Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

937

IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

Knekte hjulbolter

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Chef

Antall Innlegg : 1

Knekte hjulbolter Empty
PosteTema: Knekte hjulbolter   Knekte hjulbolter EmptySøn Feb 15, 2009 4:10 pm

Hei,

jeg har opplevd to ganger at det er blitt knekt hjulbolter ifm hjulskifte.
Dette var arbeide utført av et dekk-/felgverksted som hevdet de brukte standard trykk på sine trykkluftverktøy. Jeg er således blitt kasteball mellom ford forhandler som mener det er brukt alt for høyt moment ved omleggingen , og verkstedet som mener det må være en svakhet med S-Max.
Dette er en 2007 model 1.8 TDCI.
Siden hele navet må skiftes, med pris 4500Nok så ønsker jeg ikke å ta denne regningen selv.

Noen som har lignende erfaringer, eller forslag?
-Chef
Til Toppen Go down
dag
Normal Freak
Normal Freak
dag

Antall Innlegg : 10

Knekte hjulbolter Empty
PosteTema: Re: Knekte hjulbolter   Knekte hjulbolter EmptyOns Feb 18, 2009 9:46 pm

Hei!

Jeg prøvde å søke etter ulike kombinasjoner av disse ordene
http://gog.is/ford/s-max/broken/wheel/screw/torque/change/hub/pneumatic

men fant ikke noe særlig. Enten feil ord, eller så er det ikke noe stort problem.
Noen som er gode på biltekniske uttrykk på engelsk eller andre språk

Det ville vært interessant å vite hva slags moment de brukte, og hva Ford sier bolten skal tåle.
Til Toppen Go down
Roger
Big Freak
Big Freak

Antall Innlegg : 59

Knekte hjulbolter Empty
PosteTema: Re: Knekte hjulbolter   Knekte hjulbolter EmptyOns Feb 25, 2009 1:34 am

Det de fleste dekk verksted bruker på vanlige person biler er 120NM det er ikke mye , men det behøves ikke mere.
husker en gang jeg skulle få lagt om til nye dekk, og jeg sto og så på, da dro de til det sa klikk i moment nøkkelen og så ett halvt tørn til...noen burde nok ha opplæring i riktig bruk av moment nøkkel.
Jeg tror det som har skjedd med din bil er ikke noe feil med bilen eller pin bolten, men med han som la om dekk på den.
Til Toppen Go down
Sponsored content

Knekte hjulbolter Empty
PosteTema: Re: Knekte hjulbolter   Knekte hjulbolter Empty

Til Toppen Go down

Knekte hjulbolter
Til Toppen 
Side 1 av 1