Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Bytte batteri

Go down 
2 posters
AvInnlegg
vingef
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 10.04.2012

Bytte batteri Empty
PosteTema: Bytte batteri   Bytte batteri EmptyOns Feb 20, 2013 10:17 am

Leverte inn min S-MAX 2008 til Kvernland i Trondheim fordi webasto ikke fungerte. Den var i en litt rar låst posisjon der den påstod at den var i gang, også når bilen var av, men i realiteten var den av og man kunne ikke hverken skru den av eller på. Det viste seg at den hadde låst seg antagelig pga lav spenning, og jeg fikk beskjed om at batteriet burde byttes.

Kverland skal ha 3600,- for dette, og det synes jeg var ganske mye. Shocked Har en bilkyndig i vennekretsen som kan bytte for meg om jeg skaffer batteri. Er det noen som har erfaringer på
- Valg av batteri? Jeg ønsker å kjøpe et bra batteri. Min kompis mente at Biltema hadde batterier som var best i test.
- Hva bør man tenke på før man bytter? Er det feks noen koder til radio eller lignende man må sørge for at man har
- Andre ting?

Edit: Bilen er en 2.0 TDCi 130hk Duratorq

På forhånd takk
Til Toppen Go down
chrgilje
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 11
Join date : 27.09.2010
Age : 46

Bytte batteri Empty
PosteTema: Re: Bytte batteri   Bytte batteri EmptyTor Mar 07, 2013 11:55 am

Jeg har en 2007 modell som jeg kjøpte brukt i 2010.

Kort tid etter kjøp byttet jeg batteriet, blant annet fordi den ikke startet på kalde dager. Selvet byttet gikk veldig greit, tross at batteriet er litt kronglete plassert. Jeg kjøpte et kvalitetsbatteri fra Varta til ca 1500 kr. Men har fra tidligere biler god erfaring med Biltema sine batterier :-)

Du kommer iallfall veldig billig ut kontra forhandler sin pris på 3600 kr.

Kode på radio vil jeg tro at du må taste inn ja. Ellers går byttet veldig greit og smertefritt.

Lykke til!
Til Toppen Go down
 
Bytte batteri
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Guide for bytte av batteri.
» Flatt batteri
» Ang. lading av batteri og hurtigkobling
» Bytte bremseskiver bak

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Under panseret-
Gå Til: