Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
jacobma




Antall Innlegg : 4
Join date : 29.07.2010

Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? Empty
PosteTema: Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound?   Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? EmptyLør Jan 01, 2011 11:34 am

Har en S-Max Titanium 2011-modell med Premium Sound System, og er egentlig litt skuffet over musikkanlegget, synes ikke bassen kommer frem tilstrekkelig, blir mest "vibrasjon" under setet Smile
Flere som har denne opplevelsen, eller er jeg bare kresen? Antar at Premium Sound uansett er bedre enn det vanlige musikkanlegget..?! Smile
Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? Empty
PosteTema: Re: Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound?   Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? EmptySøn Jan 02, 2011 2:50 pm

Hei.
Jeg venter på min 2011 mod med bla premium sound system, er det skuffende lyd fra hele anlegget eller gjelder det bare subben? Jeg har hørt andre si at det er skikkelig trøkk i dette systemet. Hvor mange høytallere er det i systemet og hvor i bilen er de montert? Ser på min ETIS side at det er 9 høyttalere men jeg trodde det kulle være 11?
Til Toppen Go down
tetreb
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 25
Join date : 26.09.2010

Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? Empty
PosteTema: Re: Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound?   Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? EmptySøn Jan 02, 2011 10:01 pm

Jeg er også skuffet over Premium Sound System. I min gammle Mondeo (09 mod) har vært mye bedre lyd. Ikke kast penger på Premium Sound System. Også det er ingen trøkk i dette systemet nesten som en billig stereoanleg fra Europris.
Til Toppen Go down
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? Empty
PosteTema: Re: Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound?   Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? EmptyMan Jan 03, 2011 12:34 am

Enig. Er også skuffet over dypbassen men også øvrige høytalerelementer. Er litt "blikklyd". Har et håp om at membraner trenger innspilling slik at det blir bedre etterhvert.

I min forrige S-Max så monterte jeg en Focal Sub skjult i bagasjerommet. Dette fungerte veldig bra og hadde en mye mer presis fin dypbass enn den som finnes i PremuimSound.
Er etter min mening en uheldig plassering under setet da det blir vel mye rystelser i setet.

Jeg har litt lyst til å bytte høytalerelementer i dørene og kanskje samtidig montere dempermatter.
http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=8355&katid=179&mid=m436&id=&vn=736

I tillegg til bedre lyd så får man da også en stillere bil, selv om S-Max er veldig bra på veistøy.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? Empty
PosteTema: Re: Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound?   Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? EmptyMan Jan 03, 2011 11:26 am

Er ikke selv direkte skuffet over anlegget. Men jeg forventet også mer av et såkalt premium anlegg.

Vil ikke si at dette anlegget overgår det som var i min forrige bil. En Passat med standard anlegg.

Har også lurt litt på hvor de siste 4 høytalerne sitter? Det skal ifølge spesifikasjonene være 11 høytalere.
Jeg teller bare 7 + bass.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
Keyless
Ford Freak
Ford Freak



Antall Innlegg : 147
Join date : 15.07.2010

Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? Empty
PosteTema: Re: Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound?   Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? EmptyMan Jan 03, 2011 5:10 pm

Har vært innom PlanetHiFI idag.
Er jo mange måter å oppgredere lyden på. Men anlegget sliter nok med å levere tilstrekkelig med effekt samtidig som at høytalerelementer ikke er i nærheten av å være av ypperste klasse. I tillegg så finnes det svært få innstillingsmuligheter. Hadde vært feks fint med et delefilter på Sub.

Har fått en pris på kr 11.000,- for å bytte ut alle høytalere i dører, diskanthøytalere samt en aktiv sub på 10". Det blir da benyttet Focal. En deler da frekvensene slik at Focalsubben spiller dypbassen slik at anlegget for mer krefter til å ta seg av resten. Focalelementene er nok av en helt anen klasse enn de som står i bilen nå.
Ideelt så skulle man ha montert en effektrinn og prossesoor, men da snakker vi fort om 10.000 ekstra.

Men jeg vet ikke om jeg er rede til å bruke kr 11.000,- til dette.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? Empty
PosteTema: Re: Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound?   Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound? Empty

Til Toppen Go down
 
Dårlig bass-gjengivelse i Premium Sound?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Premium Sound System?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: