Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Service S-max

Go down 
+3
erlend
sebulba
Titanium-S
7 posters
AvInnlegg
Titanium-S
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 35

Service S-max Empty
PosteTema: Service S-max   Service S-max EmptyTir Des 14, 2010 9:18 pm

Hvilke serviceintervaller er det på S-max? Når er første serivce? Pris?
Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 66

Service S-max Empty
PosteTema: Re: Service S-max   Service S-max EmptyTir Des 14, 2010 9:50 pm

20000 km intervall eller 12 mnd. JEg hadde min 08 Mondeo på Røhne Selmer i november for 40000 km hovedservice. Denne koster rundt 5000 men betalte 2500 pga rødnese tilbud. Tipper mellomservice koster noe mindre.
Til Toppen Go down
erlend
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 17

Service S-max Empty
PosteTema: Re: Service S-max   Service S-max EmptyOns Des 15, 2010 6:26 pm

Eg skal ha 3.års service og EUkontroll på S-max'en min. Har fått pris ifra Kverneland på Bryne på 7280,- Eg syns det var litt vel mye med tanke på at det ikke er en hovedservice. Kverneland forsvarte det med at alle filter blir byttet, men det koster jo ikke på tusenvis for 4-5 filter!
Til Toppen Go down
Titanium-S
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 35

Service S-max Empty
PosteTema: Re: Service S-max   Service S-max EmptyOns Des 15, 2010 8:22 pm

Lurer på hva min 20000 km service kommer seg på? Hvilke verksteder er å anbefale i Hønefoss/Bærum/Oslo området
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Antall Innlegg : 394

Service S-max Empty
PosteTema: Re: Service S-max   Service S-max EmptyTor Des 16, 2010 10:53 am

erlend skrev:
Eg skal ha 3.års service og EUkontroll på S-max'en min. Har fått pris ifra Kverneland på Bryne på 7280,- Eg syns det var litt vel mye med tanke på at det ikke er en hovedservice. Kverneland forsvarte det med at alle filter blir byttet, men det koster jo ikke på tusenvis for 4-5 filter!

Hvor langt har denne gått? Syntes også det hørtes dyrt ut.
Da ville jeg undersøkt i detalj hva som gjøres. Filterbytte og oljeskift kan vel ikke koste så mye...

På 60.000km byttes olje på automatkasse. (hvis du har det da)
På min forrige bil, en Vw Passat 2007 med dsg kasse, kostet oljebytte rundt 3000kr. Ford ligger i ca. samme prisleie på servicer for vw, har jeg inntrykket av.

Husk også på at Ford har prisgaranti. Finner du et annet sted med en bedre pris som du kan dokumentere,
får du tilsvarende pris hos Ford.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
erlend
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 17

Service S-max Empty
PosteTema: Re: Service S-max   Service S-max EmptyTir Des 21, 2010 4:39 pm

Da har eg hatt bilen inne til service. Fikk rabatter gjennom jobben, så prisen ble 3800,- for service og EU kontroll. Dette var på ett Mekonomen verksted.
Til Toppen Go down
Hel-Max
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 39

Service S-max Empty
PosteTema: Re: Service S-max   Service S-max EmptyTor Mar 10, 2011 1:00 am

Bilen min skal straks på 60.000 km service. Har ingen erfaringer med slike servicer, da eg tidlegare brukte å skifte olje og filter sjølv (litt eldre og billigare bil). Har spart 1000-vis av kroner på det.

Lurte på om det er slik at verkstedet begynner å bytter f.eks. andre ting som dei ser trengs å fiksast, eller tar dei ev. kontakt før dei går i gang? For eg har ikkje sans for slike dyre overraskelser på rekninga etterpå der dei tar veldig overbetalt for å bytte f.eks. ei lyspære, fyller på spylervæske eller bytter viskere på bilen. Meiner å huske at ein kompis fekk plutselig nytt dekk på service, med påfølgande overraskelse på rekninga. Trur han betalte faktisk 3-4000,- ekstra for det. Slikt har eg IKKJE sansen for.

- eller kva erfaringar har dokke andre på dette??
Til Toppen Go down
Tonnymh84
Big Freak
Big Freak
Tonnymh84

Antall Innlegg : 66

Service S-max Empty
PosteTema: Re: Service S-max   Service S-max EmptyTor Mar 10, 2011 7:55 pm

Hel-Max skrev:
Bilen min skal straks på 60.000 km service. Har ingen erfaringer med slike servicer, da eg tidlegare brukte å skifte olje og filter sjølv (litt eldre og billigare bil). Har spart 1000-vis av kroner på det.

Lurte på om det er slik at verkstedet begynner å bytter f.eks. andre ting som dei ser trengs å fiksast, eller tar dei ev. kontakt før dei går i gang? For eg har ikkje sans for slike dyre overraskelser på rekninga etterpå der dei tar veldig overbetalt for å bytte f.eks. ei lyspære, fyller på spylervæske eller bytter viskere på bilen. Meiner å huske at ein kompis fekk plutselig nytt dekk på service, med påfølgande overraskelse på rekninga. Trur han betalte faktisk 3-4000,- ekstra for det. Slikt har eg IKKJE sansen for.

Alle verksted har plikt til å varsle hvis flere ting må utbedres enn det du har bilen inne til verksted for. Du skal også godta at feilen utbedres og du skal få opplyst pris. Utfører verkstedet en jobb du ikke har bedt de om, kan de ikke belaste deg for arbeidet, men tror at du må betale for dele prisen. Med andre ord så skal du ikke betale for ting du ikke har fått beskjed om/bestilt!
Til Toppen Go down
Hel-Max
Very Freak
Very Freak

Service S-max Empty
PosteTema: Re: Service S-max   Service S-max EmptyTor Mar 10, 2011 8:46 pm

Ja, enig i at slik skal det i utgangspunktet vere, men når det kjem til stykke så trur eg det blir praktisert veldig forskjellig rundt om. Dette så klart for at verkstedet skal tjene noen "grunker" ekstra her og der.

Andre erfaringer?
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Service S-max Empty
PosteTema: Re: Service S-max   Service S-max EmptyTor Mar 10, 2011 11:07 pm

Tonnymh84 skrev:
Hel-Max skrev:

Alle verksted har plikt til å varsle hvis flere ting må utbedres enn det du har bilen inne til verksted for. Du skal også godta at feilen utbedres og du skal få opplyst pris. Utfører verkstedet en jobb du ikke har bedt de om, kan de ikke belaste deg for arbeidet, men tror at du må betale for dele prisen. Med andre ord så skal du ikke betale for ting du ikke har fått beskjed om/bestilt!

Hadde ikke betalt deleprisen engang hvis verkstedet byttet deler utover det som hadde vært avtalt.

Hos mitt lokale Møller verksted, som jeg har service på Touranen min, og flere tidligere eide biler, så praktiserer de dette veldig bra. Uansett hva, så ringer de meg før de evt. gjør noe med bilen utover avtalt arbeid.
Der spør de på forhånd om jeg trenger forbruksmateriell som spylervæske, vinduspussere, o.l

Til Toppen Go down
Hel-Max
Very Freak
Very Freak

Service S-max Empty
PosteTema: Re: Service S-max   Service S-max EmptyFre Mar 11, 2011 12:38 am

Flott. Greitt å høyre. Det er slik det skal være. Da har eg litt å vise til om dette skal bli trøblete. Takk for tilbakemeldingane folkens.
Til Toppen Go down
emin
Very Freak
Very Freak
emin

Antall Innlegg : 45

Service S-max Empty
PosteTema: Re: Service S-max   Service S-max EmptyMan Mar 14, 2011 12:25 am

Mitt lokale Ford-verksted ringer ALLTID før de gjør "noe ekstra" som koster meg penger. Har aldri opplevd noe kluss på den fronten, og vi har vår fjerde bil tilknyttet dem nå.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator

Service S-max Empty
PosteTema: Re: Service S-max   Service S-max EmptyMan Mar 14, 2011 12:51 am

emin skrev:
Mitt lokale Ford-verksted ringer ALLTID før de gjør "noe ekstra" som koster meg penger. Har aldri opplevd noe kluss på den fronten, og vi har vår fjerde bil tilknyttet dem nå.

Helt klart sånn det skal være!

Men desverre mye dårlig service ute og går. Må nevne at jeg også er fornøyd med mitt lokale Ford verksted Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content

Service S-max Empty
PosteTema: Re: Service S-max   Service S-max Empty

Til Toppen Go down

Service S-max
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» 120 000 service