Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Automatisk hovedlys/fjernlys

Go down 
4 posters
AvInnlegg
grmm
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 03.10.2010

Automatisk hovedlys/fjernlys Empty
PosteTema: Automatisk hovedlys/fjernlys   Automatisk hovedlys/fjernlys EmptySøn Jan 09, 2011 4:37 pm

Var å hentet min nye S-max Titanium igår, en fantastisk bil (har hatt s-max siden 2006).
Det står at den skal være utstyr med automatisk fjernlys(etis) og det er et ekstra "trinn" på lysbryter for dette, men finner
ikke dette igjen på converse for aktivering ? Har xenon hovedlys på bilen.
Er det noe som kjenner til dette?
Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

Automatisk hovedlys/fjernlys Empty
PosteTema: Re: Automatisk hovedlys/fjernlys   Automatisk hovedlys/fjernlys EmptySøn Jan 09, 2011 5:20 pm

HEi og grattis med bilen, jeg hentet min nye Titanium på fredag og lurer også på dette, har vært igjennom converse uten å finne noe rundt dette. Det er autoinnstilling på bryteren og kanskje den blir styrt gjennom denne. En ting til jeg lurer på er at det er et ganske stort mellomrom mellom setene i rad 2 og bagasjeromstrekket, skal det være sånn?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Automatisk hovedlys/fjernlys Empty
PosteTema: Re: Automatisk hovedlys/fjernlys   Automatisk hovedlys/fjernlys EmptySøn Jan 09, 2011 7:55 pm

Har den kommet med automatiske fjernlys altså? Samme som fl Mondeo?
Ikke auto fjernlys på min facelift "ligth" 2011 modell.

Når lysbryteren min står i auto, så er det kun at den automatisk setter på nærlys og baklysene når det blir mørk.


Sebulba: Litt usikker på hva du mener. Når du sier bagasjeromstrekket, mener du da rollotrekket som du trekker over for å dekke over bagasjerommet?

Altså mellomrommet mellom rolloen og ryggen på setene?
Hvis så, står setene i bakerste stilling? Gjør de det, så er det vel lite man får gjort med mellomrom her. Jeg bruker ikke dette trekket, så jeg vet ikke hvordan det evt. mellomrommet ser ut Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

Automatisk hovedlys/fjernlys Empty
PosteTema: Re: Automatisk hovedlys/fjernlys   Automatisk hovedlys/fjernlys EmptySøn Jan 09, 2011 9:44 pm

Hei og takk for svar. Jeg mener rollotrekket og setene står i bakerste stilling, det er en glippe på 15 cm fra seteryggen og tilbake til skinnen som rollotrekket ligger i. Synes ikke det er spesiellt pent. Jeg tror alikevel ikke at det er autoblend på fjernlysene, har forsket litt på dette og fjernlysene ser ikke ut til å slå seg av.
Til Toppen Go down
SES
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 65
Join date : 11.08.2010
Bosted : Haslum

Automatisk hovedlys/fjernlys Empty
PosteTema: Re: Automatisk hovedlys/fjernlys   Automatisk hovedlys/fjernlys EmptySøn Jan 09, 2011 10:15 pm

Har også 2011 modell (tror jeg, produsert i slutten av september), med xenonfjernlys, men tror ikke den har automatisk fjernlys selv om jeg har autofunksjon bryter. Denne funker vel kun slik som MortenS beskriver på min utgave.

Har også stusset over mellomrommet mellom bagasjeromsovertrekket/rollotrekket. Har ikke sjekket det ennå, men regner med at gapet kan bli mindre ved å legge seteryggen litt mere bakover.

Hadde ellers første langtur igår med full bil (7 stk) et forykende snøvær (turetur Oslo-Porsgrunn). Utrolig bra kjøregenskaper.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Automatisk hovedlys/fjernlys Empty
PosteTema: Re: Automatisk hovedlys/fjernlys   Automatisk hovedlys/fjernlys EmptySøn Jan 09, 2011 10:28 pm

Også med seteryggen i bakeste stilling?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

Automatisk hovedlys/fjernlys Empty
PosteTema: Re: Automatisk hovedlys/fjernlys   Automatisk hovedlys/fjernlys EmptySøn Jan 09, 2011 11:52 pm

MortenS. Hvis det er meg du spør, er seteryggene i "normal stilling" Skal prøve å lene de tilbake i morgen men tror de da blir litt vel "laidback"
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Automatisk hovedlys/fjernlys Empty
PosteTema: Re: Automatisk hovedlys/fjernlys   Automatisk hovedlys/fjernlys EmptyMan Jan 10, 2011 12:19 am

Ja, skrev det litt generelt egentlig. Uten at jeg har sjekket det ut på egen bil, så kankje det blir mellomrom fordi setene kan lenes lenger bak enn hva som kanskje er normal sittestilling. Smile


Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

Automatisk hovedlys/fjernlys Empty
PosteTema: Re: Automatisk hovedlys/fjernlys   Automatisk hovedlys/fjernlys EmptyMan Jan 10, 2011 12:29 am

Er nok det ja, vanskelig å ikke få mellomrom der hvis der skal være mulighet til å legge settene bakover. Når det gjelder automatisk fjern og nærlys er der noe som inngår i filvarslingssystemet. Fant det på utstyrslisten til Mondeo men ikke til S-Max.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Automatisk hovedlys/fjernlys Empty
PosteTema: Re: Automatisk hovedlys/fjernlys   Automatisk hovedlys/fjernlys Empty

Til Toppen Go down
 
Automatisk hovedlys/fjernlys
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: