Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Feil på min bil etter 6 mnd

Go down 
2 posters
AvInnlegg
madmax
Big Freak
Big Freak
madmax

Antall Innlegg : 61

Feil på min bil etter 6 mnd Empty
PosteTema: Feil på min bil etter 6 mnd   Feil på min bil etter 6 mnd EmptyLør Jan 17, 2009 12:51 am

1. Fremre parkerings sensor er alt for følsom. Piper på "alt" som ligger på veien(f.eks. is klumper og steiner). Lånte annen S-max, og den var ikke slik.
2. Converse+ menyen mister noen av linjene/valgene av og til. Dette skjedde 18.07.08, 02.12.08 og 05.01.09
3. Får "Fel på Forward Alert" i Converse+ menyen hver gang jeg starter bilen
4. Får "Fel på Framljus" i Converse+ menyen hver gang jeg starter bilen hvis det er -5 grader eller kaldere ute
5. Det skrangler i passasjersetet foran
6. "Manuel hold" på bakkestart hjelpen virker ikke

Men uansett: dette er en KJEMPEBIL!! cheers
Til Toppen Go down
KE
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 10

PosteTema: Feil på min S-Max i løpet 12 mnd/ 25 000 km   Feil på min bil etter 6 mnd EmptyLør Feb 07, 2009 2:22 am

Dette er feilene i løpet av 12 mnd / 25 000 km:

1. Oversensitive parkeringssensorer foran. Byttet på garanti.

2. Løst deksel ved girspak. Festet på garanti.

3. Løst trekk rundt DVD spiller. Festet på garanti.

4. Feil på stemmegjenkjenningingssystemet, klarer ikke å høre visse tall. Til rep nå-

5. Feil på kommunikasjonen mellom høretelefon og DVD skjerm. Til rep nå.

6. Feil på ABS/ESP/antispinn. Til rep nå.

Forøvrig elendig kundebehandling av Bilia Fornebu og Ford. Mobilitietsgarantien har fullstendig manglende rutiner for saksbehandling. En har rett på leiebil av samme type, men kommunikasjon mellom Hert, Bilia og Ford service finnes ikke.

Til alt overmål må jeg vente i 3 uker fordi delene til bilen må produseres først i Tyskland. De begynner først å produsere når de har tilstrekkelig stort avrop på delene som etterspørres.
Til Toppen Go down
madmax
Big Freak
Big Freak
madmax

Antall Innlegg : 61

PosteTema: Re: Feil på min bil etter 6 mnd   Feil på min bil etter 6 mnd EmptyLør Feb 07, 2009 12:52 pm

Har jeg rett på leiebil av samme type mens jeg har bilen til reparasjon? Hvilken garanti er det som dekker dette Question
Til Toppen Go down
KE
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: Feil på min bil etter 6 mnd   Feil på min bil etter 6 mnd EmptyTir Feb 17, 2009 3:40 pm

madmax skrev:
Har jeg rett på leiebil av samme type mens jeg har bilen til reparasjon? Hvilken garanti er det som dekker dette Question

Fords mobilitetsgaranti (ved stopp)
Til Toppen Go down
KE
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: Feil på min bil etter 6 mnd   Feil på min bil etter 6 mnd EmptyMan Sep 21, 2009 9:42 pm

KE skrev:
Dette er feilene i løpet av 12 mnd / 25 000 km:

1. Oversensitive parkeringssensorer foran. Byttet på garanti.

2. Løst deksel ved girspak. Festet på garanti.

3. Løst trekk rundt DVD spiller. Festet på garanti.

4. Feil på stemmegjenkjenningingssystemet, klarer ikke å høre visse tall. Til rep nå-

5. Feil på kommunikasjonen mellom høretelefon og DVD skjerm. Til rep nå.

6. Feil på ABS/ESP/antispinn. Til rep nå.

Forøvrig elendig kundebehandling av Bilia Fornebu og Ford. Mobilitietsgarantien har fullstendig manglende rutiner for saksbehandling. En har rett på leiebil av samme type, men kommunikasjon mellom Hert, Bilia og Ford service finnes ikke.

Til alt overmål må jeg vente i 3 uker fordi delene til bilen må produseres først i Tyskland. De begynner først å produsere når de har tilstrekkelig stort avrop på delene som etterspørres.

Jeg ventet faktisk 6 uker midt i beste vintersessongen i fjor på at de skulle produsere deler. Avspist med en ubrukelig Volvo V50 i perioden med unntak av de første tre dagene. Ikke mye til ski på familien nei. Heldigvis var den akkurat ferdig til vinterferien.

I dag har bilen gått 30 000 km. Jeg har bestillt ny time på verkstedet. Kupeviften bråker som en gammel dieselmotor. I tillegg har innredningen ved hanskerommet løsnet og parkeringssensorene foran er igjen overnervøse.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Feil på min bil etter 6 mnd   Feil på min bil etter 6 mnd Empty

Til Toppen Go down

Feil på min bil etter 6 mnd
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Erfaring etter salg av S Max
» cd spiller hakker etter 20mntr