Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Varmereflekterende frontrute.

Go down 
3 posters
AvInnlegg
einarjensen
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 7

Varmereflekterende frontrute. Empty
PosteTema: Varmereflekterende frontrute.   Varmereflekterende frontrute. EmptyLør Mai 21, 2011 9:49 am

Hei.

Jeg har varmereflekterende frontrute på min S-max. Men når solen står på midt imot så blir det heilt for jævlig varmt i bilen, mye varmere enn i noen av de andre bilene jeg har hatt. Det står ett IR merke i ene hjørnet på ruta, men jeg kan bare ikke tro at den er varmereflekterende.
Noen andre der ute som har en mening om det?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Varmereflekterende frontrute.   Varmereflekterende frontrute. EmptyLør Mai 21, 2011 11:25 am

Har vel egentlig ingen spesiell formening om det. Men det er jo en stor bil da. Store flater som blir varmet opp av solen.

På min er det glasstak også. Gjør ikke akkurat saken noe bedre!

Kan ikke si jeg merker eller har tenkt på at det blir noe varmere i maxen enn de andre bilene jeg har eid.

IR betyr ikke det egentlig at det er UV filter i ruta?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84

Antall Innlegg : 66

PosteTema: Re: Varmereflekterende frontrute.   Varmereflekterende frontrute. EmptyLør Mai 21, 2011 1:40 pm

einarjensen skrev:
Hei.

Jeg har varmereflekterende frontrute på min S-max. Men når solen står på midt imot så blir det heilt for jævlig varmt i bilen, mye varmere enn i noen av de andre bilene jeg har hatt. Det står ett IR merke i ene hjørnet på ruta, men jeg kan bare ikke tro at den er varmereflekterende.
Noen andre der ute som har en mening om det?

IR merke betyr bare at ruten er designet for å stoppe de fleste IR(Infrarøde) solstrålene, med andre ord omtrent det samme som litt dyrere solbriller gjør. Hvorvidt det blir mindre varmt i bilen vet jeg ikke. Men de er vel disse strålene som er mest skadelig for øynene våre.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Varmereflekterende frontrute.   Varmereflekterende frontrute. Empty

Til Toppen Go down

Varmereflekterende frontrute.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» varmereflekterende frontrute. Smart???