| Isolert under golvteppet ved 3. seterad? | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Hel-Max Very Freak
Antall Innlegg : 39 Join date : 25.12.2010
| Tema: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Fre Mar 11, 2011 12:53 am | |
| Bilen eg har vart ombygd frå vare til 7-seter for ca 1 år siden. Har hatt bilen berre i ca 3 md og har funne ut at det tidvis er svært fuktig under golvteppet ved 3. seterad. Først trudde eg det kom av ein lekkasje, men etter at det har regna (bur på Nordvestlandet ja) og det har vore 5-10 plussgrader har det vore tilnærma tørt under teppet. Da konkluderer eg nesten litt bombastisk med at fukta skyldes kondensering av fuktig varm inneluft som møter veldig kaldt stål under teppet. Her er altså ingen isolasjon- og da spør eg kjære S-Max eiere; har dere isolasjon her?? Har Fordverkstedet "gløymd" å isolere her eller kva?
Eg hater fukt og vil ikkje ha dette inne i bilen, i allefall ikkje under eit teppe der det er dårlig luft og god grobunn for muggsopp. Mulig litt paranoid her, men det skal vel ikkje vere slik? | |
|
| |
MortenS FordFreak Team Moderator
Antall Innlegg : 394 Join date : 23.04.2010 Bosted : Ski
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Fre Mar 11, 2011 11:21 am | |
| Når du sier det ikke er isolasjon der, så mener du at gulvteppet ligger rett på metallet?
Skal sjekke ut dette på min når jeg kommer hjem senere idag. Men vil aldri tro at det ikke er isolert her. Bilen er jo tilnærmet støyfri innvendig(ihvertfall facelift modellen), og det hadde den ikke vært hvis gulvet ikke hadde vært isolert.
Det kan jo faktisk være sånn at varebilutgaven er dårligere isolert? | |
|
| |
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Fre Mar 11, 2011 4:46 pm | |
| Kan jeg få mailadressen din, enten her eller på PM Hel-Max? Av nygjerrighet tok jeg kontakt med Ford Norge ang. denne saken. Men de ville gjerne kontakte personen det gjaldt direkte. Så hvis jeg får mailadressen din, så tar en representant for Ford Norge kontakt med deg. | |
|
| |
Hel-Max Very Freak
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Fre Mar 11, 2011 5:35 pm | |
| JA, teppet under 3. seterad ligger rett på metallet, og vil etter normal logikk og fysisk lov føre til kondens med fuktproblemer. Min mailadresse er arikri@broadpark.no. Har ein dårleg følelse om at det SKAL vere isolert, og at dette må gjerast før det blir verre forhold/betre for muggsoppen.... Sjekk gjerne ut om dere har isolasjon under teppet ved 3. seterad. Takk! | |
|
| |
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Fre Mar 11, 2011 11:50 pm | |
| Jeg misforstod mailen jeg fikk fra Ford. Så de ville at du tok kontakt med dem. Vigdis Pedersen som svarte meg. Hun venter mail fra deg ang. saken Hel-max vpederse@ford.comPost svaret du evt. får fra dem. Jeg er også veldig nygjerrig på dette.. | |
|
| |
Hel-Max Very Freak
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Lør Mar 12, 2011 12:41 am | |
| Takk for hjelpa så langt MortenS. Dette skal eg til bunns i. Men viss det viser seg at teorien er korrekt; at der burde vært lagt isolasjon under teppet ved ombygging fra varebil til personbil i fjor (april 2010). Kan eg kreve dette fiksa uten kostnad?
Problemet er at det Fordverkstedet som utførte ombygginga og salget av bilen som 7-seter befinner seg ein heilt annan plass i landet, så eg må benytte meg at det lokale Fordverkstedet.
Men uansett føler eg at verkstedet som var slepphendt med ombygginga bør ikkje kunne slippe unna med å gjere ein så dårlig ombygging! Etter mitt syn er det jo ein heilt vesentlig mangel! | |
|
| |
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Lør Mar 12, 2011 12:51 am | |
| Kommer litt ann på hva som egentlig er standard prosedyre når bilene bygges om på denne måten.
Men hvis de virkelig er gjort feil her, så vil også jeg mene at det er en vesentlig mangel. Som ombygger skal rett opp i. Hvor i landet det er gjort, i forhold til hvor du bor skal ikke ha noe å si. Da mener jeg at i verstefall så skal ombyggerverksted betale uansett hvilket verksted du må bruke for å rette opp feilene.
Hvor kjøpte du bilen, og hvor i landet holder du til?
Det blir spennende og høre hva Ford Norge sier om dette.. | |
|
| |
Hel-Max Very Freak
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Lør Mar 12, 2011 12:14 pm | |
| Bilen er ombygd i Skien og eg bur på Sunnmøre, så det uaktuelt å "stikke" innom for å få det fiksa der. Skal formidle vidare kva som blir konklusjonen...
Ikkje for å mase, men eg hadde satt stor pris på om nokon av dokke kunne tatt å sjekka under 3. seterad om der er isolert under golvteppet, berre for å få teorien min stadfesta! | |
|
| |
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Lør Mar 12, 2011 4:28 pm | |
| Vært og kjent på gulvet ved 3.seterad nå. Her er gulvet mykt når jeg trykker på det, så det er tydelig at det er isolasjon under teppet ihvertfall. | |
|
| |
Hel-Max Very Freak
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Lør Mar 12, 2011 11:03 pm | |
| Ja, akkurat. Tenkte meg det ja. Måtte legge ein handduk under der i ettermiddag for å få opp fukta. Tok den vekk i kveld, og den var rimeleg våt. Så isolasjon hadde gjort seg!
Takk for hjelpa. Her er det berre å køyre på! | |
|
| |
Hel-Max Very Freak
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Ons Mar 16, 2011 10:52 pm | |
| Hadde i dag ein prat med ein selger hos Fordforhandleren der bilen vart ombygd. Fekk lite sympati og forståelse for problemet, og han ville egentlig ikkje imøtekome problemet. Snakka om at det kan likegodt være eieren før meg (som hadde bilen i ca 8-9 md) som tok vekk isolasjonen. Dette problemet hadde han aldri vært bort i før. Meget logisk og kundevennlig konklusjon. Eg følte meg i allefall som ein særs vanskelig kunde.
Mitt egentlige krav var at bilen burde inn på lokalt Fordverksted og få dette skikkeleg i orden, men det var det altså ingen gehør for. I beste fall kunne dei sende litt isolasjon til meg i posten og så må eg fikse dette sjøl. Gadd ikkje å diskutere med typen lengre så eg landa på dette. Håper det er kurant å ta ut 3. seterad og teppet og legge isolasjonen under.
Igjen irriterer det meg grenseløst at en alltid må kjempe med nebb og klør for sine rettigheter som forbruker. | |
|
| |
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Ons Mar 16, 2011 10:56 pm | |
| - Hel-Max skrev:
- Hadde i dag ein prat med ein selger hos Fordforhandleren der bilen vart ombygd. Fekk lite sympati og forståelse for problemet, og han ville egentlig ikkje imøtekome problemet. Snakka om at det kan likegodt være eieren før meg (som hadde bilen i ca 8-9 md) som tok vekk isolasjonen. Dette problemet hadde han aldri vært bort i før. Meget logisk og kundevennlig konklusjon. Eg følte meg i allefall som ein særs vanskelig kunde.
Mitt egentlige krav var at bilen burde inn på lokalt Fordverksted og få dette skikkeleg i orden, men det var det altså ingen gehør for. I beste fall kunne dei sende litt isolasjon til meg i posten og så må eg fikse dette sjøl. Gadd ikkje å diskutere med typen lengre så eg landa på dette. Håper det er kurant å ta ut 3. seterad og teppet og legge isolasjonen under.
Igjen irriterer det meg grenseløst at en alltid må kjempe med nebb og klør for sine rettigheter som forbruker. Kjedelig at du har et så kjipt lokalt Ford verksted da. Har du snakket med Ford Norge ennå? | |
|
| |
Hel-Max Very Freak
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Ons Mar 16, 2011 11:01 pm | |
| Nei, det er ikkje det lokale Fordverkstedet som trøbler. Bilen vart ombygd i Telemark og det er Fordforhandleren der som er vanskelige (synes eg da). Fordforhandleren her eg bur er ok, sjøl om dei rota litt med denne 90/10 reklamasjonsregelen som dei ganske raskt trekte tilbake når eg opplyste om kva Ford Norge sa om det...
Ford Norge har eg snakka med om dette isolasjonsproblemet. Dei synes det var vanskeleg å hjelpe meg, for når det gjelder ombygging så er det fullt ut forhandleren som må stå ansvarleg for det, og ikkje Ford Norge viss du skjønner. Var veldig ok å snakke med, men kunne nok ikkje bistå fullt ut i denne saka. | |
|
| |
Hel-Max Very Freak
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Tor Mar 24, 2011 11:39 pm | |
| Fasit: det SKAL så klart være isolasjon under 3. seterad også. Tingen er at isolasjonen er fastlimt til golvteppet og dette har blitt fjerna ved ombygging til varebil, og så ikkje tilbakelagt nytt ved ombygging tilbake til 7-seter. Etter litt krangling og fotodokumentasjon så innså Fordforhandlaren at dei hadde tatt nokre snarvegar ved siste ombygging og sender meg nytt golvteppe med isolasjon. Eg må sjøl legge dette på plass (altså ut med alle 5 bakseter), men det skal vel gå greit.
| |
|
| |
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? Fre Mar 25, 2011 11:07 am | |
| Bra det ordnet seg for deg da Hel-max. Får håpe jobben er grei og gjøre selv | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Isolert under golvteppet ved 3. seterad? | |
| |
|
| |
| Isolert under golvteppet ved 3. seterad? | |
|