| Bytte til led i sidespeil? | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
ragge222 Normal Freak
Antall Innlegg : 15 Join date : 20.02.2012
| Tema: Bytte til led i sidespeil? Søn Apr 01, 2012 11:09 pm | |
| Hei
Noen som har byttet pære i sidespeil (lys under speil) eller vet hvordan man gjør det? | |
|
| |
MortenS FordFreak Team Moderator
Antall Innlegg : 394 Join date : 23.04.2010 Bosted : Ski
| Tema: Re: Bytte til led i sidespeil? Søn Apr 01, 2012 11:46 pm | |
| Av med speilglass, også er "lyktehuset" til pæra bare klipset fast. Klipsen trykkes inn og huset dyttes ned i hullet. Altså tas ut på undersiden av speilhuset. | |
|
| |
ragge222 Normal Freak
| Tema: Re: Bytte til led i sidespeil? Søn Apr 01, 2012 11:56 pm | |
| ok. skal prøve Takker | |
|
| |
Nabon Very Freak
Antall Innlegg : 38 Join date : 26.06.2011
| Tema: Re: Bytte til led i sidespeil? Tir Apr 03, 2012 4:39 pm | |
| Gjerne gi en DIY på dette og hvilken pære du brukte hvis dette fungerer | |
|
| |
ragge222 Normal Freak
| Tema: Re: Bytte til led i sidespeil? Ons Apr 04, 2012 9:38 am | |
| | |
|
| |
Nabon Very Freak
| Tema: Re: Bytte til led i sidespeil? Søn Mai 13, 2012 10:10 am | |
| Prøvde å bytte på skiltlysene, men jeg får søren meg ikke ut lykta! Får den nesten frem, men det virker som det sitter i noe på innsiden. Skeptisk til å rive for mye også | |
|
| |
| Tema: Re: Bytte til led i sidespeil? Man Mai 14, 2012 10:27 am | |
| - Nabon skrev:
- Prøvde å bytte på skiltlysene, men jeg får søren meg ikke ut lykta! Får den nesten frem, men det virker som det sitter i noe på innsiden. Skeptisk til å rive for mye også
Du ser det er en liten åpning på siden av lyktehuset. Der presser du en liten skrutrekker forsiktig inn, samtidig som du vipper huset forsiktig ut/nedover. Når du så får tak i lyktehuset med fingrene så trekker du det ned og litt til siden. - samme side som du satte skrutrekkeren inn. Grunnen til at du ikke får hele huset ut er nok fordi ledningen til huset sitter plugget inn i siden på huset. Derfor du må trekke ut huset litt sidelengs. Føler dette ble fryktelig dårlig forklart.. | |
|
| |
SES Big Freak
Antall Innlegg : 65 Join date : 11.08.2010 Bosted : Haslum
| Tema: Re: Bytte til led i sidespeil? Fre Mai 18, 2012 10:38 pm | |
| Hei! Forklaringen din er klar og tydelig. Har tidligere forsøkt å bytte pærer her uten hell. Tok ikke sjansen på å ødelegge kontakten ved å ta i for hardt. Måtte du fjerne reg skiltet først? Virker som skiltholderen kommer i veien for å ta ut lyktehuset. | |
|
| |
| Tema: Re: Bytte til led i sidespeil? Fre Mai 18, 2012 10:55 pm | |
| - SES skrev:
- Hei!
Forklaringen din er klar og tydelig. Har tidligere forsøkt å bytte pærer her uten hell. Tok ikke sjansen på å ødelegge kontakten ved å ta i for hardt. Måtte du fjerne reg skiltet først? Virker som skiltholderen kommer i veien for å ta ut lyktehuset. Ja skiltrammen må bort for å få trekt lyktehuset langt nok ned. | |
|
| |
SES Big Freak
Antall Innlegg : 65 Join date : 11.08.2010 Bosted : Haslum
| Tema: Re: Bytte til led i sidespeil? Lør Mai 19, 2012 7:41 pm | |
| Takk for tipset Fikk byttet pærer idag etter å ha fjernet skiltrammen. Ved å fjerne den fikk jeg bedre tilgang og fikk dermed klemt klipset godt nok tilbake slik at hele lyktehuset løsnet. | |
|
| |
Nabon Very Freak
| Tema: Re: Bytte til led i sidespeil? Søn Mai 20, 2012 6:40 pm | |
| Da skal jeg også prøve dette til uken. Tenkte ikke på at man fikk bedre plass når man tok av skiltrammen. Fin mulighet til å få byttet til skiltrammer uten reklame for bilforhandleren når man først er i gang | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Bytte til led i sidespeil? | |
| |
|
| |
| Bytte til led i sidespeil? | |
|