Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Er det ingen feil på S MAX ??????

Go down 
+20
Keyless
Harald
MortenS
SES
sebulba
anrami
Telemark
ajohre
Boxer
Dalaxy
Titanium S
smaxi
Roger
Thomas1
Snabron
madmax
VJK
kjetilmann
Steinar
kjesk
24 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Hel-Max
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 39

Er det ingen feil på S MAX ?????? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Er det ingen feil på S MAX ??????   Er det ingen feil på S MAX ?????? - Page 2 EmptyTir Des 20, 2011 1:37 am

Ja bilen kan absolutt anbefales, men eg tipper at dei fleste er einige i at Toyota/Mazda/Honda etc. har sikkert generelt mindre problemer. Men skal en ha litt meir spennende bil, og ikkje minst plass mtp barn så er s-maxen ganske nært det ultimate. Du får super familiebil men likevel så går det ikkje utover køyregleden.

Ellers; eg har ein 1.8 tdci 2007 mod, og eg kan som mange andre skrive under på ein del av dei allerede nevnte feila og problema. En del er nok småplukk som går greitt å leve med, men som kan vitne om dårleg interiørkvalitet. F.eks. slik som den skjøre pianolakken i midtkonsollen rundt handbrekka (full av riper) og også dette lokket i midten (låsen knakk). Fikk ny på reklamasjon.

CD/radioen min vil ikkje lagre dato/klokke. Dette irriterer meg! Ford konkl. med at dette ikkje er noko å gjere med (har fått bytta ut heile CD/radioen uten hell).

Lurer på om andre har dette problemet??

Det er greitt at problema blir fiksa når det er reklamasjon, men kva viss problema fortsetter etter 5 år er gått....? Da kan det fort begynne å bli dyr bil viss problema øker på. Er nok litt overraska over at det er så mykje tull/småplukk på så pass ny bil.
Til Toppen Go down
Telemark
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 5

PosteTema: Problemer med auto start-stop funksjonen på 2011 modell   Er det ingen feil på S MAX ?????? - Page 2 EmptyTor Aug 09, 2012 11:44 am

Hadde min s-max 1,6 TDCI 2011 modell på service i dag. Klaget på en ulyd i motoren når den var kald og gikk på tomgang. Denne forsvant når motorer var varm. Etter å ha oppgradert software var ulyden borte, men når stopper motoren nesten med en gang jeg har startet den. Får opp meldingen "Auto start/stop. Manuell start krevs" Har flere samme erfaring med auto start/stop funksjonen? Den stopper når motoren står i gir og klutchen er inne. Når motoren er varm oppfører den seg normalt bortsett fra at den virker lavere stilt og må ha mer turtall med bakkestart og igangsetting.

Høres dette kjent ut?
Til Toppen Go down
tercel
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 32

PosteTema: Re: Er det ingen feil på S MAX ??????   Er det ingen feil på S MAX ?????? - Page 2 EmptyTir Aug 14, 2012 1:14 pm

Kjøpte en 2008 mod med automatgir kjørt 58.000 km i fjor. Har nå kjørt 78.000km og er veldig fornøyd. Fikk byttet en parkeringssensor på garantien, men har ellers vært feilfri.

Som mange andre her har beskrevet irriterer imidlertid den billige plasten i interiøret. Det blir fort mye riper rundt håndbrekket.
Til Toppen Go down
oystein

Antall Innlegg : 1

PosteTema: Re: Er det ingen feil på S MAX ??????   Er det ingen feil på S MAX ?????? - Page 2 EmptyFre Sep 07, 2012 12:28 am

Hei
Vi skal bytte ut en 05 modell Renault Grand Scenic. Har vært en praktisk og grei familiebil til små barn. Nå er de ute av barnestoler, men krever fortsatt plass (pluss utstyr) så både baksete og bagasjerom er viktig. S-Max er opplagt alternativ. Men - det er jo bare kaos i kvalitetsvurderinger. Noen statistikker topper den, andre er den på bunnen av. Dermed føles det litt utrygt å velge S-Max. Det jeg lurer litt på er om det var relativt mye feil på de første årgangene, men at det gradvis er blitt bedre. Kan kanskje forklare hvorfor den får så varierte vurderinger av kvalitet. Noen som kan hjelpe, spesielt dersom en kjenner til de nyeste årsmodellene?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Er det ingen feil på S MAX ??????   Er det ingen feil på S MAX ?????? - Page 2 EmptyLør Sep 08, 2012 9:54 pm

Min 2011 modell runder i disse dager 40.000km. Har teknisk gått helt feilfritt.

To (små)ting som må utbedres på service - Løst tanklokk og noe feil med bluetooth streaming.

Min forrige nye bil, en Vw Passat 2007 modell hadde pr.40.000km være inne på verksted flere ganger. Bland annet tappet den seg selv for strøm så den ikke startet om morningen.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Sponsored content

PosteTema: Re: Er det ingen feil på S MAX ??????   Er det ingen feil på S MAX ?????? - Page 2 Empty

Til Toppen Go down

Er det ingen feil på S MAX ??????
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Haifinne,men ingen nav!
» Ingen liv i Turbo, MAX 2500 O/min. 2.2 TDCI