Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Hvordan spiller du din musikk?

Go down 
+2
MortenS
Keyless
6 posters
AvInnlegg
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyTir Mar 08, 2011 2:11 am

Jeg spiller min musikk via HTC Desire med Spotify over Bluetooth.
Er ikke er fornøyd med dette da lydkvaliteten ikke er på topp, en del forstyrrelser samt at man ikke får opp spillister.

Hvordan spiller du din musikk?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyTir Mar 08, 2011 9:22 am

Iphone 4 med Spotify, i Brodit holder festet over navi.
Ledning med 3,5mm jack mellom telefon og hanskerom :-) ser litt rotete ut, men fungerer ok.

Skulle vært en 3,5mm jack i askebegerrommet. Hvem vil ha telefonen sinliggende i hanskerommet?
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
zem
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 27
Join date : 11.01.2011
Bosted : Trondheim

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyTir Mar 08, 2011 10:53 am

Jeg bruker iPod via usb+aux, noe som funker veldig bra. Spotify fra iPhone via Bluetooth har jeg ikke fått testa ennå. Ang plassering så ligger iPod'n i hanskerommet, men jeg har lagt merke til at det er et hull i venstre side av askebegerholderen (og tilsvarende i askebegeret - mon tro om man kan få strukket noe ut der? Det ser nesten ut som om det er tiltenkt en eller annen kontakt...
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyTir Mar 08, 2011 11:02 am

zem skrev:
Jeg bruker iPod via usb+aux, noe som funker veldig bra. Spotify fra iPhone via Bluetooth har jeg ikke fått testa ennå. Ang plassering så ligger iPod'n i hanskerommet, men jeg har lagt merke til at det er et hull i venstre side av askebegerholderen (og tilsvarende i askebegeret - mon tro om man kan få strukket noe ut der? Det ser nesten ut som om det er tiltenkt en eller annen kontakt...


Våre hjerner tenker likt.
Det kan jo ikke være allverdens jobb og få strekt en ledning fra baksiden av hanskerommet til askebegeret. Jeg har planer om å prøve og gjort dette når det er blitt arbeidstemperatur i garasjen igjen :-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 42
Bosted : Troms

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyOns Mar 09, 2011 6:59 pm

Jeg har planer om å bruke iPod'en eller HTC Desire og spille via aux, men hva slags ledning skal jeg spørre etter/se etter på butikken? *kvinnfolk uten teknisk innsikt*
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyOns Mar 09, 2011 9:31 pm

Hvis du skal bruke ipod, og har usb kontakt i bilen til, i tillegg til "vanlig" 3,5mm jack inngang, trenger du denne:

http://www.dealextreme.com/p/3-in-1-usb-3-5mm-aux-audio-data-charger-cable-for-ipod-iphone-2g-3g-3gs-black-1-2m-34654


Går utifra at HTC har 3,5mm inngang? Da trenger du denne:

http://www.dealextreme.com/p/3-5mm-audio-jack-connection-cable-1-5m-5115


Ledning med 3.5mm jack i begge ender får du ogaå på b.l.a Clas Ohlson til 60-70kr
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 42
Bosted : Troms

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyOns Mar 09, 2011 9:40 pm

Det er jack til jack jeg skal ha antar jeg, har ikke usb-inngang i bilen. Smile HTC'en har sånn "vanlig" inngang, slik som er på alle hodetelefoner (jeg bruker f.eks. Koss-hodetelefoner på den), såvidt jeg har skjønt så er det vanlig jack.

Takk skal du ha, da blir det tur på Clas Ohlson i morgen. Smile
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyOns Mar 09, 2011 9:44 pm

emin skrev:
Det er jack til jack jeg skal ha antar jeg, har ikke usb-inngang i bilen. Smile HTC'en har sånn "vanlig" inngang, slik som er på alle hodetelefoner (jeg bruker f.eks. Koss-hodetelefoner på den), såvidt jeg har skjønt så er det vanlig jack.

Takk skal du ha, da blir det tur på Clas Ohlson i morgen. Smile


Da trenger du en kabel med 3.5mm plugg i begge ender. :-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 42
Bosted : Troms

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyOns Mar 09, 2011 9:46 pm

MortenS skrev:
emin skrev:
Det er jack til jack jeg skal ha antar jeg, har ikke usb-inngang i bilen. Smile HTC'en har sånn "vanlig" inngang, slik som er på alle hodetelefoner (jeg bruker f.eks. Koss-hodetelefoner på den), såvidt jeg har skjønt så er det vanlig jack.

Takk skal du ha, da blir det tur på Clas Ohlson i morgen. Smile


Da trenger du en kabel med 3.5mm plugg i begge ender. :-)

Japp, fant en på Clas Ohlson sin hjemmeside, så da vet jeg hva jeg skal se etter på butikken. Smile
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 40
Bosted : Akershus

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyOns Mar 09, 2011 10:18 pm

emin skrev:
Jeg har planer om å bruke iPod'en eller HTC Desire og spille via aux, men hva slags ledning skal jeg spørre etter/se etter på butikken? *kvinnfolk uten teknisk innsikt*

Litt usikker på hvilken kontakt S-maxen har på auxinngangen siden jeg ikke har fått bilen enda, men regner med det er minjack kabel. Hvis inngangen på s-maxen er lik den du har på htcen din, så må du ha en minijack til minijack kabel, dette selger de billig på clas ohlsen.
Til Toppen Go down
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 42
Bosted : Troms

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyOns Mar 09, 2011 10:25 pm

Tonnymh84 skrev:
emin skrev:
Jeg har planer om å bruke iPod'en eller HTC Desire og spille via aux, men hva slags ledning skal jeg spørre etter/se etter på butikken? *kvinnfolk uten teknisk innsikt*

Litt usikker på hvilken kontakt S-maxen har på auxinngangen siden jeg ikke har fått bilen enda, men regner med det er minjack kabel. Hvis inngangen på s-maxen er lik den du har på htcen din, så må du ha en minijack til minijack kabel, dette selger de billig på clas ohlsen.

Ja, kanskje det? Må kanskje vente til jeg får sjekket om vanlige hodetelefoner passer i inngangen i bilen.

Hvilket jeg ikke får gjort på et par dager siden gullet er inne på 2-dagers opphold hos verkstedet for utbedring av steinsprut i lakken + service som jeg ikke hadde tålmodighet til å vente på før jeg overtok bilen, så de måtte sette den opp på time istedet. *sukk* Imens har jeg fått låne en liten Suzuki SX4 av dem, og det er IKKE det samme gitt. *sukk*
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyOns Mar 09, 2011 10:46 pm

Minijack er 3,5mm :-) Ergo samme som hodetelefonpluggen.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 42
Bosted : Troms

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyOns Mar 09, 2011 11:30 pm

MortenS skrev:
Minijack er 3,5mm :-) Ergo samme som hodetelefonpluggen.

Takk, ble forvirra et øyeblikk. Laughing
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptySøn Apr 03, 2011 6:29 pm

Noen som har Ipod/Iphone med Spotify tilkoblet via aux/usb?
I tilfelle, vil spillister vises i bilens display?
Jeg benytter som jeg skrev i åpningsinnlegget, Spotify via HTC og bluetooth overføring. Men jeg lei av forstyrrelser og at man ikke får opp spillister.
Til Toppen Go down
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 42
Bosted : Troms

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptySøn Apr 03, 2011 7:37 pm

Keyless skrev:
Noen som har Ipod/Iphone med Spotify tilkoblet via aux/usb?
I tilfelle, vil spillister vises i bilens display?
Jeg benytter som jeg skrev i åpningsinnlegget, Spotify via HTC og bluetooth overføring. Men jeg lei av forstyrrelser og at man ikke får opp spillister.

Jeg kan be mannen prøve. Han har HTC og kan koble til med aux, pluss at han kan spille musikk med Spotify.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptySøn Apr 03, 2011 9:52 pm

emin skrev:
Keyless skrev:
Noen som har Ipod/Iphone med Spotify tilkoblet via aux/usb?
I tilfelle, vil spillister vises i bilens display?
Jeg benytter som jeg skrev i åpningsinnlegget, Spotify via HTC og bluetooth overføring. Men jeg lei av forstyrrelser og at man ikke får opp spillister.

Jeg kan be mannen prøve. Han har HTC og kan koble til med aux, pluss at han kan spille musikk med Spotify.

Jeg har HTC selv og kan koble til via aux. Men det var Ipod jeg lurte på. Tenkte jeg skulle bruke Ipod Touch.

Men takker for hjelpsomheten Smile
Til Toppen Go down
emin
Very Freak
Very Freak
emin


Antall Innlegg : 45
Join date : 21.02.2011
Age : 42
Bosted : Troms

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptySøn Apr 03, 2011 11:36 pm

Aha, da leste jeg litt fort. Jeg har iPod, men ikke Touch da, så det hjelper deg kanskje ikke så mye.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyMan Apr 04, 2011 10:02 am

Keyless skrev:
Noen som har Ipod/Iphone med Spotify tilkoblet via aux/usb?
I tilfelle, vil spillister vises i bilens display?
Jeg benytter som jeg skrev i åpningsinnlegget, Spotify via HTC og bluetooth overføring. Men jeg lei av forstyrrelser og at man ikke får opp spillister.


Jeg bruker Spotify premium på Iphone 4, koblet til aux.
Har telefonen stående i holder over stereoen, med en løs ledning mellom teleon og kontakt i handskerommet.

Kommer ikke opp noen spillelister med denne løsningen ihvertfall Sad
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyMan Apr 04, 2011 5:42 pm

MortenS skrev:
Keyless skrev:
Noen som har Ipod/Iphone med Spotify tilkoblet via aux/usb?
I tilfelle, vil spillister vises i bilens display?
Jeg benytter som jeg skrev i åpningsinnlegget, Spotify via HTC og bluetooth overføring. Men jeg lei av forstyrrelser og at man ikke får opp spillister.


Jeg bruker Spotify premium på Iphone 4, koblet til aux.
Har telefonen stående i holder over stereoen, med en løs ledning mellom teleon og kontakt i handskerommet.

Kommer ikke opp noen spillelister med denne løsningen ihvertfall Sad

Men har du denne spesialkabelen, altså den som har Iphonekabel i ene enden og usb/aux i den andre enden?
Til Toppen Go down
SES
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 65
Join date : 11.08.2010
Bosted : Haslum

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyMan Apr 04, 2011 8:39 pm

Hei!

Bruker Iphone4 m/Itunes (ikke prøvd Spotify) med Y-kabel kjøpt på nettet (deal extreme) til ca USD 3,- inkl frakt (!) (etter tips her på forumet, kr 3-400 hos Ford). Får opp spillelister osv i displayet. Brukte tidligere bare vanlig kabel med jack plugg (aux). Får da ikke opp noe i displayet. Har også prøvd m/Ipod touch som også gir spillelister når du bruker Y-kabelen (aux og usb).
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyMan Apr 04, 2011 9:59 pm

Var ute i bilen og prøvde nå.

Når jeg koblet iphonen til med y-kabelen, starter ipod spilling automatisk. Da funker spillelister på naviskjermen og i Converse.

Når jeg så går inn på spotify, begynner den og spille, men spillelistene fra ipod er fortsatt vist på skjermene. Trykker jeg på en sang på skjermen går den over til ipod igjen Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyMan Apr 04, 2011 11:17 pm

Var nok dette jeg fryktet. Altså at spillister ikke fungerer med Spotify.
I min forrige S-Max så hadde jeg en Ipod liggende i hanskerommet tilkoblet med Y kabel, og dette fungerte utmerket.
Men tiden med Pirate bay og bit torrent er over. Er så glad i Spotify at jeg har vanskelig å gå over til noe annet.
Hadde vært suverent med en Ipod Touch der en enkelt kunne synke Spotify spillister.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyTir Apr 05, 2011 11:54 am

Keyless skrev:
Var nok dette jeg fryktet. Altså at spillister ikke fungerer med Spotify.
I min forrige S-Max så hadde jeg en Ipod liggende i hanskerommet tilkoblet med Y kabel, og dette fungerte utmerket.
Men tiden med Pirate bay og bit torrent er over. Er så glad i Spotify at jeg har vanskelig å gå over til noe annet.
Hadde vært suverent med en Ipod Touch der en enkelt kunne synke Spotify spillister.


Samme her. Bruker Spotify flere timer hver dag!


Hva med brodit telefonholder, montert over venstre lufteluke på dashbordet?
Syntes det fungerer helt supert jeg!

Eneste ulempen erledningen som henger ned til hanskerommet.
Jeg har tenkt til og montere inn en 3,5mm plugg et sted rundt stereoen etterhvert. Da slipper jeg den lange ledningen Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyTir Apr 05, 2011 9:52 pm

MortenS skrev:
Keyless skrev:
Var nok dette jeg fryktet. Altså at spillister ikke fungerer med Spotify.
I min forrige S-Max så hadde jeg en Ipod liggende i hanskerommet tilkoblet med Y kabel, og dette fungerte utmerket.
Men tiden med Pirate bay og bit torrent er over. Er så glad i Spotify at jeg har vanskelig å gå over til noe annet.
Hadde vært suverent med en Ipod Touch der en enkelt kunne synke Spotify spillister.


Samme her. Bruker Spotify flere timer hver dag!


Hva med brodit telefonholder, montert over venstre lufteluke på dashbordet?
Syntes det fungerer helt supert jeg!

Eneste ulempen erledningen som henger ned til hanskerommet.
Jeg har tenkt til og montere inn en 3,5mm plugg et sted rundt stereoen etterhvert. Da slipper jeg den lange ledningen Smile

Mulig jeg misforstår her, men hvorfor bruker du denne telefonholderen? Embarassed
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? EmptyTir Apr 05, 2011 10:12 pm

Keyless skrev:
MortenS skrev:
Keyless skrev:
Var nok dette jeg fryktet. Altså at spillister ikke fungerer med Spotify.
I min forrige S-Max så hadde jeg en Ipod liggende i hanskerommet tilkoblet med Y kabel, og dette fungerte utmerket.
Men tiden med Pirate bay og bit torrent er over. Er så glad i Spotify at jeg har vanskelig å gå over til noe annet.
Hadde vært suverent med en Ipod Touch der en enkelt kunne synke Spotify spillister.


Samme her. Bruker Spotify flere timer hver dag!


Hva med brodit telefonholder, montert over venstre lufteluke på dashbordet?
Syntes det fungerer helt supert jeg!

Eneste ulempen erledningen som henger ned til hanskerommet.
Jeg har tenkt til og montere inn en 3,5mm plugg et sted rundt stereoen etterhvert. Da slipper jeg den lange ledningen Smile

Mulig jeg misforstår her, men hvorfor bruker du denne telefonholderen? Embarassed




En blanding av at jeg ikke liker og ha telefonen liggende og slenge i bilen, og siden jeg bruker den med Spotify i bilen hver dag, så blir det tungvint og koble den til inni hanskerommet hele tiden..

Jeg liker også best og trykke på iphone skjermen når jeg skal ringe. Trykking på naviskjermen gar litt tregt syntes jeg..


Går selvfølgelig på smak og behag, men jeg liker det best sånn Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Sponsored content





Hvordan spiller du din musikk? Empty
PosteTema: Re: Hvordan spiller du din musikk?   Hvordan spiller du din musikk? Empty

Til Toppen Go down
 
Hvordan spiller du din musikk?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Uorginal navigasjon/cd spiller?
» cd spiller hakker etter 20mntr
» Hvordan finne kode til Radio

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: