| Er det ingen feil på S MAX ?????? | |
|
+20Keyless Harald MortenS SES sebulba anrami Telemark ajohre Boxer Dalaxy Titanium S smaxi Roger Thomas1 Snabron madmax VJK kjetilmann Steinar kjesk 24 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
kjesk Very Freak
Antall Innlegg : 46 Join date : 27.06.2008
| Tema: Er det ingen feil på S MAX ?????? Søn Jul 06, 2008 12:14 am | |
| Er S MAX feilfri . Eg ser at det er mange medlemmer her så det må vel vera erfaringer som andre kan lære av. Eller er det bare å gløyme dette forumet og bruke Mondeo forum ?? Elektronikkproblemer er kanskje felles for desse bilene. Henter bilen på Onsdag og gleder meg som ein unge. | |
|
| |
Steinar Little Freak
Antall Innlegg : 7 Join date : 21.04.2008
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Tir Jul 08, 2008 10:29 am | |
| Overraskende lite feil på min. Etter 35000 km har jeg hatt flg: - kraftig ulyd i vifta (etter ca 5000 km). Forsvant av seg selv. - Støtfanger bak for høy slik at bakluke tok i. - Dunkelyd i forstilling (like etter 20000 km service). Verkstedet påstod jeg ikke hadde skrudd til hjulboltene godt nok!, men etter 3 timer feilsøking fikk de fjernet lyden. De ville ikke si hva som var feil (vi har smørt og justert litt..), sannsynligvis var det for flaut. - Forøvrig er det litt vibrasjon (på høye gir rundt 1800 omdreinger) og noen ulyder (ved gasslipp i lav fart - høres ut som en wastegate som åpner), men det er så lite at jeg gidder ikke prøve å få gjort noe med det. Når det gjelder positive og negative ting med S-max: Postitivt: Plass, god å kjøre, utseende, fleksibilitet (setene er geniale) Negativt: Kvalitet i interiør er hårreisende. Plasten blir oppskrapet bare en ser på den. Setetrekk slites fort. Her skinner lav innkjøpspris for mye igjennom. Lakk er heller ikke av spesielt høy kvalitet - Tåler lite. Motoren har en slitsom karakteristikk. Ingenting skjer under 2000 og over 4000, men her ser det ut til at det kan løses med ny software. | |
|
| |
kjetilmann
Antall Innlegg : 3 Join date : 03.06.2008 Age : 49
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Ons Jul 09, 2008 2:01 pm | |
| Overraskende mye feil på min (25.000 km): -Høyttalerene i begge bakdørene var løse ved levering -Skiftet svinghjul grunnet vibrasjoner ved 1800 rpm (1,8 - 125) -begge bakdører skjevstilt slik at de "stod ut" fra resten av karrosseriet, justert av verksted. -Parkeringssensorer forran skiftet grunnet korrosjon. -Nå fusker de bakre parkeringssensorene av samme årsak -mye lakkslitasje på framkant av hjulbue/skjerm bak grunnet stensprut (design"feil"). Dette vises meget godt på svart bil. -Rattet er litt skjevstilt (noen grader mot høyre) -"armlenet" har ramlet frahverandre noen ganger samt den billige plastlåsen er slitt ned slik at det lille ekstrarommet er vanskelig å komme til -Plasten på håndbrekket har gått i "tusen knas" -Ny software til motor grunnet dårlig trekkkraft under 2000 rpm Heldigvis så har ikke forhandler stilt spørsmål ang utbedring av feilene ovenfor, men det er meget stor irritasjon å måtte ha den på jevnlige verkstedbesøk for å fikse disse tingene. Forhåpentligvis så blir det ikke stort mere etter at jeg har fått fikset parkeringssensorene bak. | |
|
| |
VJK Normal Freak
Antall Innlegg : 13 Join date : 01.02.2008 Age : 44 Bosted : Askim
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Man Aug 04, 2008 11:31 pm | |
| Hatt veldig lite jeg: - Har oppdatert software grunnet feil med motorvarmer - Slitt med "nervøse" parkeringssensorer - Fikk beskjed om å bytte olje etter få kilometer
Ellers er dette den "beste" bilen jeg har hatt bortsett fra en Lexus for noen få år siden. Alle de fem bilene jeg ellers har hatt har det vært mye mere feil med en S-Maxen. | |
|
| |
Steinar Little Freak
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Fre Okt 24, 2008 6:37 pm | |
| Har nå rundet 43000 km og det begynner å bli litt flere feil: - Vannlekkasje gulv høyre side - Vindu på førersiden går av og til opp igjen ved lukking - Har fått oppdatert software uten at det hjalp så veldig - Dunkelyden i forstillingen er tilbake igjen - Termostaten er gåen. - Lakken tåler lite. Blir lett steinsprut og mye slitasje bak på kanalene/ nedre kant av bakdør. - Vibrasjonene irriterer mer og mer. - Generelt høyt støynivå - aldri i tvil om at det er en diesel. - Kjørecomputer viser 20% for lite forbruk og alt for høy utetemperatur Skal på service over helga og håper de kan få fikset noe av feilene. | |
|
| |
madmax Big Freak
Antall Innlegg : 61 Join date : 03.03.2008 Age : 57 Bosted : stjørdal
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Lør Okt 25, 2008 7:10 pm | |
| parksensor foran er mildt sagt overnervøs. Har vært inne på verkstedet 1 gang, men det blir en tur til. De sa de hadde justert følsomheten første gangen, men det er ihvertfall ingen forskjell. Den piper bare det er en helling oppover på veien. Den piper også på den singel belagte gårdsplassen min. Overfølsom, JA! | |
|
| |
Steinar Little Freak
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Lør Nov 08, 2008 10:04 am | |
| Da har bilen vært på service. Vannlekkasjen viste seg å være AC-en. Termostaten ble byttet. Dunkelyden kunne de ikke høre. Varmetrådene i frontruta har sluttet å virke i noen felt. Iflg verkstedet skyldes det steinsprut og er ingen garantisak. Steinsprutene er så små at de nesten er usynlig. Utrolig at ruta skal tåle så lite. Hadde en mondeo 1,8-100 som lånebil de dagene bilen var inne. Den går mye stillere, er ikke så dau under 1800 (men dauere over), MYE bedre lyd i stereoen (sony). Men s-maxen min er mye bedre å kjøre da den er betydelig stivere i understellet. Konklusjon etter 2 år og 45000 km. Kjøreegenskaper, utseende, plass: Meget bra Antall feil, forbruk: Medium Kvalitet (lakk, interiør etc), støy, motor: dårlig Verksted: Meget dårlig Hadde bilen blitt bygd av bmw så hadde den vært fantastisk (og også alt for dyr). | |
|
| |
Snabron Normal Freak
Antall Innlegg : 20 Join date : 06.01.2009
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Tir Jan 06, 2009 11:46 am | |
| Feilen med varmetrådene i frontruta er velkjent på S-Max. Jeg har byttet frontrute to ganger (produksjonsdato på bilen er tidlig november 2006) , begge ganger under garanti og uten spørsmål. Jeg bruker forøvrig Kverneland i Trondheim. Så stå på litt overfor forhandleren -- dette har garantert ingenting med steinsprut å gjøre, og det burde forhandleren vite. Sist gang var for halvannen måned siden, og så langt har det ikke oppstått nye feil. | |
|
| |
Thomas1
Antall Innlegg : 4 Join date : 25.02.2009
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Fre Mar 06, 2009 5:32 pm | |
| - Snabron skrev:
- Feilen med varmetrådene i frontruta er velkjent på S-Max. Jeg har byttet frontrute to ganger (produksjonsdato på bilen er tidlig november 2006) , begge ganger under garanti og uten spørsmål. Jeg bruker forøvrig Kverneland i Trondheim. Så stå på litt overfor forhandleren -- dette har garantert ingenting med steinsprut å gjøre, og det burde forhandleren vite. Sist gang var for halvannen måned siden, og så langt har det ikke oppstått nye feil.
jeg har også problem med varmetrådene, bil produsert nov 06. Bilen er bruktimpotert, er dette en garantisak? | |
|
| |
Roger Big Freak
Antall Innlegg : 59 Join date : 22.02.2009
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Lør Mar 07, 2009 2:44 am | |
| Om den er brukt importert eller kjøpt ny skulle ikke ha noe å si tror jeg, ville nå prøvd meg på Ford jeg hvis jeg var deg. | |
|
| |
smaxi Little Freak
Antall Innlegg : 5 Join date : 21.05.2009
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Man Mai 25, 2009 1:12 pm | |
| Hos meg blinkar lampene for ABS og ESP stadig vekk. Verkstedet har enno ikkje funne feilen. Loket på midtkonsollen løsna etter knapt eit år, vart repartert og sit enno fast Dyrast hittil var feil med hjulstillinga (alle fire hjula peika kvar sin veg) som sleit ut fire dekk på rekordtid. Dette har blitt forbrukarsak. | |
|
| |
Titanium S Normal Freak
Antall Innlegg : 22 Join date : 05.05.2009
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Tor Aug 20, 2009 11:30 am | |
| Eg har 5" navigasjon. Sjølv lenge etter at motor er stoppa summar det i den. Er det nokon som har opplevd dette? Er redd for at den trekker strøm. Venstre framdør er feil justert slik at den tar borti bakdør når den lukkes igjen. Dette har medført at lakk er slitt bort.
Sist endret av Titanium S den Tir Aug 25, 2009 12:28 pm, endret 1 gang | |
|
| |
Dalaxy Normal Freak
Antall Innlegg : 19 Join date : 13.08.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Tor Aug 20, 2009 2:36 pm | |
| - Titanium S skrev:
- Eg har 5" navigasjon. Sjølv lenge etter at motor er stoppa summar det i den. Er det nokon som har opplevd dette? Er redd for at den trekker strøm. Lyden er forresten så høg at den plager meg når det er stillt i kupeen. Eks prøver å sove i fergekø etc.
Jepp. Har same fenomenet eg. Trur det er DVD-plata eller vifta som går ei stund etter tenninga er slått av. Antakeleg er det som ei datamaskin som må slå seg av på rett vis - ikkje berre på/av som ein lysbrytar. Om du vil kan eg høyre med karane på FGOC. Der er det alltid nokon som veit. Daniel | |
|
| |
Titanium S Normal Freak
Antall Innlegg : 22 Join date : 05.05.2009
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Tor Aug 20, 2009 3:43 pm | |
| Hadde vært fin om du kunne gjera det. Lyden er der ihvertfall ei stund etter at bil er stoppa og låst. (Satte meg inni og låste og venta) På 5" versjonen er det minnebrikke (SD RAM?) og ikkje CD/DVD som står i. Tror også det er ei vifte som går. Egentlig ikke noe stort problem. | |
|
| |
Boxer Little Freak
Antall Innlegg : 7 Join date : 23.02.2010
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Tir Feb 23, 2010 1:19 am | |
| Har nå S-Max nr 2, etter krav om ombytte.Kjøpte en 1.8l trend diesel, 2006 modell. Tidenes møkkabil. Spør ikke om hva som var feil, men hva som virket, det er sikkert raskere. Men viktigste feil: Svinghjulprobl, skiftet svinghjul Turbo måtte byttes, Aircondition virket aldri dårlig justerte dører ga kraftig vindsus. Ford kunne ikke skaffe deler, så bilen sto over 6 mnd på verksted. Etter fire mnd sa jeg stopp og krevde ny bil. Etter litt krass brevveksling med Bilia og Ford Norge fikk jeg igjennom bilbytte. Forsåvidt var kundeservice fra både Ford og Bilia som man bør forvente, så det var bra . I dag er jeg fornøyd eier av en 2008 modell. MEN: Jeg er mest fornøyd fordi jeg nå har 2.0 diesel, ikke 1.8. 1.8l diesel skulle aldri vært i den bilen. Foruten å være en gammel møkkamotor full av feil, var den ALT for svak for den store tunge bilen. 125 hk 1,8 mot 130 hk 2.0 liter er to vidt forskjellige verdner. 2.0 liters modellen er en kjempefin motor. Bruker ubetydelig mer diesel, men nå kan alle gear brukes. 6. gear på 1,8 kan ikke brukes engang på motorveien, annet enn i lange nedoverbakker som f.eks Lierbakkene. Forøvrig rygget jeg i stykker høyre speil. Fikk pris fra Norsk forhandler på speil, (byttet selv) Pris i Norge drøyt kr 1600,- Pris i Sverige omtrent akkurat kr 1000,- inkl kursforskjell. Enkelt valg når jeg tidvis er innom Sverige i jobb. Sjekket litt priser på forskjellig emerkeverksteder ved første gangs service (20000km). Forskjellen mellom dyreste og billigste var drøyt 1500,- Ganske mye mtp at jeg betalte en 2-3000 for hele servicen. (Husker ikke nøyaktig pris, lenge siden, men forskjellen på ca 1500 er korrekt. Ikke samme forskjeller på 2.gangs service (40.000km) som var mye dyrere. Sjekket ikke Sverige da det ikke passet, men trolig mye å hente. Ellers har jeg oppdaget på begge biler problemer med steinsprut foran bakre hjulbuer. Etter drøyt 50.000km har jeg byttet begge nærlyspærer. Enklet å bytte selv og tar max 5-10 minutter. Alt man trenger er ny pære og skrutrekker. (ikke xenon). Kraftig lukt av "sure tær" i bilen fra ca 40.000 km. Ikke noe feil, bare klimaanlegget som trengte rens. Helt fin etterpå. IKKE bruk Bilia glassverksted. Etter liten steinsprut fikk jeg beskjed om å bytte rute. Ved annenhåndsvurdering hos Riis bilglass, fikk jeg beskjed om å ta en kaffe og vente 30 minutter på stedet. Vips, ruta var fin. Passe kynisk og uprofesjonelt av Bilia Glassverksted på Økern. De vil bare ha fortjeneste på å skifte dyr oppvarmet frontrute. Det hadde kostet meg 2000 i egenandel og forsikringsselskapet mitt minst 6000... Ellers må jeg skryte av en fantastisk bil å kjøre! (Mondeo er bedre, men den er fantastisk). S-max må være den suverent beste 7-seter hva gjelder kjøreopplevelse. Kjører Yokohama piggfri vinterdekk, og står aldri fast, til tross for tidvis vanskelige veier. Ellers er ESP også fantastisk. Jeg tør påstå at den trolig reddet livet mitt etter at alle fire hjula slapp i høyresving med møtende trailer (min feil, kjørte over grensa). Uten ESP hadde jeg ALDRI klart å hente inn sladden. | |
|
| |
ajohre
Antall Innlegg : 3 Join date : 24.07.2011
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Søn Jul 24, 2011 1:33 pm | |
| Bilen fremdeles feilfri etter 19000km,kun lakkslitasje på bakre hjulbuer. Supergod bil titanium S med X pakke +++ 140 hk med powershift | |
|
| |
kjesk Very Freak
Antall Innlegg : 46 Join date : 27.06.2008
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Lør Nov 05, 2011 9:09 pm | |
| Endeledd framme må byttast på 53 000 km. Div. foringar byrjar å bli dårlege. 2008 model. Kanskje på tide å handle. Er det nokon som har prøva den nye Sharan ?? | |
|
| |
Telemark Little Freak
Antall Innlegg : 5 Join date : 05.11.2011
| Tema: Vibrasjon/ulyd fra motoren på tomgang? Lør Nov 05, 2011 10:46 pm | |
| Er det noen som har vært borti vibrasjon/rumling fra motoren når den går på tomgang og motoren er kald? Høres nesten ut som noe er løst. Kjører en 2011 modell, 1,6 TDCI og er ellers godt fornøyd! | |
|
| |
anrami
Antall Innlegg : 1 Join date : 14.11.2011
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Man Nov 14, 2011 11:05 am | |
| Vi vurdere å kjøpe ny S-max fordi vi trenger bil som det går tre barneseter i og S- maxen er den som tiltaler oss veldig. Vi vurdere og Verso. Har lest en del om s- maxen og ser at nesten samtlige her inne har hatt problemer med sin bil. Enten vond lukt, lister som faller av, dårlig lakk, panser som ikke går i lås etc. Er det virkeleg så mye galt med de? Bilen må stå ute, og her kan det fort bli over -20. Ser at noen skriver at det kan bli en utfordring. Har kjørt Toyota i 3 år uten noe form for problemer, så hvorfor burde jeg velge S-max? (foruten at det er det jeg har lyst på ) | |
|
| |
sebulba Big Freak
Antall Innlegg : 66 Join date : 19.10.2010 Bosted : Lommedalen
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Man Nov 14, 2011 12:01 pm | |
| Hei. Jeg har straks hatt min 2011 mod i et år og er strålende fornøyd. Det vil altiv være noen biler med avvik, det gjelder alle modeller. Min bil står også ute og -20 er ikke uvanlig hos meg heller. Sørg for å ta med webasto brenner når du kjøper bilen. Det følger med fjernkontroll til denne og start brenneren 20 minutter før du skal dra. Bilen kan absolutt anbefalles! | |
|
| |
SES Big Freak
Antall Innlegg : 65 Join date : 11.08.2010 Bosted : Haslum
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Man Nov 14, 2011 12:21 pm | |
| Hallo! Har heldigvis hatt feilfri bil (2011 Titanium S, 140 hk, man gear, 20000 km) i litt over 1 år. Kjørte til Italia i sommer med 3 unger. Suverent! Angrer ikke i det hele tatt på kjøpet. Kona og ungene klager på litt for mørktonede ruter bak og kan være enig i det ifm rygging og litt dårlig lys. Kjører en del korte turer til og fra jobb og monterte DEFA batterilader for å unngå problemet flere andre har opplevd at kupe/forvarmer tapper batteriet. Er visstnok ikke noe problem lenger, hevdes det. Første bil m/ diesel og syntes bilen er litt treig i oppstarten, men har forstått at dette er litt typisk turbodiesel. Skal vel innrømme en smule "irritasjon" over vindusvisker sensoren som jeg syntes aldri jobber når jeg vil....bagatell Lykke til ! | |
|
| |
MortenS FordFreak Team Moderator
Antall Innlegg : 394 Join date : 23.04.2010 Bosted : Ski
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Man Nov 14, 2011 12:36 pm | |
| Kan absolutt anbefale s max.
Hvorfor du skal velge S max fremfor Verso? PRØV S max sier jeg bare da, så kjønner du fort hvorfor du skal velge maxen fremfor versoen. :-) Jeg har hatt min litt over et år nå, uten noen store feil. Litt småting/rusk er det jo med alle biler. Alle merker har sine gjengangere av feil. For maxen gjelder det sånn som f.eks panserlåsen.
Hvis man er opptatt av kjøreglede i tillegg til den opplagte grunnen til å kjøpe max- altså barn!, så kan jeg garantere deg at du ikke finner noen mer riktig bil. Ihvertfall ikke i "normal" prisklasse. Hvis du tenker på å kjøpe ny max, så anbefaler jeg powershift kassa. Da får du en helt fantastisk komfort og kjøreglede.
Min forrige bil, en 2007 modell VW Passat, var det mye feil med. Maange ganger inn og ut av verksted. Mye småting, men også et stort problem, som at den om vinteren flere ganger ikke ville starte om når det var kaldt ute. | |
|
| |
Harald
Antall Innlegg : 1 Join date : 11.11.2011
| |
| |
Keyless Ford Freak
Antall Innlegg : 147 Join date : 15.07.2010
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Man Nov 21, 2011 10:35 pm | |
| | |
|
| |
mortenej
Antall Innlegg : 1 Join date : 04.12.2011
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? Søn Des 04, 2011 1:05 am | |
| - anrami skrev:
- Vi vurdere å kjøpe ny S-max fordi vi trenger bil som det går tre barneseter i og S- maxen er den som tiltaler oss veldig. Vi vurdere og Verso. Har lest en del om s- maxen og ser at nesten samtlige her inne har hatt problemer med sin bil. Enten vond lukt, lister som faller av, dårlig lakk, panser som ikke går i lås etc. Er det virkeleg så mye galt med de? Bilen må stå ute, og her kan det fort bli over -20. Ser at noen skriver at det kan bli en utfordring. Har kjørt Toyota i 3 år uten noe form for problemer, så hvorfor burde jeg velge S-max? (foruten at det er det jeg har lyst på )
Kan trygt anbefale S-Max, kjøpte vår ny høsten 2006 (2007 mod) har vært borti noen av de problemene som nevnes, bla lekk A/C og ødelagt lås på midtkonsoll, samt annet små plukk. alt fikset på garanti, tom høytalerne bak som tok kvelden etter 4.5 år ble rettet kostnadsfritt uten spm. Har nå gått 81000 uten andre kostnader enn service og dekk bytte (18" er ikke akkurat økonomisk:)). Har 1.8 125 hk og er fornøyd med motoren, men noe mindre motor ville jeg ikke anbefale. Med tanke på plass og kjørekomfort villle jeg langt heller valgt S-max fremfor Verso. De feilene jeg har hatt ser jeg på som barnesykdommer og burde være ordnet på ny bil. Lykke til med valget. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Er det ingen feil på S MAX ?????? | |
| |
|
| |
| Er det ingen feil på S MAX ?????? | |
|