Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Automatiske kjørelys

Go down 
+8
Alfa
jvelle
akke
Richard
Dalaxy
nerthuzo
Saxi
jan-erik@tunaal.no
12 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
jan-erik@tunaal.no




Antall Innlegg : 3
Join date : 28.07.2008

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyMan Jul 28, 2008 11:52 pm

Hei alle Ford venner.
Har kjøpt en Galaxy 2007, bruktimportert fra Tyskland. Den har automatisk kjørelys (går på ved mørke...)
Forsøkte å få lokal Ford forhandler til å ordne kjørelys men fikk et svada svar som etter min mening ikke er en forhandler verdig!

Er det noen som har erfaring med dette og hva som evt må gjøres?

Mvh jannik - også stolt eier av Taunus Coupé GT 1971
Til Toppen Go down
Saxi




Antall Innlegg : 2
Join date : 18.02.2009

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyOns Feb 18, 2009 10:31 pm

Hei

Litt sent svar, men håper det vil hjelpe. Hentet min tyskimporterte S-max idag og fikk et tips fra importøren.

Under sladrespeilet sitter en boks med lys og regn sensor. Hvis man teiper en sort teipbit over den ene får man automatisk kjørelys.

Hilsen
Thomas
Til Toppen Go down
nerthuzo




Antall Innlegg : 1
Join date : 13.04.2009

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptySøn Mai 03, 2009 5:10 pm

Kan bekrefte at det fungerer med teip (men gjerne to lag med teip).
Men du må kun teipe over 2 av sensorene (de 2 som sitter i midten på kretskortet, og har en sort overflate). Det sitter nemlig to sensorer til på kretskortet (disse er hvite og noe mindre i størrelse). Disse er til regnsensoren. Ikke teip over disse.
Jeg har en S-MAX 07 og det fungerer så bra så :-)
Til Toppen Go down
Dalaxy
Normal Freak
Normal Freak
Dalaxy


Antall Innlegg : 19
Join date : 13.08.2009
Bosted : Molde

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyTor Aug 13, 2009 12:39 pm

jan-erik@tunaal.no skrev:
Hei alle Ford venner.
Har kjøpt en Galaxy 2007, bruktimportert fra Tyskland.

Gratulerer med Galaxyen! Eg har óg Galaxy, men ettersom S-Max og Galaxy er omtrent identiske nyttar eg dette norske forumet.
Det er også mykje nyttig på britane sitt forum: Ford Galaxy Owners Club www.fgoc.co.uk
(ber om orsaking til moderatorane dersom førre linja er i strid med forumreglane)
Til Toppen Go down
http://www.fgoc.co.uk
Richard
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 22
Join date : 14.01.2010
Bosted : Bergen

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyLør Feb 06, 2010 12:11 am

Tar denne litt oppigjen jeg.
Kan noen gi en litt bedre beskrivelse på hvordan man kommer til dette kretskortet....Jeg tok av plastdekselet, dro av den grønne pluggen, og fikk løsnet de to metallklipsene på hver side av kortet, men etter dette tør jeg ikke ta i for å løsne kortet.....
Er det bare å lirke det av, eller hva annet må man løsne for å få den løs fra vinduet?
Noen som vil dele kunnskapene sine?
Til Toppen Go down
Dalaxy
Normal Freak
Normal Freak
Dalaxy


Antall Innlegg : 19
Join date : 13.08.2009
Bosted : Molde

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyMan Feb 15, 2010 11:36 am

Ser at forumet nok er litt for smalt/lite til å få særleg effekt ut av tekniske spørsmål.
Post spørsmålet på FGOC.co.uk, og du har 3-4 gode svar same dag. Folk der er skikkeleg flinke.
Til Toppen Go down
http://www.fgoc.co.uk
Richard
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 22
Join date : 14.01.2010
Bosted : Bergen

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyTor Feb 18, 2010 7:59 pm

Takk for svar, skal logge meg inn der og spørre. Men det er jo folk som har gjort tilsvarende her, så hadde jo vært fint om noen av dem ville svare. Men jeg skal nok finne ut av det.
Til Toppen Go down
akke




Antall Innlegg : 2
Join date : 13.09.2010

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyMan Sep 13, 2010 4:11 pm

Hei!

Jeg fikk Ford ensjø til å programmere kjørelys, ingen problem det.
Til Toppen Go down
jvelle




Antall Innlegg : 2
Join date : 26.10.2010

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyOns Des 08, 2010 12:53 pm

Har en 2007-mod importert Galaxy, merkeverksted i Ålesund programerte kjørelysene for 600kr.
Til Toppen Go down
Alfa
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 10.03.2011

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptySøn Mar 13, 2011 12:18 am

Hei!

Har nettopp kjøpt "ny" 2010 facelift Titanum og lurer på dette med kjørelys. Skal lysene stå i posisjon "O" (da er led lysene på) eller helt til høyre på "automatic" til vanlig?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptySøn Mar 13, 2011 9:35 am

Alfa skrev:
Hei!

Har nettopp kjøpt "ny" 2010 facelift Titanum og lurer på dette med kjørelys. Skal lysene stå i posisjon "O" (da er led lysene på) eller helt til høyre på "automatic" til vanlig?



I stilling 0 lyser kun Ledsene. I stilling auto slår hovedlysene seg automatisk på når det blir mørkt. I innstillingen til venstre for auto har vi "vanlig" lys. Altså hovedlysene på, også baklysene.


Jeg bruker auto, da slår hovedlysene seg på i tuneller av seg selv også Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Alfa
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 10.03.2011

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyMan Mar 14, 2011 12:10 am

OK! Men ved dagslys og i stilling "automat" er det da kun led som står på, og så slås vanlig lys på når det blir mørkt eller tunnell?

Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyMan Mar 14, 2011 12:53 am

Alfa skrev:
OK! Men ved dagslys og i stilling "automat" er det da kun led som står på, og så slås vanlig lys på når det blir mørkt eller tunnell?




Bingo cheers
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
zem
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 11.01.2011
Bosted : Trondheim

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyTir Mar 15, 2011 6:53 pm

Hmm... Jeg kjører normalt med lysene i stilling "auto". Når "vanlig lys" går på, slokker LED'ene og man får et "svakt" lys i de runde lysene under hovedlyset. Av og til møter jeg biler hvor "vanlig lys" + LED er tent - Hva er det slags innstilling?
Til Toppen Go down
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 42
Bosted : Troms

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyTir Mar 15, 2011 8:06 pm

Jeg har også registrert svakt lys i tåkelysene uansett hva jeg skrur på, og jeg håper ikke at dette er noe Lovens Lange Arm kicker på dersom jeg blir stoppet i kontroll. :/
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyTir Mar 15, 2011 9:07 pm

zem skrev:
Hmm... Jeg kjører normalt med lysene i stilling "auto". Når "vanlig lys" går på, slokker LED'ene og man får et "svakt" lys i de runde lysene under hovedlyset. Av og til møter jeg biler hvor "vanlig lys" + LED er tent - Hva er det slags innstilling?



Hørtes veldig rart ut. Du sier du har Leds, ergo har du facelift modellen.
Men at de små runde tåkelysene tennes høres rart ut. Det vil si at når du kjører med nærlys, så har du nærlys, leds og svakt lys i tåkelyktene?

Mine tåkelykter tennes bare når jeg setter dem på med bryteren for tåkelys. Heller ingen innstilling som gjør at de lyser svakt.

I auto innstilling er mine Leds tent i dagslys, men nærlys og svakt ledlys når det blir mørkt.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyTir Mar 15, 2011 9:10 pm

emin skrev:
Jeg har også registrert svakt lys i tåkelysene uansett hva jeg skrur på, og jeg håper ikke at dette er noe Lovens Lange Arm kicker på dersom jeg blir stoppet i kontroll. :/


Jeg kjenner ikke til lyssystemet på "gamle" maxen, men hvis den ikke er tuklet med, men levert slik fra fabrikk så kan ikke onkel gi deg påpakk for noen verdens ting.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 42
Bosted : Troms

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyTir Mar 15, 2011 10:15 pm

MortenS skrev:
emin skrev:
Jeg har også registrert svakt lys i tåkelysene uansett hva jeg skrur på, og jeg håper ikke at dette er noe Lovens Lange Arm kicker på dersom jeg blir stoppet i kontroll. :/


Jeg kjenner ikke til lyssystemet på "gamle" maxen, men hvis den ikke er tuklet med, men levert slik fra fabrikk så kan ikke onkel gi deg påpakk for noen verdens ting.

Nei, det er det mannen sier også.
Til Toppen Go down
zem
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 11.01.2011
Bosted : Trondheim

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyTir Mar 15, 2011 10:21 pm

MortenS skrev:
zem skrev:
Hmm... Jeg kjører normalt med lysene i stilling "auto". Når "vanlig lys" går på, slokker LED'ene og man får et "svakt" lys i de runde lysene under hovedlyset. Av og til møter jeg biler hvor "vanlig lys" + LED er tent - Hva er det slags innstilling?



Hørtes veldig rart ut. Du sier du har Leds, ergo har du facelift modellen.
Men at de små runde tåkelysene tennes høres rart ut. Det vil si at når du kjører med nærlys, så har du nærlys, leds og svakt lys i tåkelyktene?

Mine tåkelykter tennes bare når jeg setter dem på med bryteren for tåkelys. Heller ingen innstilling som gjør at de lyser svakt.

I auto innstilling er mine Leds tent i dagslys, men nærlys og svakt ledlys når det blir mørkt.

Nei, Leds slokker - kun nærlys + svakt tåkelys :-/
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyTir Mar 15, 2011 10:55 pm

zem skrev:
MortenS skrev:
zem skrev:
Hmm... Jeg kjører normalt med lysene i stilling "auto". Når "vanlig lys" går på, slokker LED'ene og man får et "svakt" lys i de runde lysene under hovedlyset. Av og til møter jeg biler hvor "vanlig lys" + LED er tent - Hva er det slags innstilling?



Hørtes veldig rart ut. Du sier du har Leds, ergo har du facelift modellen.
Men at de små runde tåkelysene tennes høres rart ut. Det vil si at når du kjører med nærlys, så har du nærlys, leds og svakt lys i tåkelyktene?

Mine tåkelykter tennes bare når jeg setter dem på med bryteren for tåkelys. Heller ingen innstilling som gjør at de lyser svakt.

I auto innstilling er mine Leds tent i dagslys, men nærlys og svakt ledlys når det blir mørkt.

Nei, Leds slokker - kun nærlys + svakt tåkelys :-/


Hørtes veldig rart ut.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
zem
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 11.01.2011
Bosted : Trondheim

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyOns Mar 16, 2011 10:41 am

MortenS skrev:
zem skrev:

Nei, Leds slokker - kun nærlys + svakt tåkelys :-/


Hørtes veldig rart ut.

Du har også en bil som er produsert rett før "full facelift", right? Og der er det ikke sånn? Dvs du får nærlys + svakt lys i LEDs?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyOns Mar 16, 2011 11:22 am

zem skrev:
MortenS skrev:
zem skrev:

Nei, Leds slokker - kun nærlys + svakt tåkelys :-/


Hørtes veldig rart ut.

Du har også en bil som er produsert rett før "full facelift", right? Og der er det ikke sånn? Dvs du får nærlys + svakt lys i LEDs?

Ja min bil er produsert en uke før fabrikkene gikk over til "full Facelift". Så jeg har en 2011 modell, men kun utvendig facelift.
Da har jeg antakelig fått med det "nye" lyssystemet, der de runde smålyktene kun fungerer som tåkelys.

Hos deg fungerer de som tåkelys og parklys tydeligvis. Samme som på "gamle" maxen..
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
zem
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 11.01.2011
Bosted : Trondheim

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyOns Mar 16, 2011 12:43 pm

MortenS skrev:
zem skrev:
MortenS skrev:
zem skrev:

Nei, Leds slokker - kun nærlys + svakt tåkelys :-/


Hørtes veldig rart ut.

Du har også en bil som er produsert rett før "full facelift", right? Og der er det ikke sånn? Dvs du får nærlys + svakt lys i LEDs?

Ja min bil er produsert en uke før fabrikkene gikk over til "full Facelift". Så jeg har en 2011 modell, men kun utvendig facelift.
Da har jeg antakelig fått med det "nye" lyssystemet, der de runde smålyktene kun fungerer som tåkelys.

Hos deg fungerer de som tåkelys og parklys tydeligvis. Samme som på "gamle" maxen..

Hmm... Min er også en 2011-modell, produsert i august 2010, og det betyr isåfall at det er flere varianter enn "utvendig facelift" og "full facelift".

Det som er enda mer interessant er at Ford har en "servicemelding" som går på at LED-lyset forstyrrer radio'n. Det løser de ved å montere nye lys og da får man samtidig en endring i hvordan lysene fungerer... Får vel lytte etter "radiostøy" fremover :-)
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyOns Mar 16, 2011 1:01 pm

zem skrev:
MortenS skrev:
zem skrev:
MortenS skrev:
zem skrev:

Nei, Leds slokker - kun nærlys + svakt tåkelys :-/


Hørtes veldig rart ut.

Du har også en bil som er produsert rett før "full facelift", right? Og der er det ikke sånn? Dvs du får nærlys + svakt lys i LEDs?

Ja min bil er produsert en uke før fabrikkene gikk over til "full Facelift". Så jeg har en 2011 modell, men kun utvendig facelift.
Da har jeg antakelig fått med det "nye" lyssystemet, der de runde smålyktene kun fungerer som tåkelys.

Hos deg fungerer de som tåkelys og parklys tydeligvis. Samme som på "gamle" maxen..

Hmm... Min er også en 2011-modell, produsert i august 2010, og det betyr isåfall at det er flere varianter enn "utvendig facelift" og "full facelift".

Det som er enda mer interessant er at Ford har en "servicemelding" som går på at LED-lyset forstyrrer radio'n. Det løser de ved å montere nye lys og da får man samtidig en endring i hvordan lysene fungerer... Får vel lytte etter "radiostøy" fremover :-)


Ingen servicemelding når jeg går inn på Etis og sjekker min bil.
Da gjelder vel servicen facelift modellene som ikke har de nyeste lysinnstillingene da.

Zem: Har du en egen parklyspære i de runde lyktene under hovedlyset? Eller er det den H1 pæra som bare lyser svakt?
Jeg har bare en H1 pære her. Ingen mulighet for svakt/dempet lys..
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
zem
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 11.01.2011
Bosted : Trondheim

Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys EmptyOns Mar 16, 2011 1:44 pm

MortenS skrev:

Ingen servicemelding når jeg går inn på Etis og sjekker min bil.
Da gjelder vel servicen facelift modellene som ikke har de nyeste lysinnstillingene da.

Zem: Har du en egen parklyspære i de runde lyktene under hovedlyset? Eller er det den H1 pæra som bare lyser svakt?
Jeg har bare en H1 pære her. Ingen mulighet for svakt/dempet lys..

Jeg finner heller ikke servicemeldinga knyttet opp mot bilen, men i den generelle oversikten (hvor det er flere andre meldinger som gjelder utstyr jeg ikke har på min bil)

Skal sjekke det med pærene... Ser det blir sagt i andre forum at den "fiksen" gjør at en pære aldri mer vil lyse... (fordi funksjonaliteten blir overført til LED-lyset)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Automatiske kjørelys Empty
PosteTema: Re: Automatiske kjørelys   Automatiske kjørelys Empty

Til Toppen Go down
 
Automatiske kjørelys
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: