Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Sjekkliste ved overlevering av ny bil

Go down 
3 posters
AvInnlegg
sebulba
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 66

Sjekkliste ved overlevering av ny bil Empty
PosteTema: Sjekkliste ved overlevering av ny bil   Sjekkliste ved overlevering av ny bil EmptyMan Des 20, 2010 6:17 pm

Hei.
Får snart min nye S-max (min første nye bil) og har derfor ingen erfaring om hva jeg bør sjekke sammen med forhandleren ved overlevering. Kan noen hjelpe meg med noen punkter?
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak

Antall Innlegg : 147

PosteTema: Re: Sjekkliste ved overlevering av ny bil   Sjekkliste ved overlevering av ny bil EmptyMan Des 20, 2010 6:38 pm

Jeg har handlet flere nye biler og pleier å gå over karosseri for evt transportskader eller annet, samt evt skader ved interiøret. Viktig å sjekke dette før du tar med deg bilen slik at det ikke senere kan bli spørsmål om hvem som har påført skade Kan også være greit å sjekke at karosserisammenføyninger er ok.
Resten er det ikke så viktig med ved overlevering da en har garanti og reklamasjonsrett.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

PosteTema: Re: Sjekkliste ved overlevering av ny bil   Sjekkliste ved overlevering av ny bil EmptyMan Des 20, 2010 9:27 pm

Som Keyless skriver:
Sjekk karosseriet nøye.

På min var dørlistene løsnet i ene enden, på begge sider av bilen. Syntes det var rart at forhandler ikke så dette. Fikk litt følelsen av at de "prøvde seg", og håper jeg ikke skulle se det.

På bilen jeg hadde før maxen, var det en ripe i lakken på passasjerdøra. Den mener jeg også forhandler burde sett. Isteden for omlakk av døra, som kunne gi nyanseforskjeller, fikk jeg isteden et knalltilbud på felg og dekk Smile

Var med fattern og hentet hans forrige nybil. En Volvo S40. Denne hadde riper på plasten i underkant av bakre støtfanger. Ikke synlig når man stod og så på bilen. Dette viste seg å komme fra nedkjøring av Auto Link traileren(De som frakter bilene fra Drammen og ut til forhandlerne)

Så et tips: Sett deg også ned på alle fire, og se i nedkant/under bilen Smile
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Sponsored content

PosteTema: Re: Sjekkliste ved overlevering av ny bil   Sjekkliste ved overlevering av ny bil Empty

Til Toppen Go down

Sjekkliste ved overlevering av ny bil
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Sjekkliste bruktbil