Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT

Go down 
+25
haurein
Tonyj
Alfa
BompiBjørn
jhwprv
trondfo
sebulba
MortenS
SES
glennstian
trulsare
Hendrix1
Perra
"Svein-Max"
ivarbre
rolo
rusandba
sigop
smaxi
Thomas1
sdybvik
Roger
madmax
Steinar
kjesk
29 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3
AvInnlegg
haurein




Antall Innlegg : 4
Join date : 19.08.2011
Age : 47
Bosted : Kløfta

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 EmptyMan Okt 24, 2011 11:27 am

Hei.

Ser at det er mange her som har erfaring med takstativ og skiboks.
Jeg er rimelig fersk s-max eier og det skal sies at jeg er kjempe fornøyd med bilen.
Er på jakt etter takstativ som passer til bilen som det er mulig å frakte sykkler på.
Har dere noen å anbefale?

Takk!
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 EmptyMan Okt 24, 2011 12:16 pm

haurein skrev:
Hei.

Ser at det er mange her som har erfaring med takstativ og skiboks.
Jeg er rimelig fersk s-max eier og det skal sies at jeg er kjempe fornøyd med bilen.
Er på jakt etter takstativ som passer til bilen som det er mulig å frakte sykkler på.
Har dere noen å anbefale?

Takk!


Det er vel Thule som er "vanligst" også innen sykkelstativ på taket.

Se www.thule.se, så ser du hvordan de ser ut. :-)
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
haurein




Antall Innlegg : 4
Join date : 19.08.2011
Age : 47
Bosted : Kløfta

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 EmptyMan Okt 24, 2011 1:54 pm

Takk!

Da skal jeg nok klare å finne det jeg trenger. Smile
Til Toppen Go down
jacobma




Antall Innlegg : 4
Join date : 29.07.2010

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 EmptyMan Nov 28, 2011 2:25 pm

Er det noen som har prøvd Skiguard 960 på S-maxen?
Den har mer krum underside enn 850-modellen og skal ifølge Skiguard passe bra på S-max.
Hvis noen har 960 så legg gjerne ut bilde, Skiguard.no har kun bilde av 850 med høye orginale skistativ...
Til Toppen Go down
kenSmax




Antall Innlegg : 2
Join date : 29.06.2011

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 EmptyFre Des 30, 2011 10:43 pm

Noen bilder av mitt skiboks prosjekt
Jeg hadde en "gammel" Skiguard 950 som jeg hadde på forrige bil, den kunne iflg Skiguard ikke brukes på min S-Max.........

Fikk hjem Whispbar bøyler og la 950'en oppå for å sjekke hvordan dette så ut.
Etter å ha godkjent 950'en på Whispbar ble det laget nye åpninger i tunnellene og bredere U-bøyler ble bestillt.....(fra Skiguard).

Her er resultatet.
Kassen er mer sentrert over bilen, istedenfor i senter over taket (som Packline og Skiguard mener er mer korrekt) Jeg synes at "i senter" av bilen er penere + at en slipper lannnngt utstikk av kassen bak bakre bøyle.

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 IMG_0287
SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 IMG_0288
SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 IMG_0291
SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 IMG_0292
SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 IMG_0295
Til Toppen Go down
jacobma




Antall Innlegg : 4
Join date : 29.07.2010

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Bilder av Skiguard 960   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 EmptyTir Aug 21, 2012 1:26 pm

jacobma skrev:
Er det noen som har prøvd Skiguard 960 på S-maxen?
Den har mer krum underside enn 850-modellen og skal ifølge Skiguard passe bra på S-max.
Hvis noen har 960 så legg gjerne ut bilde, Skiguard.no har kun bilde av 850 med høye orginale skistativ...

Etter litt vurderinger endte jeg med 960-boks på min S-max og er veldig godt fornøyd, den har masse volum! Mulig at du ikke kan trille barnevogn rett inn, men for å ta et eksempel på størrelsen:
- tar man av vindskjermen på Fjellpulken så har jeg fått plass til både pulken m/stag, 8par langrennski og 2par telemarkski, pluss diverse skisko/støvler!

Finner ikke bilder av min bil med boks her jeg sitter på jobb, men tar meg den frihet å legge ut bilder av demobil fra Bilia som jeg tok bilder av før jeg selv kjøpte 960-boksen!

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Img1850ze



[IMG=https://2img.net/r/ihimizer/img37/3899/img1849cf.jpg][/IMG]



SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Img1842h



SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Img1844cg



SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Img1845gw



SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Img1848v

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Img1840un


Til Toppen Go down
Jeppsipeppsi




Antall Innlegg : 3
Join date : 15.10.2014

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 EmptyOns Okt 15, 2014 10:04 pm

Hei.
Har gått noen år siden denne tråden var aktiv, men jeg lurer på om dere som monterte 753 føttene på glasstak fortsatt er fornøyde, har noen opplevd at glasset har sprukket?
Til Toppen Go down
BompiBjørn
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 14.03.2011
Bosted : Kolbotn

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 EmptyTor Okt 16, 2014 9:31 am

Hei,
Jeg har 753 føtter og glasstak på en 2008-modell.
Det er kun gummibelgen rundt foten som kommer inn over glasstaket og her ligger det ingen belastning.
Og belgen er jo myk også.

Nå skal det sies at jeg også har opplevd sprekk i taket, men har ikke tro på at dette har noen sammenheng med takstativet.
Til Toppen Go down
Jeppsipeppsi




Antall Innlegg : 3
Join date : 15.10.2014

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 EmptyTor Okt 16, 2014 10:26 am

Takk for det, skrev Mail til Thule og fikk svar at ved å bruke de faste festene så oppstår det uforklarlige spenninger i glasset som fører til at det sprekker. Selv om føttene ikke berører selve glasset. De skjønner ikke hvorfor og det gjør ikke jeg heller. Det originale stativet er jo festet i de faste punktene. Fikk du dekket taket ditt på Garanti eller glassforsikring?
Til Toppen Go down
BompiBjørn
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 14.03.2011
Bosted : Kolbotn

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 EmptyTor Okt 16, 2014 10:48 am

Hei,
Fikk ikke dekket noen ting dessverre.
Ford mente jeg hadde skadet glasset i kanten (noe jeg ikke har gjort) og at det var derfor det sprakk.
Og forsikring dekker ikke glass i tak.

Kan ikke skjønne at de føttene er anderledes for taket enn de andre Thule-føttene eller original-føtter. De festes jo alle sammen i de samme faste punktene i taket confused
Til Toppen Go down
Jeppsipeppsi




Antall Innlegg : 3
Join date : 15.10.2014

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 EmptyTor Okt 16, 2014 11:07 am

Merkelig greier dette, nå har jeg snakket med to ford forhandlere og Ford Norge, ingen har hørt om noe problemer ifm bruk av de faste festepunktene. Tror jeg monterer 753 føttene jeg, kan ihvertfall ikke ha de føttene som klemmer ved døra. De ser jo ikke ut+ at lastekapasiteten da er kun 40 kg. Trekker man ifra vekt av stativ og boks så er det ikke nye man kan ha med seg...Takk for svar:)
Til Toppen Go down
SES
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 65
Join date : 11.08.2010
Bosted : Haslum

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 EmptyLør Okt 18, 2014 10:04 pm

Hei!

Har nå hatt min S-max i 4 år i disse dager og kjøpte Packline FX Premium pga lavere høyde rett og slett for å komme inn i egen garasje og garasjen på jobben. Enkelte hevder den er liten men får inn 4 par slalomski og 5 par lagrennski i ulike lengder inkl staver + litt småtteri her og der. Er heller bekymret over totalvekt. Bruker 753 føttene, men plastbeslaget rundt lager merker i lakken. Har ikke funnet ut hvordan løse dette.
Til Toppen Go down
Svaggen




Antall Innlegg : 1
Join date : 25.05.2015

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Hei!   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 EmptyMan Mai 25, 2015 3:47 pm

Jeg fikk opprinnelig 3030 Kit med til bilen, men byttet til 1472 og 754 føtter fordi dette er som du sier anbefalt til bil med glasstak. Hvorfor ønsket du heller 753 føtter?MortenS skrev:
MortenS skrev:
Kjøpte meg takstativ forrige uke.Kjøpte da det som "Fit guide" på thule.se anbefaler til bilen.
Så da ble det Thule 754 føtter, med KIT 1472 og Aeroprofil


Jeg skal til Torshov og høre om jeg kan få byttet til Thule 753 føtter istedenfor

Da er spørsmålet: Må jeg bytte KIT også? eller er de "gummi knottene" de samme på 753 og 754?
Kan ikke finne noe KIT som heter 3030 på Thule sine nettsider.




Da fikk jeg byttet til 753 og 3030 kit. Med Thule sine uttrekkbare skiholdere ser det riktig så bra ut.

Kløna litt med førstegangsmonteringen, men ble bra til slutt.
Skulle også ønske Ford brukte en annen løsning enn fixpoint. Som f.eks. Peugeot bruker. På fatterns 3008, så setter han bare stativet i sporet, men isteden for skrue, så "griper" føttene tak i en bolt og låser seg rundt denne.
Når han har satt stativet oppi sporet så klemmer han bare inn en liten spak, så sitter det fast. Ingen løse skruer eller liknende.

S max hadde nok ikke kledd rails, men på Touranen min(barnehagebilen) så er dt også mye enklere. Bare å skru noen runder på den innebygde skruen og så kneppe den inn.
Til Toppen Go down
Sponsored content





SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 3 Empty

Til Toppen Go down
 
SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT
Til Toppen 
Side 3 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3
 Similar topics
-
» Packline FX SUV skiboks
» Skiboks/erfaring

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: