Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 40
Bosted : Akershus

Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S? Empty
PosteTema: Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S?   Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S? EmptyTir Feb 01, 2011 12:32 am

Hei!
Bestillte meg en S-max titanium S for 4 uker siden og lurer på om jeg skal legge til IVDC (kontinuerlig støtdemperkontroll).
Noen som har dette/ har en formening om dette er verdt det?

IVDC koster 11400, men den inkluderer Hill launch og nøkkelfritt system som jeg allerede har bestilt bilen med, så merkostnaden
blir på ca 5400 kr for IVDC.

Vil dette øke kjørekomforten mye eller er det bare bortkastede penger?

Noen som vet om sportsfjæringen vil bli tatt bort ved bestilling av IVDC?

Takker for svar

Tonny
Til Toppen Go down
roarkopp
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 8
Join date : 26.01.2011

Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S? Empty
PosteTema: Re: Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S?   Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S? EmptyTir Feb 01, 2011 7:46 pm

Hei, i følge web siden til Ford, kan du ikke få IVDC sammen med sportsfjæring. Da gir det vel seg selv...:-)

Roar
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84


Antall Innlegg : 66
Join date : 18.01.2011
Age : 40
Bosted : Akershus

Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S? Empty
PosteTema: Re: Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S?   Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S? EmptyTir Feb 01, 2011 11:15 pm

Hei!
Snakket med Ford i dag og fikk beskjed at man ikke kan kjøpe Ivdc pakken når man har Titanium s ugaven. Men man kan derimot bestille en pakke som heter safetech pakke. Den inneholder aktiv førerhjelp, IVDC og nøkkelfritt system. Denne pakken koster 18800, , 13000 kr for min del da jeg har nøkkelfritt system i bestilling allerede pluss hill launch (som er med i Ivdc biten).

Så spørsmålet mitt blir vel, ka er beste? Ivdc eller sportsfjøring?

Noen som har dette på bilen sin som kan komme med feedback?

Tenker vel egentlig selv at det kansje kan være greit å kunne justere demperene hvis 18" blir for stort på dårlige veier etc.
Til Toppen Go down
hhaugli
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 03.01.2012

Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S? Empty
PosteTema: Re: Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S?   Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S? EmptyTir Jan 03, 2012 5:17 pm

Hei. Kanskje litt sent med tilbakemelding nå, men jeg prøver meg.

Har en 2007 2.0 TDCI med IVDC. Har ikke testet S-max uten IVDC så jeg kan ikke sammenligne, men må innrømme at jeg ikke manuelt bytter program særlig ofte. Systemet skal visstnok justere seg etter kjørestilen og det kan jo hende det gjør det. Synes i hvert fall at fjæringskomforten i S-max'en er veldig god. De eneste gangene jeg bytter er på motorveien - da er det greit med sport-innstillingen. Det fjerner en del av duvingen man opplever i høye hastigheter. Comfort-innstillingen blir for blaut uansett. Har forsøkt den på rolig bykjøring med trikkeskinner osv, men det blir som å kjøre danskebåten.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S? Empty
PosteTema: Re: Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S?   Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S? Empty

Til Toppen Go down
 
Er IVDC verdt å bruke penger på nar man bestiller titanium S?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Erfaring med ivdc
» Ny S-max Titanium 2011 mod
» Titanium X ?
» Trend leveringstid 140 HK titanium PS
» Modellbil av S-Max Titanium S?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: