Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

TitaniumS og rød detaljsøm

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Tivurr
Normal Freak
Normal Freak

Antall Innlegg : 21

TitaniumS og rød detaljsøm Empty
PosteTema: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptySøn Mar 08, 2009 4:51 pm

Vi skal kjøpe ny S-Max og har tenkt å gå for TitaniumS-modellen, og så legge til litt ekstrautstyr. Når jeg ser i brosjyren der TitaniumS-modellen omtales er det et bilde fra interiøret, hvor det er en sånn rød detaljsøm (eller kontrastsøm) på delskinn-setene, rattet, girspakmansjett, osv. Jeg synes selv at det ser skikkelig kult ut, men jeg blir ikke klok på om det er standard eller ikke. Jeg føler egentlig at brosjyren og prislisten er litt uklare/motstridende på dette punktet.

Så det jeg lurer på er; er det noen her som har TitaniumS-utgaven og som VET helt sikkert om det er en sånn rød detaljsøm på interiøret...?
Til Toppen Go down
4d
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 5

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptySøn Mar 08, 2009 5:27 pm

Titanium S skal ha rød kontrastsøm som standard.
Og det er "waffle delskinn" som er standard stoff.
Alcantara delskinn er det som er avbildet i katalogen.

Jeg har (dessverre) ikke fått bilen enda, (2-3 uker til) men jeg har undersøkt fra høyt til lavt og mast vettet av bilselgeren og fått såpass med forsikringer på at detaljene skal være på plass, at jeg føler meg ganske trygg på det.

Bare grille bilselgeren tilstrekkelig og få svar på alle spørsmålene dere måtte ha.
Det er ikke en "billigbil", så det bør virkelig være i selgers interesse å yte litt ekstra service.

Bilen jeg venter på er en Titanium S 2,2 TDCI, med alcantara deskinn og panoramatak. Som er de viktigste oppgraderingene fra den forrige, 2007 Titanium 1,8 med sportsunderstell og waffle delskinn (+)
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 59

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptySøn Mar 08, 2009 6:34 pm

Jeg kikket også på den med den røde sømmen og er enig med deg at jeg ble og usikker på pris og hva som er standard etc..men det er knall fint!!
Mondeo har vel hatt det siden 2008?
Til Toppen Go down
Tivurr
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptyTor Mar 12, 2009 12:48 am

Takk for svar! :-) Jeg har nå bedt selgeren om å sjekke ut det med kontrastsømmen, da jeg har sagt at jeg vil vite det før jeg bestiller. Han lovte meg svar i går, men jeg har ikke hørt noe i dag heller. Vel, han får bare svette litt. ;-)

Enig i at det ikke er noen "billigbil", så jeg forlanger å vite hva jeg kjøper før jeg sier "ja".

Jeg har også lurt på det med Alcantara... Er det litt sånn microfiber-aktig? Jeg har ikke funnet ut så mye om det - er det verdt pengene? Det ser unektelig stilig ut i katalogen iallfall...
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptySøn Mar 15, 2009 1:49 pm

ja lurt å vere sikker, Alkantara er knall fint og relativt lett og holde rent.
Jeg mener det er verdt pengene.
Til Toppen Go down
kjesk
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 46

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptyMan Mar 16, 2009 4:15 am

Har 2008 Individual med sølv striper i seter. Var veldig skeptisk til dette då eg synest det var vel glorete , men angrar ikkje nå . Det eg hadde tatt ein vurdering på er panoramataket. Eg er plaga med ein del knirk på vinter. Virkar som om at vatn legger seg i pakning og så fryser til is. Har du takboks så er heile vitsen vekk.
Få på skvettlapper framme og bak med ein gong. Dette skjemmer ikkje bilen. lakkskadene kjem kjappt.
Til Toppen Go down
4d
Little Freak
Little Freak

Antall Innlegg : 5

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptyTor Mar 19, 2009 6:33 am

Har nettop sett bilen som har ankommet forhandler - og delskinn / alcantarainteriøret har rød kontrastsøm, samt at gulvmattene har rød kant.

Alcantara kan vel være litt "microfiberaktig" ja og det virker mye lunere når det er kaldt og ikke så klamt når det er varmt, sammenlignet med waffle-stoffet.

Waffle-stoffet var også litt vanskelig å rengjøre, da det virket som det var lett for at ting kom godt ned i stoffet. Smak er en ting, men kjører man mye mener jeg det er verdt pengene. Jeg kjører minimum 40.000 km i året.

Jeg opplevde forøvrig at en detalj som ved bestillingstidspunkt var standard, ikke ble levert med - noe jeg selvfølgelig krever rettet.
- Så viktig å være påpasselig med alle detaljene.

Enig med de som kommenterer at lakken later til å raskt få skader, vurderer å bruke mer tape-beskyttelse (transparent) på utsatte plasser.

Ang. panoramatak og takboks, så har jeg tenkt tanken og ikke engang bestilt takstativ. - Skal ha et lastsikringsnett ( a la hundegitter ) som er avtagbart, de gangene behovet for mye bagasjeplass oppstår.
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptyMan Mar 30, 2009 10:04 am

Jeg hørte ikke noe knirk fra panorama taket i vinter , det blir lyst og trivelig i kupeen, har ikke angret på det jeg iallefall.
Jeg har det waffle stoffet , men har ikke opplevd problemer med renhold, kan ikke ha alcantara sammen med kjøling i setene.
Til Toppen Go down
Tivurr
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptyOns Apr 01, 2009 12:06 am

Er du helt sikker på det der - at du ikke kan kombinere alcantara og klimaregulerte seter? Jeg har nemlig bestilt bil med begge deler - beskjeden jeg fikk var at man ikke kunne kombinere helskinn og klimaregulerte seter.
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptyTor Apr 02, 2009 11:18 pm

Jeg var ganske sikker på det ja, men det er bare basert på hva en selger sa til meg .
Virker jo logisk og da , for alcantara er vel også ganske tett, må jo vere ett stoff det går ann å blåse igjennom, iom at det er vifte under setene.
Jeg ville iallefall sjekket det.
Til Toppen Go down
Tivurr
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptyLør Apr 04, 2009 2:13 pm

Jeg ville vel tro at det ville gå en varsellampe når selgeren la inn bestillingen min dersom de to ikke kunne kombineres - men man vet jo aldri. Jeg ble også fortalt av en selger at det ikke gikk an å kombinere Individual utvendig styling med avtagbart hengerfeste, og det viser seg å bare være tull. Det samme med Individual utvendig styling og skvettlapper, såvidt jeg kan forstå.

Jeg får leve i spenningen og se. En ting er iallfall sikkert, jeg har laget meg en "sjekkliste" med alt utstyret jeg har bestilt klar til jeg skal hente bilen - for jeg overtar den ikke om den mangler noe i forhold til hva vi har avtalt.
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptyTor Apr 09, 2009 5:53 pm

Ja jeg har individual styling og de sa det ikke går å kombinere med hengerfeste fra fabrikk, men du kunne ettermontere (ca 8000kr), men vil ikke bli fint for de må skjere en del i stylinga bak. og hengerfestet vil vise ganske godt.
Skvett lapper er og et problem spesielt hvis du har sports understell og individual stylingen. da de vil bli lave.
Til Toppen Go down
kjesk
Very Freak
Very Freak

Antall Innlegg : 46

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptySøn Apr 19, 2009 11:52 am

Eg ettermontera avtagbar trekkkrok på individual. Dette kosta kr. 3000 ved kjøp av ny bil-. Det blir skjeri ut ein bit av plasten der kroken er , og ser heilt greitt ut.
Eg har også ettermontera skvettlapper pga. lakkskader. Siden vi har dårlege vegar i Telemark så subbar skvettlappane framme nede i store humpar. Eg skal kappe vekk ein cm. for å unngå dette.
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptySøn Apr 26, 2009 12:16 pm

hei, jeg har ikke skvett lapper , men ser at det sliter på lakken nede ved skjørtene, har lurt på å legge på folie der, og på støtfangeren bak for å beskytte mot skraper ved inn ut lasting.
Tror dere det kan vere ett alternativ til skvett lapper.

Du har fått billig hengerfeste da, jeg må betale ca 8000 for ettermontering på Ford her i haugesund..
Til Toppen Go down
Tivurr
Normal Freak
Normal Freak

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptyMan Apr 27, 2009 12:53 am

Prisene jeg har fått på avtagbart hengerfeste på tilbudene jeg har fått i Skien, Porsgrunn og Larvik har ligget på mellom 4000,- og 4500,-. Et av stedene presiserte også et tillegg på 500,- kr for "adapter".

Men uten at det er sagt eksplisitt så har jeg fått en forståelse av at alt monteres på fabrikken i Belgia...?

Er uansett veldig spent nå. Føles som en evighet siden jeg bestilte bilen, og enda er det en måned til foreløpig dato... *sukk*
Til Toppen Go down
Titanium S
Normal Freak
Normal Freak
Titanium S

Antall Innlegg : 22

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptyTir Mai 05, 2009 8:52 pm

Skvettlapper og hengerfeste kan ikke monteres på fabrikken i Belgia da de sender bilen til en annen fabrikk for montering av utvendig styling. Denne fabrikken monterer ikke hengerfeste og skvettlapper. Dette må derfor gjøres etterpå hos selger sitt verksted. Jeg har bestillt tit s med dette utstyret og er spent på om dette etterarbeidet blir pent utført. Noen som har erfaring med dette fra Haugesund Auto??
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm EmptyLør Mai 09, 2009 1:53 pm

Jeg har ikke erfaring fra dem mer enn at jeg var oppe for å sjekke hvordan det ville bli på min, jeg snakket med verksmesteren og han sa han ville skjære så lite som mulig og mente han hadde funnet en måte å begrense skadene på ved ett sånt inngrep, men for min del vil jeg ikke ha det foreløbig for jeg synes det ble litt for synlig.
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: TitaniumS og rød detaljsøm   TitaniumS og rød detaljsøm Empty

Til Toppen Go down

TitaniumS og rød detaljsøm
Til Toppen 
Side 1 av 1