Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Sjekkliste bruktbil

Go down 
4 posters
AvInnlegg
rodfre
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 5

Sjekkliste bruktbil Empty
PosteTema: Sjekkliste bruktbil   Sjekkliste bruktbil EmptyTor Jan 06, 2011 12:55 pm

Hei alle sammen!

Jeg har nå kjøpt min første Ford, en 2008mod S-Max Individual, 140 HK 6 trinns manuell, gått 70000km. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26072888 Har ikke sett bilen "live" enda, så det er med enkelte forbehold at pengene blir overlevert . Ser på forumet at det er en del kvalitetsproblemer/feil med S-Max. Er dette spesielt for første serien 2006mod eller gjelder det generelt alle årsmodeller? Hører at enkelte sier de ALDRI skal ha Ford igjen p.g.a dårlig kvalitet og dårlig kundebehandling/service. Er det noen grunn til bekymring? Har avtalt med kjøper at den skal settes inn på verksted å få en full gjennomgang og evt rette opp feil/mangler som dekkes av garantien som utløper i februar. I følge selger er bilen tipp topp både innvendig og utvendig. Da jeg ikke har erfaring med Ford fra tidligere, ønsker jeg litt hjelp til hva jeg bør sjekke ved overlevering.

Satt forøvrig på med en splitter ny Mondeo forrige uke. Mens vi kjørte datt panelet under hanskerommet ned. Prøvde å feste det igjen, men det skjedde igjen. Vel fremme skulle jeg gå ut av bilen, da hele dørlista datt av....? Begynner å lure på om kvalitetsryktene stemmer....eller?

Til sammenligning så har jeg hatt en Volvo V70 i snart ni problemfrie år. Dette har vært en meget god bil og jeg har fått kjempeservice fra volvo. Grunnen til at jeg nå kjøper Ford er rett og slett behovet for mer plass.

Så, hva bør en fersk Ford eier se etter ved overlevering av en S-Max bruktbil? Question

På forhånd takk!

Fredrik
Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 66

PosteTema: Re: Sjekkliste bruktbil   Sjekkliste bruktbil EmptyTor Jan 06, 2011 1:44 pm

Hei.
Det er altid noen som er missfornøyd med bil/service. Det gjelder nok alle bilmerker. Det er også desverre sånn at noen biler er såkalte "mandagsbiler" og dette er et problem som alle merker har. Jeg har hatt mange Ford biler pr i dag har jeg en 08 mod Mondeo (i morgen henter jeg min splitter nye S-Max). Har aldri hatt problemer med bilene og opplever kundebehandling og service som problemfritt. Jeg er sikker på at du vil bli glad i bilen og at den stiller til dine forventninger.
Til Toppen Go down
rodfre
Little Freak
Little Freak

PosteTema: Re: Sjekkliste bruktbil   Sjekkliste bruktbil EmptyTor Jan 06, 2011 7:40 pm

Godt å høre Very Happy Håper og tror at det skal gå bra, selgeren virker iallefall ærlig og skikkelig. Men har dere tips om kjente problem/feil man bør se etter, slik som lakkskader på panser, hjulbuer osv.? Tenkte jeg skulle ta med meg en liten sjekkliste over ting jeg må sjekke før jeg overtar bilen.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

Antall Innlegg : 147

PosteTema: Re: Sjekkliste bruktbil   Sjekkliste bruktbil EmptyTor Jan 06, 2011 10:15 pm

Gratulerer!
Ser ut som om du har gjort et godt kjøp. Et stort + at bilen har individual stylingpakke.

Jeg ville ha sett etter lakkskader. Ellers så er det vel ikke så mye å se opp for.

Når det gjelder kvaliteten så var det det en del barnesykdommer og da først og fremst hos de tdligst produserte modeller.
Men S-Max er slett ikke noe dårligere enn andre. Snarer tvert imot.

Se feks på Dekra sin svært omfattende kvalitetsundersøkelse som omfatter 15 millioner biler.
S-Max er den bilen med minst feil!

http://media.ford.com/article_display.cfm?article_id=29591

Til Toppen Go down
rodfre
Little Freak
Little Freak

PosteTema: Re: Sjekkliste bruktbil   Sjekkliste bruktbil EmptyTor Jan 06, 2011 10:52 pm

Takker og bukker. I følge selger er det IKKE lakkskader på den. Bilen er gjevnlig polert og godt vedlikeholdt ifølge selger. Da er det bare å se frem til hentedagen og en lang kjøretur hjem Very Happy
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Sjekkliste bruktbil   Sjekkliste bruktbil EmptyFre Jan 07, 2011 12:47 am

Gratulerer med ny bil jodfre!

Du kommer til å elske maxen din.
Den er bare helt nydelig å kjøre.

Man tror virkelig ikke at en sånn "kassebil" kan kjøre så bra, før man har prøvd den.

I tillegg til maxen så har jeg en VW Touran bluemotion 2010 modell. Maxen har virkelig LANGT bedre kjøreegenskaper enn den. Nedtur å komme fra max til Touran for å si det sånn Smile

I fronten av bakrehjulbue, altså forran bakhjulene, er et kjent lakkskadested på max.
Dette grunnet de utstående hjulbuene, som stikker såpass langt ut at sprut fra forhjulene sneier forbi området.

Dette er særlig et problem for oss som kjører på grusveier.
For å minske faren for lakkskader her, legger mange 3M transparent beskyttelsesfilm over området.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Sponsored content

PosteTema: Re: Sjekkliste bruktbil   Sjekkliste bruktbil Empty

Til Toppen Go down

Sjekkliste bruktbil
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Sjekkliste ved overlevering av ny bil