Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Bluetooth - jeg får den ikke til å virke

Go down 
5 posters
AvInnlegg
smøla




Antall Innlegg : 3
Join date : 02.11.2009

Bluetooth - jeg får den ikke til å virke Empty
PosteTema: Bluetooth - jeg får den ikke til å virke   Bluetooth - jeg får den ikke til å virke EmptyMan Nov 02, 2009 12:08 am

På fredag kunne vi hente vår "nye" bil. S-max -06 modell. Den har bluetooth, men hvordan får jeg den til å virke. Har klart å trykke meg frem i menyen hvor jeg kommer til en avansert meny. Her kommer jeg etterhvert til et sted hvor jeg kan trykke inn koden, jeg gjør det........men min telefon får allikevel ikke kontakt med bilen. Hvorfor? Er det feil på meg, bilen eller mobilen....eller kanskje en kombinasjon. Takk for svar!
Til Toppen Go down
rolo
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 19.02.2009

Bluetooth - jeg får den ikke til å virke Empty
PosteTema: Re: Bluetooth - jeg får den ikke til å virke   Bluetooth - jeg får den ikke til å virke EmptyMan Nov 02, 2009 6:04 pm

Det er vist ikke alle telefoner som funker like godt opp mot Fords bluetooth. Tror det skal finnes en liste over godkjente telefoner der ute på nettet et sted, men vet ikke hvor. Vet at ikke alle Nokia telefoner er funker like godt i hvertfall. Får å utelukke telefonen kan du også prøve med en annen telefon. Alternativt få oppgradert software på bilstereoen.
Lykke til!
Til Toppen Go down
smøla




Antall Innlegg : 3
Join date : 02.11.2009

Bluetooth - jeg får den ikke til å virke Empty
PosteTema: Re: Bluetooth - jeg får den ikke til å virke   Bluetooth - jeg får den ikke til å virke EmptyMan Nov 02, 2009 6:29 pm

Takk for svar. Jeg har forsøkt med to ulike sony ericsson telefoner, jeg får ikke kontakt.

Jeg får ta kontakt med Ford for å oppgradere software.

Takk igjen.
Til Toppen Go down
stigv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 19.08.2009

Bluetooth - jeg får den ikke til å virke Empty
PosteTema: Re: Bluetooth - jeg får den ikke til å virke   Bluetooth - jeg får den ikke til å virke EmptyMan Nov 02, 2009 11:19 pm

Denne nettsiden har oversikten:-)

http://www.ford-mobile-connectivity.com/


Mvh
Stig
Til Toppen Go down
smøla




Antall Innlegg : 3
Join date : 02.11.2009

Bluetooth - jeg får den ikke til å virke Empty
PosteTema: Re: Bluetooth - jeg får den ikke til å virke   Bluetooth - jeg får den ikke til å virke EmptyMan Nov 02, 2009 11:46 pm

Takk! Jeg fant mobilen min på listen. Alt skal være i orden med den. I kveld har jeg brukt masse tid ute i bilen....trykk trykk trykk....for å få dette til. Jeg vil så veldig gjerne få dette til.... Fant ut noe: Når jeg er inne på adv. menu kommer jeg til et sted for det står BT off, jeg får den til å vise BT on, men hvordan får jeg den til å forbli på on, for neste gang jeg trykker meg gjennom menyen så står den på off igjen..... Forsøkte å koble meg til bt, mens menyen vist BT on, uten hell.

Takknemlig for svar.

MVH Smøla
Til Toppen Go down
rolo
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 19.02.2009

Bluetooth - jeg får den ikke til å virke Empty
PosteTema: Re: Bluetooth - jeg får den ikke til å virke   Bluetooth - jeg får den ikke til å virke EmptyOns Nov 04, 2009 5:54 pm

Slik jeg har fortsått det, så er bluetooth alltid på. Så det skal være nok å aktivere BT på telefonen, slå in kode så er forbindelsen oppe. Har selv sett at en Nokia tlf som står på lista, allikavel måtte settes opp forbindelsen på nytt hver gang den kom inn i bilen. Det kan muligens komme av programvare versjon på tlf også. Stikker du innom hos forhandler kan de legge inn en nyere programvare på anlegget ditt. Hvis du ikke vil gjøre det selv.
Til Toppen Go down
stigv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 19.08.2009

Bluetooth - jeg får den ikke til å virke Empty
PosteTema: Re: Bluetooth - jeg får den ikke til å virke   Bluetooth - jeg får den ikke til å virke EmptyLør Nov 07, 2009 9:32 pm

rolo skrev:
Slik jeg har fortsått det, så er bluetooth alltid på.

BT er sannsynligvis på i utgangspunktet, men du kan slå den av i menyen på spilleren.

Min bil tuller litt av og til. Har Nokia 5800. Av og til finner den ikke telefonen - det kan være uker mellom hver gang. Da varierer det om det er nok å slå av bilstereoen eller om jeg må parre telefonen og spilleren på nytt igjen.
Til Toppen Go down
rolo
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 19.02.2009

Bluetooth - jeg får den ikke til å virke Empty
PosteTema: Re: Bluetooth - jeg får den ikke til å virke   Bluetooth - jeg får den ikke til å virke EmptyOns Nov 25, 2009 5:52 pm

Da høres det ut for meg som en software-sak.
Til Toppen Go down
Titanium S
Normal Freak
Normal Freak
Titanium S


Antall Innlegg : 22
Join date : 05.05.2009

Bluetooth - jeg får den ikke til å virke Empty
PosteTema: Re: Bluetooth - jeg får den ikke til å virke   Bluetooth - jeg får den ikke til å virke EmptyFre Nov 27, 2009 7:53 pm

Kanskje du allerede har forsøkt dette, men du må søke opp bilen fra mobiltelefonen. Du finner da Ford Audio og må så taste inn koden på telefonen. Det kan også hende at en må prøve flere ganger med ny kode.

Jeg prøvde første gang å søke opp telefonen fra bilen, men det er altså motsatt.
Til Toppen Go down
elgen




Antall Innlegg : 1
Join date : 16.04.2013

Bluetooth - jeg får den ikke til å virke Empty
PosteTema: Re: Bluetooth - jeg får den ikke til å virke   Bluetooth - jeg får den ikke til å virke EmptyTir Apr 16, 2013 9:39 pm

får ikke spilt musikk over bluetooth.har s max 2010 med dvd navigasjon. ringe med bluetooth går fint.står bare usb og ipod og line in.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Bluetooth - jeg får den ikke til å virke Empty
PosteTema: Re: Bluetooth - jeg får den ikke til å virke   Bluetooth - jeg får den ikke til å virke Empty

Til Toppen Go down
 
Bluetooth - jeg får den ikke til å virke
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Bluetooth henger seg opp
» Bluetooth og telefonbok (Car Contacts)
» Bytte bluetooth-modul?
» Samsung Galaxy S2 og bluetooth

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Elektronikk-
Gå Til: