Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Horn virker ikke

Go down 
4 posters
AvInnlegg
GunnarT




Antall Innlegg : 1
Join date : 17.09.2011

Horn virker ikke Empty
PosteTema: Horn virker ikke   Horn virker ikke EmptyLør Sep 17, 2011 3:49 pm

Har en 2007 S-max tdci som hornet ikke virker på, jeg har sålangt kun sjekket sikringen, og den er ok. Jeg tenkte å måle på tilkoblingen til hornet om jeg fikk noe spenning når jeg trykker på hornbryteren, men jeg vet ikke hvor hornet sitter.
Hvor finner jeg hornet, er det enket å komme til?
Andre tips til feilsøking?

Takk for svar
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Horn virker ikke Empty
PosteTema: Re: Horn virker ikke   Horn virker ikke EmptyFre Sep 23, 2011 12:14 pm

Vil tro det sitter et sted like bak støtfangeren forran.

På min forrige bil, en vw Passat satt det like bak støtfangeren, under dynamoen.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
chrgilje
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 11
Join date : 27.09.2010
Age : 46

Horn virker ikke Empty
PosteTema: Re: Horn virker ikke   Horn virker ikke EmptySøn Okt 30, 2011 8:12 pm

Jeg har akkurat det samme problemet med min. Samme modellen, 2007 1,8 TDCI. Fungerte bra i sommer, men sluttet å virke i høst en gang. Sjekket sikring = OK. I andre biler hører man gjerne at et rele som klikker når hornet ikke virker, men jeg hører ingen rele-lyd heller. Kan det være releet som er gåent?

Så er det jo sånn i Smaxen min at det er massevis av releer, men ingen oversikt over hvilket som er til hva? Noen som har noe kart på dette?
Til Toppen Go down
chrgilje
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 11
Join date : 27.09.2010
Age : 46

Horn virker ikke Empty
PosteTema: Re: Horn virker ikke   Horn virker ikke EmptyOns Mar 06, 2013 8:13 pm

Jeg har også 2007 modell hvor hornet slutta å virka. Tok den med til forhandler og de fant ut at det var selve hornet som var ødelagt. Blei byttet innenfor reklamasjonsrett, så jeg slapp å betale. Antydet ca 1000-1500 kr dersom jeg måtte betale selv.
Til Toppen Go down
anders_oslo




Antall Innlegg : 3
Join date : 11.03.2013

Horn virker ikke Empty
PosteTema: Re: Horn virker ikke   Horn virker ikke EmptySøn Sep 29, 2013 11:59 am

Dette skjedde hos meg også. Det var bare å ta av sprutdekselet under motoren for p komme til hornet bak støtfangeren. Løsnet ledningene til hornet og satt de på igjen, og da ble det liv i den Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Horn virker ikke Empty
PosteTema: Re: Horn virker ikke   Horn virker ikke Empty

Til Toppen Go down
 
Horn virker ikke
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Audio-/Navi- anlegg virker ikke

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: