Skal levere inn bilen for noe småtteri hos Ford onsdag 22.10. I den forbindelse har jeg bedt dem sjekke opp punktene nedenfor som jeg ikke liker med bilen. Bortsett fra det har bilen fungert PERFEKT siden jeg fikk den og jeg er KJEMPEFORNØYD med både bil og leverandør:cheers:
1. Kjørekomputer tuller. 2 dager etter jeg kjøpte bilen var det plutselig bare 2 linjer på hoved menyen på Converse+ skjermen. 5 dager senere dukket alle linjene opp igjen. Har ikke opplevd dette siden.
2. Hvor er lampen som indikerer gløding ved oppstart av diesel motoren?
3. Jeg synes det er veldig hard fjæring, spesielt bak på bilen. Hvis bilen er full og man kjører ned i en dump smeller det ubehagelig mye i fjæringen. Dette er skuffende da de 2 s-max'ene jeg prøvde før jeg kjøpte bilen imponerte meg MEGET mhp. fjæringen. Tror ikke de var utstyrt med IVDC.
4. Stoler på andre seterad glir dårlig når personer skal ut og inn av 3. seterad.
5. Regnsensor tuller. Synes også vinduspusserbladene er dårlige. De legger igjen vannstriper, og tar ikke skikkelig.
6. Parkerings sensor foran piper VELDIG mye. Den må være overfølsom.
7. Lydjusteringen ved lytting på radio er alt for grov. I praksis kan jeg bare velge mellom lydniva 2, 3 og 4 når jeg skal lytte, og det er stor forskjell mellom nivåene. Er mye bedre på CD spiller.
8. Automatkassen girer veldig seint når bilen er kald og det er under ca. 10 grader ute. Også opplevd at giringen er rykkete noen ganger.
9. BLUETOOTH:
Dette fungerer dårlig mot min SonyEricsson K800i telefon, og er nesten ubrukbart i praksis. Grunnen er at telefonen ikke kobler fra skikklig, og at jeg ikke hører innkommende samtaler etter å ha brukt den i bilen. Jeg må ofte restarte mobilen for at alt skal bli bra igjen. Jeg har oppgradert mobilen med nyeste software.
I tillegg kommer ikke navnene opp i menyen ved innkommende samtaler, bare telefon nummeret.
Når jeg blar i navnelisten på mobilen via Converse+ menyen kommer navnene alfabetisk med etternavnene først, noe som blir bare tull.