06 pm | |
| Hei , jeg irriterer meg litt over overfølsome parkeringssensorer, er det noen måte å få dem mindre følsomme? | |
|
| |
madmax Big Freak
Antall Innlegg : 61 Join date : 03.03.2008 Age : 57 Bosted : stjørdal
| Tema: Re: Park sensorer Fre Mar 06, 2009 12:16 pm | |
| Jeg hadde akkurat det samme. Det var parksensorene foran som var overfølsomme( de med lyseste varslingstone). Jeg holdt på å bli sprø. Men etter 2 verkstedbesøk hos Kverneland Bil i Trondheim er dette nå fikset og alt er mye bedre. Vet ikke hva de gjorde men du kan eventuelt få ditt verksted til å kontakte dem for tips. | |
|
| |
Roger Big Freak
| Tema: Re: Park sensorer Fre Mar 06, 2009 3:57 pm | |
| Ja, høres ut som det samme som på min, skal få sjekket det neste gang jeg er på Ford i Haugesund. | |
|
| |
Roger Big Freak
| Tema: Re: Park sensorer Søn Mar 15, 2009 3:50 pm | |
| var innom ford og nevnte det med park sensorene , men det hadde de aldri hørt om.... Skal ta det opp igjen på neste service heller. | |
|
| |
Kasei FordFreak Team Moderator
Antall Innlegg : 20 Join date : 29.01.2008 Age : 49 Bosted : Jessheim
| Tema: Re: Park sensorer Fre Mai 01, 2009 11:07 am | |
| Det kom en software-oppdatering til bilen for noen uker siden (i mars tror jeg), som bl.a. justerte følsomheten på sensorene. Jeg har ikke merket så stor forskjell, men det er nok blitt litt mindre følsomme. | |
|
| |
Hendrix1 Little Freak
Antall Innlegg : 9 Join date : 22.02.2010
| Tema: Re: Park sensorer Man Feb 22, 2010 10:13 pm | |
| Parksensorene går på hver gang jeg setter bilen i revers. Jeg kunne tenke meg å velge selv når jeg ville ha de på. Noen som vet noe om dette? | |
|
| |
Richard Normal Freak
Antall Innlegg : 22 Join date : 14.01.2010 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Park sensorer Fre Feb 26, 2010 9:10 pm | |
| Jeg kan slå sensorene mine av med en knapp på dachbordet, ved siden av antiskrens\spinn knappen....trodde det var standard.... Men kanskje du vil koble dine ut uten å trykke noe av? ganske risky når man er vant med at de er på. | |
|
| |
Hendrix1 Little Freak
Antall Innlegg : 9 Join date : 22.02.2010
| Tema: Re: Park sensorer Fre Feb 26, 2010 11:09 pm | |
| Jeg kan også slå av med knappen på dachbordet, men jeg kunne tenke meg bruke den som på-knapp og ikke bare som en av-knapp...Dvs at jeg kunne tenke meg de av hele tiden og bare slå de på når jeg trenger de. | |
|
| |
Richard Normal Freak
Antall Innlegg : 22 Join date : 14.01.2010 Bosted : Bergen
| Tema: Re: Park sensorer Lør Feb 27, 2010 8:13 pm | |
| Hehe du er en tøffing....Ser for meg den dagen man har dårlig tid fra barnehagen, rygger ut fra parkeringen.....glemte at sensorene var slått av...og der var naboen med den nye Audien sin....Trenger jeg si mer? Nei slike sikkerhet\komfort detaljer blir man fort vant med at er der. | |
|
| |
Dalaxy Normal Freak
Antall Innlegg : 19 Join date : 13.08.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Park sensorer Ons Mar 10, 2010 4:31 pm | |
| Eg rygga på XXL Sport (!) i Trondheim fordi eg skrudde av parkeringssensorane. Dei var så plagsomme medan eg var på telefonen, så eg skrudde av. Medan eg prata i veg, byrja eg å rygge og undermedvitet var nok van med å ha sensorane der, så eg rygga og rygga, heilt til eg traff XXL-bygget. Det vart bråstopp og kaffikoppen som eg så langt kun hadde fått sett frå meg på dashbordet (idiot) tømde seg på golvet og det vart stygt merke på plast-delen av støtfangaren min. Samt det luktar kaffi i heile bilen enno. Skulle heller deaktivert av-knappen. | |
|
| |
kjesk Very Freak
Antall Innlegg : 46 Join date : 27.06.2008
| Tema: Re: Park sensorer Tir Mar 16, 2010 10:54 am | |
| Enig med Henrix1.Det har vore ein plage med parkeringssensorene bak i vinter.Bilen har vore konstant nedisa bak og kvar gong eg set bilen i revers piper dei jæ.... sensorane.Slår eg av på knapp så er dei tilbake så fort eg skalrygge igjen. Bortkasta pengar. Bare irritasjonsmoment.same med antispinnfunksjon som eg også må slå av når eg skal opp vanskelege plassar. Men dette er likt for alle biler. Sikkert bra for dei som ikkje er vant til å kjøyre på bratte ,glatte fjellvegar. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Park sensorer | |
| |
|
| |
| Park sensorer | |
|