Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

erfaringer etter første 600 mil

Go down 
3 posters
AvInnlegg
madmax
Big Freak
Big Freak
madmax

Antall Innlegg : 61

erfaringer etter første 600 mil Empty
PosteTema: erfaringer etter første 600 mil   erfaringer etter første 600 mil EmptyFre Okt 17, 2008 12:27 pm

Skal levere inn bilen for noe småtteri hos Ford onsdag 22.10. I den forbindelse har jeg bedt dem sjekke opp punktene nedenfor som jeg ikke liker med bilen. Bortsett fra det har bilen fungert PERFEKT siden jeg fikk den og jeg er KJEMPEFORNØYD med både bil og leverandør:cheers:

1. Kjørekomputer tuller. 2 dager etter jeg kjøpte bilen var det plutselig bare 2 linjer på hoved menyen på Converse+ skjermen. 5 dager senere dukket alle linjene opp igjen. Har ikke opplevd dette siden.
2. Hvor er lampen som indikerer gløding ved oppstart av diesel motoren?
3. Jeg synes det er veldig hard fjæring, spesielt bak på bilen. Hvis bilen er full og man kjører ned i en dump smeller det ubehagelig mye i fjæringen. Dette er skuffende da de 2 s-max'ene jeg prøvde før jeg kjøpte bilen imponerte meg MEGET mhp. fjæringen. Tror ikke de var utstyrt med IVDC.
4. Stoler på andre seterad glir dårlig når personer skal ut og inn av 3. seterad.
5. Regnsensor tuller. Synes også vinduspusserbladene er dårlige. De legger igjen vannstriper, og tar ikke skikkelig.
6. Parkerings sensor foran piper VELDIG mye. Den må være overfølsom.
7. Lydjusteringen ved lytting på radio er alt for grov. I praksis kan jeg bare velge mellom lydniva 2, 3 og 4 når jeg skal lytte, og det er stor forskjell mellom nivåene. Er mye bedre på CD spiller.
8. Automatkassen girer veldig seint når bilen er kald og det er under ca. 10 grader ute. Også opplevd at giringen er rykkete noen ganger.
9. BLUETOOTH:
Dette fungerer dårlig mot min SonyEricsson K800i telefon, og er nesten ubrukbart i praksis. Grunnen er at telefonen ikke kobler fra skikklig, og at jeg ikke hører innkommende samtaler etter å ha brukt den i bilen. Jeg må ofte restarte mobilen for at alt skal bli bra igjen. Jeg har oppgradert mobilen med nyeste software.
I tillegg kommer ikke navnene opp i menyen ved innkommende samtaler, bare telefon nummeret.
Når jeg blar i navnelisten på mobilen via Converse+ menyen kommer navnene alfabetisk med etternavnene først, noe som blir bare tull.
Til Toppen Go down
kjesk
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 46

PosteTema: Re: erfaringer etter første 600 mil   erfaringer etter første 600 mil EmptyOns Okt 22, 2008 9:22 am

Min bil har også pasert 600 mil,og så langt er vi kjempefornøgde.
Spesielt kjøreegenskapane siden eg likar å trå hardt på gassen.
Det eg ikkje er fornøgd med er dårleg lys ( har ikkje xenon) , diverse lakkskader,
Til Toppen Go down
pondus
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 27

PosteTema: Re: erfaringer etter første 600 mil   erfaringer etter første 600 mil EmptyMan Okt 27, 2008 12:48 pm

madmax skrev:
Skal levere inn bilen for noe småtteri hos Ford onsdag 22.10. I den forbindelse har jeg bedt dem sjekke opp punktene nedenfor som jeg ikke liker med bilen. Bortsett fra det har bilen fungert PERFEKT siden jeg fikk den og jeg er KJEMPEFORNØYD med både bil og leverandør:cheers:

2. Hvor er lampen som indikerer gløding ved oppstart av diesel motoren?

Funnet ut av dette? Kjekt å vite nå som kuldegradene kommer krypende.
Til Toppen Go down
madmax
Big Freak
Big Freak
madmax

Antall Innlegg : 61

PosteTema: Re: erfaringer etter første 600 mil   erfaringer etter første 600 mil EmptyLør Nov 01, 2008 11:58 am

tror ikke det er noen glødelampe på den. Ford verkstedet mente den skulle dukke opp ved behov, men har ikke sett den enda, og det var -5 grader den dagen jeg var hos Ford. Da fikk jeg også låne en annen s-max, og det var ingen glødelampe på den heller. Kanskje den gløder automatisk når man låser opp eller åpner døra for å sette seg inn ?????????? Question
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: erfaringer etter første 600 mil   erfaringer etter første 600 mil Empty

Til Toppen Go down

erfaringer etter første 600 mil
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Erfaringer med Sony?
» Bil stopper rett etter start
» Noen som har erfaringer med denne?