Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 xenonkit i fjernlys

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Tarald
Normal Freak
Normal Freak
Tarald


Antall Innlegg : 12
Join date : 11.06.2012

xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys EmptyFre Sep 28, 2012 5:27 am

Holder på å konvertere fjernlysene til xenon, men mangler strømmåler. Er det noen som vet om den brune ledningen i lykta er positiv. Går rett ut ifra at alle sorte er negativ. Regner med et relativt heftig fjernlys med 55W xenon. Noen erfaringer her? Cool
Til Toppen Go down
Tarald
Normal Freak
Normal Freak
Tarald


Antall Innlegg : 12
Join date : 11.06.2012

xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: Re: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys EmptyFre Sep 28, 2012 11:34 pm

Fikk det til. Og til dere som lurer... helt rått lys med xenon i fjernlysa Cool Smile
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: Re: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys EmptyLør Sep 29, 2012 10:59 pm

Har samme prosjekt i tankene jeg også.

Jeg har orginal bi-xenon, så da er det jo xenonlampa og en halogen H1 pære som lyser samtidig. Har et H1 xenonsett som med tiden skal inn der halogenpæra sitter.

Syntes jo egentlig det er knallbra lys på bilen, men mye vil ha mer :-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Tarald
Normal Freak
Normal Freak
Tarald


Antall Innlegg : 12
Join date : 11.06.2012

xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: Re: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys EmptyLør Sep 29, 2012 11:06 pm

samme som meg det. Xenon i nærlys og et H1Sett i langlysa. Litt styr å få plasert balasten skikkelig på høyrelykta. Måtte skrus fast i bjelken under lykta, men det er hull der fra før. På venstresiden er det lettere, da det er et hulrom rett bak lykta mellom karoseri og motor. Hele monteringa på begge lykter tok ca 40 minutter. Anbefales.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: Re: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys EmptySøn Sep 30, 2012 9:50 am

Herlig! Da skal jeg få montert settet før neste hyttetur til Trysil :-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: Re: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys EmptySøn Sep 30, 2012 10:21 pm

Tarald:

Var et tur i garasjen for å titte litt på dette istad. Men oppstod et problem:

Nappet ut kontakten på H1 pære og tok den ut, satte så inn xenonpæra. Men hvordan koblet du så til de to strømkablene fra xenonsettet til den orginale strømkabelkontakten? Altså den som sitter på H1 halogenpæra?

Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Tarald
Normal Freak
Normal Freak
Tarald


Antall Innlegg : 12
Join date : 11.06.2012

xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: Re: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys EmptySøn Sep 30, 2012 10:47 pm

På H1 xenonkit er det 2 stk kabelsko. På strømmen fra lykta er det en plastplugg med metall rundt. Den bredeste kabelskoen skal inn i sprekken der vi normalt sett putter inn en vanlig halogenpære. Den smaleste kabelskoen klemmes inn mellom plasten og metallet rundt plasten. Begge disse vil da sitte godt fast, men det kan være lurt å tape litt rundt med isotape.
Til Toppen Go down
Tarald
Normal Freak
Normal Freak
Tarald


Antall Innlegg : 12
Join date : 11.06.2012

xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: Re: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys EmptyMan Okt 01, 2012 12:16 am

http://m.youtube.com/watch?v=a4_X8Ch7OlU

Følg denne linken. Her er det nesten helt lik plugg i lyktehuset, og om du monterer ledningene slik vil det virke.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: Re: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys EmptyMan Okt 01, 2012 1:05 am

Da var jeg virkelig på rett vei når jeg holdt på istad, men var ikke sikker på om det var en hod metode å feste de på. Men siden det tydeligvis er den eneste "rette" måten uten å kutte kabler så gjør jeg et nytt forsøk imorgen.

70w 6000K xenon burde gjøre susen :-)

Takk for hjelpa Tarald!
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
DagH




Antall Innlegg : 1
Join date : 31.08.2008
Bosted : Bykle

xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: Re: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys EmptyMan Okt 08, 2012 12:38 am

Ettermonterte Xenonlys er ULOVLIG og HENSYNSLØST å kjøre med, dere blender andre traffikanter. Møter dere politi/bilitilsyn som har peiling langs vegen venter forelegg/anmeldelse og mangellapp, evt. avskilting...
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: Re: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys EmptyMan Okt 08, 2012 8:44 am

DagH skrev:
Ettermonterte Xenonlys er ULOVLIG og HENSYNSLØST å kjøre med, dere blender andre traffikanter. Møter dere politi/bilitilsyn som har peiling langs vegen venter forelegg/anmeldelse og mangellapp, evt. avskilting...



Vet Dag!
Men som du ser ut av diskusjonen så er det snakk om ettermontert xenon i fjernlysene. Dette er lov ihvertfall for min del. For min bil har orginal bi-xenon. Kravene for å kunne ettermintere uorginal xenon er: Automatisk høydekustering av lykta, lyktespyler og "E" godkjent ettermonteringskit. :-)

Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
SES
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 65
Join date : 11.08.2010
Bosted : Haslum

xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: Re: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys EmptyTor Okt 18, 2012 4:38 pm

Hei!

Noen tips om hvor det er lurt å kjøpe et slikt kit?
Mener også å ha sett xenon kit for ryggelys. Sliter fra tid til annen i høstmørket med å se bakover pga de sotede rutene og den tette bagasjeromgardinen.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: Re: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys EmptyTor Okt 18, 2012 5:38 pm

SES skrev:
Hei!

Noen tips om hvor det er lurt å kjøpe et slikt kit?
Mener også å ha sett xenon kit for ryggelys. Sliter fra tid til annen i høstmørket med å se bakover pga de sotede rutene og den tette bagasjeromgardinen.

Jeg har kjøpt flere xenonkit fra en kar på VACN(vw audi klubb)
De er av god kvalitet og 2 års garanti. Han selger xenon ryggelys også.
Hvis du ønsker(og ikke er medlem der selv) kan jeg godt videreformidle en bestilling til deg.
Mener det er 8-900kr for et H1 sett(men det kan jeg evt. sjekke når jeg kommer hjem til macen)


Jeg har akkurat bestilt meg LED ryggelys til Transporteren min. Den har veldig dårlig ryggelys.
Ikke fått det ennå så vet ikke hvor mye bedre enn det orginale det funker.

Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Sponsored content





xenonkit i fjernlys Empty
PosteTema: Re: xenonkit i fjernlys   xenonkit i fjernlys Empty

Til Toppen Go down
 
xenonkit i fjernlys
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Automatisk hovedlys/fjernlys

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: