Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Nå kjøper jeg meg S max :-)

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Roger
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 59
Join date : 22.02.2009

Nå kjøper jeg meg S max :-) Empty
PosteTema: Nå kjøper jeg meg S max :-)   Nå kjøper jeg meg S max :-) EmptyTir Feb 24, 2009 12:36 am

Hei,
siden vi nå blir 6 stk i denne familien måtte jeg kvitte meg med BMWen og se meg om etter en 7 seter, er egentlig over gjennomsnittet Volvo intresert , og synes derfor XC90 virket som et fornuftig valg.
men etter å ha prøvekjørt XC 90 , Touran og S max var valget enkelt det må bli S max .
For ca 400 tusen får jeg en nesten ny bil , med nybilgaranti , mot xc som er gjerne trillet 100000 og er 4-5 år gamle for samme prisen.
touran var en god bil det syns jeg men er jo så kjedelig , og gammelt design.

Jaja jeg skal til østlandet til helgen å hente en pent brukt -08 S max titanium med MS styling og masse utstyr , gleder meg som en unge!

MVH
Roger
Til Toppen Go down
rolo
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 19.02.2009

Nå kjøper jeg meg S max :-) Empty
PosteTema: Re: Nå kjøper jeg meg S max :-)   Nå kjøper jeg meg S max :-) EmptyTir Feb 24, 2009 1:48 pm

Et godt valg. Jeg fikk min for snart 2 uker siden og er så langt kjempefornøyd. Min første Ford. Brukte god tid i forkant og har prøvd det meste av 7-setere. For meg stod det mellom S-Max og Galaxy. Siden bredde og dybde var omtrent lik, men kjøreegenskaper og komfort er i favør S-Max, ble valget enkelt.
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 59
Join date : 22.02.2009

Nå kjøper jeg meg S max :-) Empty
PosteTema: Re: Nå kjøper jeg meg S max :-)   Nå kjøper jeg meg S max :-) EmptyOns Feb 25, 2009 1:27 am

hei, kjekt å høre, fornuftig valg, jeg synes galaxy ser noe "WWSharan" aktig og kjedelig ut er litt freshere design på Smaxen ja.

har du bilder og spec. på din da?
Kjøpte du den helt ny?

jeg kikket foresten litt på mulighetene å tysk importere en S max men det viste seg å vere dyrere enn å kjøpe en hjemme, iallefall en nesten ny en.
Til Toppen Go down
rolo
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 19.02.2009

Nå kjøper jeg meg S max :-) Empty
PosteTema: Re: Nå kjøper jeg meg S max :-)   Nå kjøper jeg meg S max :-) EmptyOns Feb 25, 2009 6:15 pm

Sjekket angående å hente fra Tyskland jeg også, men skulle ha en med dieselvarmer og de er det ikke så mange av der nede. Dessuten ble det ikke så mye å spare. Gjorde en god deal på den jeg fant i Norge. Så jeg fant en som har gått som demobil, en 130 tdci titanium med touch navi, panorama tak, xenon, skinn/alacantara, hengerfeste og dieselvarmer. Superfornøyd så langt. Behagelig forbruk.
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 59
Join date : 22.02.2009

Nå kjøper jeg meg S max :-) Empty
PosteTema: Re: Nå kjøper jeg meg S max :-)   Nå kjøper jeg meg S max :-) EmptyOns Feb 25, 2009 8:10 pm

Ja samme så jeg og , mistet fort interessen for de tyske ja.
Høres ut som en fin bil du har fått deg der ja, masse utstyr .

Er det den største navien det da, den med A/C integrert og cd veksler?

Lurer litt på om det går ann å se dvd på den, og hvis du kan, slår den av skjermen når du begyner å kjøre?

Det panorana taket er fint.

Har du bilder av den?
Til Toppen Go down
rolo
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 19.02.2009

Nå kjøper jeg meg S max :-) Empty
PosteTema: Re: Nå kjøper jeg meg S max :-)   Nå kjøper jeg meg S max :-) EmptyTor Feb 26, 2009 5:16 pm

Litt for glad i utstyr, men fant en jeg er happy med.
Har den største navien ja. Blaupunkt NX. Styrer det meste fra skjermen der ja.
Slik jeg har skjønt det så leser selve spilleren bare cd'er, brente og med MP3. Spilleren for navien, er skjult bak knapper og deksel. Tror ikke den leser annet enn navi-dvd som da er en data dvd. Blir uansett mye dill dall og skulle fjerne knappen og deksel, skrive inn kode, for hver gang man skal skifte plate.
Ser på nettet at det finnes et ryggekamera-kit som er mulig å koble til. Så da er det nok også mulig å koble til en ekstern dvd-spiller for video. Mulig det også finnes et kit for bakseteunderholdning. Med dvd-spiller og skjermer for nakkestøtter.
Glasstaket er genialt. Hadde tilsvarenende på min forrige bil. Gjør kupeen lys og fin, samt at det er praktisk her på vestlandet hvor det er mange fine fjell og titte på.
Bilder kommer.
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 59
Join date : 22.02.2009

Nå kjøper jeg meg S max :-) Empty
PosteTema: Re: Nå kjøper jeg meg S max :-)   Nå kjøper jeg meg S max :-) EmptyTor Feb 26, 2009 6:19 pm

Ok skjønner , den jeg skal hente på lørdag har og dette, høres spennende ut med det rygge kamera kittet men blir pes å legge opp ledninger å sånt?
Viser det noe på skjermen fra rygge sensorene, jeg mener indikerer det hvor langt det er igjen å sånt?
Til Toppen Go down
rolo
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 24
Join date : 19.02.2009

Nå kjøper jeg meg S max :-) Empty
PosteTema: Re: Nå kjøper jeg meg S max :-)   Nå kjøper jeg meg S max :-) EmptyFre Feb 27, 2009 12:37 pm

Nei desverre. Bare hyling og skriking fra høytalere framme og bake.
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 59
Join date : 22.02.2009

Nå kjøper jeg meg S max :-) Empty
PosteTema: Re: Nå kjøper jeg meg S max :-)   Nå kjøper jeg meg S max :-) EmptyFre Feb 27, 2009 12:43 pm

Hehe ok , det var litt kjipt, for jeg prøvde en Touran med navi og rygge sensor og den hadde det det var litt stilig.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Nå kjøper jeg meg S max :-) Empty
PosteTema: Re: Nå kjøper jeg meg S max :-)   Nå kjøper jeg meg S max :-) Empty

Til Toppen Go down
 
Nå kjøper jeg meg S max :-)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: