Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Freshe opp lakken litt..?

Go down 
AvInnlegg
Prikkfri
Normal Freak
Normal Freak
Prikkfri

Antall Innlegg : 12

Freshe opp lakken litt..? Empty
PosteTema: Freshe opp lakken litt..?   Freshe opp lakken litt..? EmptyTor Aug 22, 2013 1:52 am

Lei av at lakken alltid ser litt for matt ut, selv etter grundig vask?

Jeg var en sånn, før jeg fant frelsen..

Har akkurat gått til anskaffelse av en '08 S-Max selv, og er litt over middels interessert i bilpleie..
Den så ikke veldig bra ut i lakken når jeg fikk se den med egne øyne, så jeg bestemte meg for å gå fullstendig over bilen lakkwise.

Sjansen gikk til Meguiars Ultimate Compound..

Freshe opp lakken litt..? G17216_UltimateCompound

Etter en grundig håndvask med bilsjampo og en seriøs spyling, heiv jeg på litt på en flate oppå taket.

Dette er resultatet:

Freshe opp lakken litt..? 577745_10153144827890554_1116493891_n

Delen til venstre er bare vasket og spylt - den til høyre har fådd samme behandling, bare med Compounden i tillegg. Forskjellen er enorm.. (Bildet gir heller ikke resultatet rettferdigheten den fortjener heller..)

Så jeg tok liksågreit hele taket mens jeg var igang, og gikk over med Meguiars Ultimate Polish..

Freshe opp lakken litt..? Meguiars-ultimate-polish-lg

Tok et nærbilde av lakken idag bakpå hekken (1 regnfylt dag etter)..

Freshe opp lakken litt..? 1013269_10153147874090554_463013527_n

Synd jeg ikke tok bilde av samme plass før jeg startet, så dere kunne se forskjellen, men som det tidligere bildet viser, så funker denne greia 'temmelig' bra.

Håper det er til hjelp for noen der ute som er litt rådville, og/eller kunne tenkt seg/vurderer å gjøre noe med lakken..

Har du noen timer å slå ihjel, og vil freshe opp lakken litt..

- go for it.
Til Toppen Go down

Freshe opp lakken litt..?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Litt hjelp til en MaxNubie:)
» Da skal maxen min selges.(med litt tungt hjerte)