Ford Freaks S-MAX Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


937
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT

Go down 
+25
haurein
Tonyj
Alfa
BompiBjørn
jhwprv
trondfo
sebulba
MortenS
SES
glennstian
trulsare
Hendrix1
Perra
"Svein-Max"
ivarbre
rolo
rusandba
sigop
smaxi
Thomas1
sdybvik
Roger
madmax
Steinar
kjesk
29 posters
Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
AvInnlegg
rusandba
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 12
Join date : 03.01.2010

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyTor Feb 04, 2010 8:21 pm

Jada.... jeg forteller alt jeg vet.... Dette er svar til begge de siste innlegg:

Boksen (HTS Packline FX Premium) er en spesialmodell kun i svart (blank) lakkert finish. Den annonseres ikke noe sted og du finner den ikke på internett heller. Du MÅ bestille den hos en forhandler av HTS Packline og de sier normalt 1 ukes lev. tid for hulltagning og frakt fra Brakerøya/Drammen. Nå var HTS også tomme så det gikk 3 uker. Du må da oppgi bil, og typen stativ/føtter du har eller vil bruke. Hullene til stativene sages ut hos HTS basert på denne info og de er ikke veldig mye større enn rørene du skal tre gjennom boksen......

FX Premium er basert på den "vanlige" FX-boksen men ifølge HTS selv så er den 2 cm dypere i bunnen og med noe lengre tunell foran og bak inne i boksen til stativene. Dermed ligger den enda lavere mot taket og stativene som skal gjennom boksen kan plasseres lengre frem/bak om man vil eller må. På S-Max med fix-punkter så blir det bakerste stativet vistnok utslagsgivende for plasseringen og vil for andre bokser enn FX Premium føre til at boksen må stå lengre fremme på taket. Eller at man må bruke en kortere boks som det vel har vært skrevet om lengre oppe. Det blir ikke pent det heller. Denne kunne neppe ha vært lengre da den ville ha tuppet borti bakluka eller gått fremover foran fronten på taket.

FX Premium er priset litt over vanlig FX, og jeg betalte vel rundt 8600,- ferdig levert BilXtra på Jessheim for boksen + 299,- for rørene og ett-eller-annet for Thule 753 og 3030 (tipper det kan ha vært nærmere 1400 til sammen for rør, føtter og adaptere), så totalen blir vel ca 10 000 for alt da.

Nei, boksen kan ikke åpnes fra sidene. Denne har 2 gasslifter og åpnes bak (låsen ser man på bildet av haifinna). Det er montert en reim i en løkke bakerst i boksen for å ta tak i når man skal lukke den igjen. Det er gummipakninger rundt hele boksens underdel så den er tett. Inne i boksen er det skiholdere (fjærbelastet) samt reimer for å sikre alt til slutt. Veldig pen finish også innvendig synes jeg.

Jeg er ikke fornøyd med bildene ift at bilen sto litt i oppoverbakke, og jeg fikk dermed ikke vist den slik det best bør vises, så de blir nok oppdatert en dag senere når det ikke snør og bilen er nogenlunde ren......den som venter får se.

Har ikke lastet noe oppi boksen ennå, men DET burde ikke være noe stort problem (er 193 cm på sokkelesten så det burde gå bra).

Lykke til med boks-kjøp! Jeg er i allefall happy med resultatet selv om fix-punktet for de bakre stativene burde vært 10cm lengre bak på taket (tar seg dårlig ut å borre nye hull og gjenge opp takplata på en S-max på egen hånd.....). Og så sier jeg igjen: Dere MÅ tette igjen hulrommene under rørene på hver side av boksen med ett eller annet for å unngå seriøst med plystrelyder. Jeg brukte svart ventilasjonstape fra Clas O. Helt stille ble det!
Til Toppen Go down
kjesk
Very Freak
Very Freak



Antall Innlegg : 46
Join date : 27.06.2008

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyLør Feb 06, 2010 11:58 pm

Kjekkt å høyre at du kan få plystrelyden vekk. Regnar også med
å bestille denne boksen. Såg bra ut på bilen
Til Toppen Go down
Perra




Antall Innlegg : 1
Join date : 21.02.2010

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptySøn Feb 21, 2010 3:37 pm

Dette så skikkelig bra ut. Jeg sliter med høyden på garasjen vår. Var klar over det på forhånd, men har ikke gitt helt opp å finne en løsning på høydeproblematikken.
Hvor høy ble bilen din med den nye boksen på taket?
Til Toppen Go down
Hendrix1
Little Freak
Little Freak
Hendrix1


Antall Innlegg : 9
Join date : 22.02.2010

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyTor Feb 25, 2010 10:41 am

Takker for gode tips. Jeg har nå byttet ut Thule 751 holdere med de lavere 753. Stativet ble 3cm lavere og det så mye bedre ut med en Thule Spirit 820. Har også tapet hulrommene under bøylene, og er veldig spent på om det tar vekk ulingen. Prøvde å måle totalhøyde og kom til temmelig nøyaktig 2 meter.
Til Toppen Go down
Hendrix1
Little Freak
Little Freak
Hendrix1


Antall Innlegg : 9
Join date : 22.02.2010

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyLør Feb 27, 2010 12:09 am

Hendrix1 skrev:
Takker for gode tips. Jeg har nå byttet ut Thule 751 holdere med de lavere 753. Stativet ble 3cm lavere og det så mye bedre ut med en Thule Spirit 820. Har også tapet hulrommene under bøylene, og er veldig spent på om det tar vekk ulingen. Prøvde å måle totalhøyde og kom til temmelig nøyaktig 2 meter.

Tapingen tok vekk ulelydene. Takker og bukker for tipset. (engentlig ganske fantastisk at Thule kan lage bøyler som lager så mye lyd....)
Til Toppen Go down
trulsare




Antall Innlegg : 1
Join date : 11.10.2010

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Thule holdere   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyMan Okt 11, 2010 6:47 pm

smaxi skrev:
Eg kjøpte thule bøylar og skiguard 850 takboks på forhandlaren si anbefaling. Må strekke meg litt når den skal opnast, men det synest eg går greitt. MEN det er eit stort men, og det er ein ekstrem vindsus. Reine fløytekonserten på taket...forferdeleg irriterande!

Jeg har Thule holdere og hadde problemer med susing og plystrelyder. Om du kikker etter er det hulrom på stativene. Sporene som vender ned mot taket. Disse tapet jeg igjen. Da sluttet pipingen og jeg kan nå kjøre fornøyd uten lyder. verdt et forsøk?
Til Toppen Go down
"Svein-Max"
Little Freak
Little Freak
SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 134-70


Antall Innlegg : 6
Join date : 09.11.2009
Age : 50
Bosted : Sola

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Hei jeg har samme bil som deg, og gikk og kjøpte meg de samme komponentene 753 3030 og firkantrøra ! men 3030 adapterene passet ikke til min bil med glasstak !! hvordan fikk du de til å passe sagde og filte du så de passet eller har du ikke panorama tak?    SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyLør Nov 13, 2010 7:14 pm

rusandba skrev:
Jada.... jeg forteller alt jeg vet.... Dette er svar til begge de siste innlegg:

Boksen (HTS Packline FX Premium) er en spesialmodell kun i svart (blank) lakkert finish. Den annonseres ikke noe sted og du finner den ikke på internett heller. Du MÅ bestille den hos en forhandler av HTS Packline og de sier normalt 1 ukes lev. tid for hulltagning og frakt fra Brakerøya/Drammen. Nå var HTS også tomme så det gikk 3 uker. Du må da oppgi bil, og typen stativ/føtter du har eller vil bruke. Hullene til stativene sages ut hos HTS basert på denne info og de er ikke veldig mye større enn rørene du skal tre gjennom boksen......

FX Premium er basert på den "vanlige" FX-boksen men ifølge HTS selv så er den 2 cm dypere i bunnen og med noe lengre tunell foran og bak inne i boksen til stativene. Dermed ligger den enda lavere mot taket og stativene som skal gjennom boksen kan plasseres lengre frem/bak om man vil eller må. På S-Max med fix-punkter så blir det bakerste stativet vistnok utslagsgivende for plasseringen og vil for andre bokser enn FX Premium føre til at boksen må stå lengre fremme på taket. Eller at man må bruke en kortere boks som det vel har vært skrevet om lengre oppe. Det blir ikke pent det heller. Denne kunne neppe ha vært lengre da den ville ha tuppet borti bakluka eller gått fremover foran fronten på taket.

FX Premium er priset litt over vanlig FX, og jeg betalte vel rundt 8600,- ferdig levert BilXtra på Jessheim for boksen + 299,- for rørene og ett-eller-annet for Thule 753 og 3030 (tipper det kan ha vært nærmere 1400 til sammen for rør, føtter og adaptere), så totalen blir vel ca 10 000 for alt da.

Nei, boksen kan ikke åpnes fra sidene. Denne har 2 gasslifter og åpnes bak (låsen ser man på bildet av haifinna). Det er montert en reim i en løkke bakerst i boksen for å ta tak i når man skal lukke den igjen. Det er gummipakninger rundt hele boksens underdel så den er tett. Inne i boksen er det skiholdere (fjærbelastet) samt reimer for å sikre alt til slutt. Veldig pen finish også innvendig synes jeg.

Jeg er ikke fornøyd med bildene ift at bilen sto litt i oppoverbakke, og jeg fikk dermed ikke vist den slik det best bør vises, så de blir nok oppdatert en dag senere når det ikke snør og bilen er nogenlunde ren......den som venter får se.

Har ikke lastet noe oppi boksen ennå, men DET burde ikke være noe stort problem (er 193 cm på sokkelesten så det burde gå bra).

Lykke til med boks-kjøp! Jeg er i allefall happy med resultatet selv om fix-punktet for de bakre stativene burde vært 10cm lengre bak på taket (tar seg dårlig ut å borre nye hull og gjenge opp takplata på en S-max på egen hånd.....). Og så sier jeg igjen: Dere MÅ tette igjen hulrommene under rørene på hver side av boksen med ett eller annet for å unngå seriøst med plystrelyder. Jeg brukte svart ventilasjonstape fra Clas O. Helt stille ble det!
Til Toppen Go down
glennstian

glennstian


Antall Innlegg : 1
Join date : 09.12.2010

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyTor Des 09, 2010 9:48 pm

Hei, jeg har akkuratt kjøpt både stativ og skiboks, desverre kom jeg ikke over dette forumet før jeg allerede hadde gått til innkjøp, men jeg valgte Thule 753 og KIT 3030, jeg har S-max 2010, med panoramatalk og Fix point, i oppsettet til Thule står at dette ikke går men det går fint:). Jeg kjøpte en packline FX-S boks, men synes denne er litt høy, skal skjekke med utsalgstedet om det er mulig for å bytte til FX Premium som nevnt over.

Jeg bør vel samtidig bytte ut tilo firkantet sorte stålrør, jeg har forøvrig ingen problem med "plystringen", kun fra Premium sound systemet i bilen..Smile

Til Toppen Go down
"Svein-Max"
Little Freak
Little Freak
SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 134-70


Antall Innlegg : 6
Join date : 09.11.2009
Age : 50
Bosted : Sola

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyFre Des 10, 2010 1:46 am

Hei, ja må vel nesten skrive at jeg også fikk det til å passe med dette kitet :-) det plystra litt i firkantrøra når boksen var komt på, men litt teip for å dekke sporet så var det helt tysst ;-)

glennstian skrev:
Hei, jeg har akkuratt kjøpt både stativ og skiboks, desverre kom jeg ikke over dette forumet før jeg allerede hadde gått til innkjøp, men jeg valgte Thule 753 og KIT 3030, jeg har S-max 2010, med panoramatalk og Fix point, i oppsettet til Thule står at dette ikke går men det går fint:). Jeg kjøpte en packline FX-S boks, men synes denne er litt høy, skal skjekke med utsalgstedet om det er mulig for å bytte til FX Premium som nevnt over.

Jeg bør vel samtidig bytte ut tilo firkantet sorte stålrør, jeg har forøvrig ingen problem med "plystringen", kun fra Premium sound systemet i bilen..Smile

Til Toppen Go down
SES
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 65
Join date : 11.08.2010
Bosted : Haslum

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyFre Jan 21, 2011 3:27 pm

rusandba skrev:
Da er bildene lastet opp. Her er tråden: https://fordfreak.norwegianforum.net/min-s-max-f4/rusandbas-s-max-og-skiboks-t137.htm#571

Det snødde desverre tett i dag så det ble begrenset med bilder jeg tok. Fokus var å vise skiboksen på bilen. Får ta flere bilder av selve bilen (på et større og flatere underlag) senere. kanskje også interiørbilder. Er jo knakende flott bil....synes jeg.

Hei rusandba!

Sliter med å få bilen inn i garasjen m nåværende skiboks og lurer på å bytte til Packline FX Premium'en som du har. Vet du hvor høyt det hele blir (i cm) regnet fra toppen av lastestativet??

Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyFre Jan 21, 2011 4:48 pm

Kjøpte meg takstativ forrige uke.Kjøpte da det som "Fit guide" på thule.se anbefaler til bilen.
Så da ble det Thule 754 føtter, med KIT 1472 og Aeroprofil


Jeg skal til Torshov og høre om jeg kan få byttet til Thule 753 føtter istedenfor

Da er spørsmålet: Må jeg bytte KIT også? eller er de "gummi knottene" de samme på 753 og 754?
Kan ikke finne noe KIT som heter 3030 på Thule sine nettsider.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptySøn Jan 30, 2011 9:01 pm

MortenS skrev:
Kjøpte meg takstativ forrige uke.Kjøpte da det som "Fit guide" på thule.se anbefaler til bilen.
Så da ble det Thule 754 føtter, med KIT 1472 og Aeroprofil


Jeg skal til Torshov og høre om jeg kan få byttet til Thule 753 føtter istedenfor

Da er spørsmålet: Må jeg bytte KIT også? eller er de "gummi knottene" de samme på 753 og 754?
Kan ikke finne noe KIT som heter 3030 på Thule sine nettsider.




Da fikk jeg byttet til 753 og 3030 kit. Med Thule sine uttrekkbare skiholdere ser det riktig så bra ut.

Kløna litt med førstegangsmonteringen, men ble bra til slutt.
Skulle også ønske Ford brukte en annen løsning enn fixpoint. Som f.eks. Peugeot bruker. På fatterns 3008, så setter han bare stativet i sporet, men isteden for skrue, så "griper" føttene tak i en bolt og låser seg rundt denne.
Når han har satt stativet oppi sporet så klemmer han bare inn en liten spak, så sitter det fast. Ingen løse skruer eller liknende.

S max hadde nok ikke kledd rails, men på Touranen min(barnehagebilen) så er dt også mye enklere. Bare å skru noen runder på den innebygde skruen og så kneppe den inn.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyTir Feb 01, 2011 8:16 pm

Hei.
Jeg må ha meg et sett takstativ og vurderer sterkt å kjøpe skiboks i tillegg. Jeg har fått anbefalt et stativ av Ford som heter Whispbar som i følge Ford selv bygger vesentlig lavere enn deres eget system. Stativet i kombinasjon med Thule Dynamic 900 skal visstnok passe bilen bra. Noen med erfaring med skibosen eller stativet annet enn at stativet er svindyrt og veldig støysvakt?
Til Toppen Go down
trondfo




Antall Innlegg : 2
Join date : 04.02.2011

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyOns Feb 09, 2011 2:12 pm

Jeg skal kjøpe skiboks til min S-Max nå, men sliter med det samme som flere her i forhold til garasje. Ønsker en Skiguard 850 og så lavt stativ som mulig. Har en S-Max med panoramatak, og problemet i forhold til Thule sitt 753 feste er at de har hatt to erstatningssaker med det feste på panoramatak og derfor sier de at dette ikke kan brukes. Gummiføttene går litt inn på glasstaket, og dette har i to tilfeller ført til at glasset har sprukket. Jeg ønsker i utgangspunktet 753 feste for å få det så lavt som mulig. Har noen erfararing med bruk av 753 feste på panoramatak?

Har forsøkt å finne ut hvor høyt Ford sitt eget stativ faktisk er, men finner det ikke. Er det noen som vet hvor høyt dette stativet er?
Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyOns Feb 09, 2011 2:50 pm

Hei.
Ford i Sandvika anbefaller Whispbar stativ. Det bygger vesentlig lavere enn deres originale stativ medn koster mye.
Til Toppen Go down
trondfo




Antall Innlegg : 2
Join date : 04.02.2011

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyOns Feb 09, 2011 4:02 pm

Jeg har sett Whispbar stativet, og det er utrolig bredt. Vil man få det til å passe med en Skiguard 850 (med tunnel)?
Til Toppen Go down
sebulba
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 66
Join date : 19.10.2010
Bosted : Lommedalen

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyOns Feb 09, 2011 5:40 pm

Det er jeg usikker på men lurer på om Whipbar har forskjellige stenger. Gå inn på Whipbar.no og se om det står noe der. Jeg har planer om å bruke Thule dynamic 900 boksen, den har ikke tunnel men Power Click system.
Til Toppen Go down
jhwprv
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 12
Join date : 21.03.2010

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyTor Feb 10, 2011 11:34 am

trondfo skrev:
Jeg har sett Whispbar stativet, og det er utrolig bredt. Vil man få det til å passe med en Skiguard 850 (med tunnel)?


Etter å ha lett etter et alternativ til originalstativet endte jeg opp med Whispbar (S9 bar og K420 mount) som så langt jeg vet er det stativet som bygger lavest til S-Max. Jeg har en Skiguard 850T takboks på dette stativet og er svært godt fornøyd med løsningen hvor takboksen ligger svært lavt mot taket. Det er ikke noe problem å bruke dette brede stativet med Skiguard 850T. Når du bestiller takboksen må det opplyses hvilket stativ og hvilken bil den skal monteres på, så tilbasser Skiguard tunnelene og festebøylene i boksen etter dette. Slik skreddersøm er helt vanlig for Skiguard-bokser og koster ikke noe ekstra (de er jo dyre nok fra før...)

Jeg har bil uten panoramatak, og er usikker på om dette stativet går på biler med dette. Hvis det er aktuelt anbefaler jeg at du kontakter importøren for å få bekreftet om dette går. (http://www.whispbar.no/kontakt) Jeg fikk god hjelp fra importøren før jeg kjøpte mitt stativ.
Til Toppen Go down
MortenS
FordFreak Team Moderator
FordFreak Team Moderator



Antall Innlegg : 394
Join date : 23.04.2010
Bosted : Ski

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyTor Feb 10, 2011 1:14 pm

trondfo skrev:
Jeg skal kjøpe skiboks til min S-Max nå, men sliter med det samme som flere her i forhold til garasje. Ønsker en Skiguard 850 og så lavt stativ som mulig. Har en S-Max med panoramatak, og problemet i forhold til Thule sitt 753 feste er at de har hatt to erstatningssaker med det feste på panoramatak og derfor sier de at dette ikke kan brukes. Gummiføttene går litt inn på glasstaket, og dette har i to tilfeller ført til at glasset har sprukket. Jeg ønsker i utgangspunktet 753 feste for å få det så lavt som mulig. Har noen erfararing med bruk av 753 feste på panoramatak?

Har forsøkt å finne ut hvor høyt Ford sitt eget stativ faktisk er, men finner det ikke. Er det noen som vet hvor høyt dette stativet er?


Jeg har 753 føtter med panoranatak. Funker utmerket!

Syntes grunnen for at de ikke anbefaler dem høres rar ut. Gummiføttene berører bare taket/glasset, og gir ikke noe trykk ned mot taket. Det er det de "plastknottene" innenfor gummien som hviler i sporet rundt fixpoint hullene.
Til Toppen Go down
http://www.nmks.no
BompiBjørn
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 14.03.2011
Bosted : Kolbotn

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyFre Jun 17, 2011 1:41 pm

Jeg har et problem i forhold til høyden på garasjen.
Med orginalstativet er det ikke snakk om å komme inn, men kommer jeg noen cm lavere, så går det kanskje akkurat.

Er det noen av dere som har 753-føtter som kan måle høyden fra taket og opp til undersiden av stativet??
Til Toppen Go down
Alfa
Little Freak
Little Freak



Antall Innlegg : 6
Join date : 10.03.2011

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyMan Jun 27, 2011 9:51 pm

En liten kommentar ti "flatboksene"

Å ta seg bra ut er vel og bra, men det er jo sannelig ikke mye PLASS
i en "stilren" tunnelboks heller såfremt det ikke er noen få skipar, eller formbare
tekstiler som skal med...Rolling Eyes

Fjellpulken eller ei vogn nr. 2 kan man stort sett bare glemme i designbokser Neutral
Hvis dette er viktig, velg en med litt size

S-maxen er suveren og pen, men det er vel kanskje ikke så mange som legger merke til boksen? Vi er stort sett barnefraktere hele hurven og jeg må si det bryr meg midt på leggen om nabon'n har en aerodynamisk boks. Om noen år er de tre kidsa ute av redet så penger
spart legges i kassa for en gøyal 2-seter til meg og fruen Cool

Min nye s-max får en boks som har plass. Jeg heiser uansett boksen av i garasjen med en sjølmekka lift når den ikke skal benyttes. Gjort på et blunk.
Til Toppen Go down
SES
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 65
Join date : 11.08.2010
Bosted : Haslum

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyOns Jun 29, 2011 7:48 pm

BompiBjørn skrev:
Jeg har et problem i forhold til høyden på garasjen.
Med orginalstativet er det ikke snakk om å komme inn, men kommer jeg noen cm lavere, så går det kanskje akkurat.

Er det noen av dere som har 753-føtter som kan måle høyden fra taket og opp til undersiden av stativet??

Hei!

Sjekket igår med Thule aeroprofil og 753 føtter som jeg har og med ca mål er det rundt 6,5 cm målt midt på taket og opp til underkant av stativet. Det er ca 8-8,5 cm målt fra taklisten (langsgående "gummilisten") der stativet/føttene festes. Alle mål basert på bakerste feste som ser ut til å være høyste punkt.
Jeg har en ganske så normal dobbelgarasje og kom ikke inn med Thule boksen (Dynamic 900), så jeg har byttet til Packline FX SUV som enkelte andre her på forumet.

mvh
SE
Til Toppen Go down
BompiBjørn
Normal Freak
Normal Freak



Antall Innlegg : 16
Join date : 14.03.2011
Bosted : Kolbotn

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyTor Jul 07, 2011 12:59 am

Hei SES,

Takk for tilbakemelding.

Jeg har skaffet meg et sett med 753-føtter (fikk låne fra forhandler for å teste) og kommer nå inn i garasjen MED boksen på taket. Very Happy
At det i tillegg ser mye bedre ut enn med original-stativet er også en bonus Smile

Til Toppen Go down
Tonyj




Antall Innlegg : 1
Join date : 04.08.2011

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyTor Aug 04, 2011 10:48 pm

Hei! Jeg venter min nye S-max Panther black Titanium 2011 mod. nå ca slutten av august!! Og har "nesten" bestilt takboks Thule Dynamic 900 hos mekonomen?? Er dette et bra valg? hvordan tar den seg ut på bilen? Jeg trenger mye plass , så er ganske kompromissløs der!! Må ha blant annet bagger og vesker der til barn og fruen!! hvilke fester må jeg velge til den?

Om noen med erfaring og peiling kan si hva jeg trenger ved siden av boksen (fester,rør, etc etc) hadde det vært topp!! Vil gjerne at det skal se best mulig ut!!
Hilsen Tony i Tromsø Very Happy
Til Toppen Go down
SES
Big Freak
Big Freak



Antall Innlegg : 65
Join date : 11.08.2010
Bosted : Haslum

SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 EmptyTor Aug 04, 2011 11:55 pm

Hei og grattis med ny bil!

Har akkurat kommet hjem etter kjøretur til Italia med S-Max'en som vi fikk levert i oktober ifjor. Herlig bil for langtur med 3 barn i baksetet.

Jeg hadde Thule Dynamic 900-boksen først montert på Thule 751-føttene. Kom ikke inn i garasjen, så jeg forsøkte de noe lavere 753-føttene montert på Aero bøylene til Thule. Firkantrørene passer ikke gripekloa på 900- boksen. Utformingen på denne boksen gjør at den kommer noe høyt, særlig bakre del, men er førsteprio bagasjeplass er det lite som vel slår denne boksen. Har selv byttet til Packline SUV FX for å komme inn i garasjen vinterstid.

Lykke til
Til Toppen Go down
Sponsored content





SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty
PosteTema: Re: SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT   SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
SKIBOKS SOM TAR SEG BRA UT
Til Toppen 
Side 2 av 3Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Packline FX SUV skiboks
» Skiboks/erfaring

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Ford Freaks S-MAX Forum :: GENERELL DISKUSJON :: Diverse-
Gå Til: